Reklama

Vostatek v Estorilu dvakrát v Top-10

MS-superbike se přesunulo do portugalského Estorilu. V kategorii Supersport podal vynikající výkon teprve 17-letý český jezdec Ondřej Vostatek. Zajel zatím svou nejlepší kvalifikaci a dokázal držet krok se světovou špičkou. Po dramatických soubojích nakonec uzavřel v obou závodech nejlepší desítku a vybojoval své první letošní body.

Ondřej Vostatek podával skvělé výkony už během prvních tréninků. Cítil se skvěle a motocykl fungoval bez problémů. Dařilo se mu zajíždět časy blízko světové špičce, což mu dodalo potřebný klid a sebevědomí. V kvalifikaci dokázal hned v úvodu nastavit nejlepší čas. Část kvalifikace vedl a dlouho se pohyboval v první desítce. V posledních kolech ho však někteří jezdci ještě přeskočili. Ondřej nakonec obsadil místo třinácté a získal zatím nejlepší pozici na startu v této sezóně.

V prvním závodě měl Ondra výborný start a dostal se o šest pozic dopředu na sedmé místo. Pořadí jezdců se neustále měnilo a Ondřej bojoval ve skupince jezdců o sedmé až dvanácté místo až do konce závodu. Nakonec vybojoval místo desáté a získal první body sezóny. Ve druhém závodě Ondřej startoval z jedenácté pozice. Zvolil stejnou taktiku jako v prvním závodě a vybral si venkovní stopu při nájezdu do první zatáčky. Tentokrát mu to ale nevyšlo a ostatní jezdci ho vytlačili ven z trati. Ondřej se tak propadl na sedmnáctou příčku. Během dvou kol se mu podařilo dostat opět na sedmou pozici. Postupně se dostal do kontaktu s vedoucí skupinkou bojující o vítězství. Dokázal si skvěle poradit i se změnou podmínek, když se během závodu rozpršelo a několik soupeřů havarovalo. V závěru závodu Ondrovi bohužel odešla zadní pneumatika a už nemohl držet tempo s vedoucí skupinkou a musel zpomalit. Propadl se na místo deváté a stále zpomaloval. Cílem nakonec projel 0,019 sekundy pomaleji než soupeř, kterému se ještě podařilo na Ondru dotáhnout. Zopakoval výborný výsledek z prvního závodu a na své konto si znovu připsal další body za místo desáté.

„Byl to úžasný víkend,“ řekl Ondra po závodech. „ Mám velkou radost, že jsme se posunuli zase o něco dopředu a načerpal jsem další zkušenosti. Podařilo se nám od posledních dvou závodů zlepšit rychlost motorky a také se mi podařilo jí více porozumět. Upravil jsem trochu svůj styl jízdy a všechno to do sebe celkem zapadlo. Celý víkend jsem se cítil dobře. Povedla se nám kvalifikace, kde se mi podařilo zajet můj osobní rekord, a získal jsem dobrou výchozí pozici do závodu. V prvním závodě jsem chtěl jít hned od začátku na vnitřní stranu trati, ale nebylo tam místo, tak jsem jel venkem. Posunulo mě to o šest míst dopředu. O sedmou pozici nás bojovalo pět jezdců a bylo to tam hodně vyrovnané. Nakonec z toho bylo desáté místo a moje první body. Ve druhém závodě mi start nevyšel, jak jsem chtěl, ale podařilo se mi dostat se rychle na sedmou pozici. Pak jsem jel se skupinkou o vítězství. Díky dešti to začalo v některých zatáčkách klouzat, ale dokázal jsem dál držet tempo. Na konci závodu mi bohužel extrémně odešla zadní pneumatika a musel jsem hodně zpomalit, abych nakonec dojel do cíle. To se podařilo a i po druhé jsem skončil v nejlepší desítce. Moc chci poděkovat svému týmu za skvělou práci po celý víkend a už se těším na další závody.“

„Jsem moc rád, že náš tým Ondrovi nachystal motor pro tyto závody podle jeho jízdního stylu. Když technika funguje, je to to nejlepší pro psychiku, takže Ondra byl hned od začátku víkendu velmi silný,“ řekl Jan Vostatek.

"Překvapilo mě, jak byl Ondra ve druhém závodě rozhodnutý a chladnokrevný nechat tam všechno. Poslední čtyři kola už byla holt daň za těch ostrých 14 kol s těmi nejlepšími. Myslím si, že se hodně naučil. Celý víkend podával vyrovnaný a konzistentní výkon a věřím, že to bude motivace do jeho dalšího profesního růstu. Dokázal v 17 letech svojí vyzrálost, ale má ještě všechno před sebou. Jsem rád, že funguje spolupráce s Lukášem Peškem a Danem Hejretem, kteří Ondrovi pomáhají. Takže za mě velká spokojenost tento víkend a samozřejmě makáme dál.“ dodal Jan Vostatek na závěr.

Estoril Round - WorldSSP, Race 1

1 1 77 D. AEGERTER SUI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha YZF R6 18 1'40.058 270,0 1'39.046 268,7
2 4 7 L. BALDASSARRI ITA Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team Yamaha YZF R6 18 3.029 3.029 1'40.437 277,6 1'40.106 275,5
3 2 11 N. BULEGA ITA Aruba.it Racing WorldSSP Team Ducati Panigale V2 18 4.530 1.501 1'40.571 272,7 1'39.884 272,7
4 8 61 C. ONCU TUR Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-6R 18 4.865 0.335 1'40.685 270,0 1'40.453 274,1
5 7 64 F. CARICASULO ITA Althea Racing Ducati Panigale V2 18 7.575 2.710 1'40.823 277,6 1'40.247 269,3
6 12 55 Y. MONTELLA ITA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-6R 18 15.525 7.950 1'40.596 278,4 1'40.694 272,0
7 3 28 G. VAN STRAALEN NED EAB Racing Team Yamaha YZF R6 18 20.515 4.990 1'40.491 269,3 1'39.952 268,7
8 16 99 A. HUERTAS ESP MTM Kawasaki Kawasaki ZX-6R 18 20.772 0.257 1'41.078 272,7 1'41.074 276,2
9 6 94 A. VERDOIA FRA GMT94 Yamaha Yamaha YZF R6 18 21.076 0.304 1'41.043 273,4 1'40.180 270,0
10 13 50 O. VOSTATEK CZE MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha YZF R6 18 21.396 0.320 1'41.276 274,8 1'40.779 273,4
11 19 17 K. SMITH GBR VFT Racing Yamaha YZF R6 18 22.143 0.747 1'41.157 272,7 1'41.166 264,1
12 17 32 O. BAYLISS AUS BARNI Spark Racing Team Ducati Panigale V2 18 24.067 1.924 1'41.438 273,4 1'41.132 274,8
13 28 9 S. JESPERSEN DEN Kallio Racing Yamaha YZF R6 18 28.721 4.654 1'41.705 276,9 1'41.910 273,4
14 23 24 L. TACCINI ITA Ten Kate Racing Yamaha Yamaha YZF R6 18 29.521 0.800 1'41.635 276,2 1'41.738 274,1
15 18 25 M. BRENNER SUI VFT Racing Yamaha YZF R6 * 18 29.597 0.076 1'41.520 270,0 1'41.137 272,0
16 11 10 U. ORRADRE ESP MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha YZF R6 18 33.281 3.684 1'41.889 271,4 1'40.640 270,0
17 20 71 T. EDWARDS AUS Yart - Yamaha WorldSSP Yamaha YZF R6 18 38.692 5.411 1'41.200 272,0 1'41.350 268,0
18 25 36 S. KROEZE NED Kallio Racing Yamaha YZF R6 * 18 40.202 1.510 1'42.341 272,7 1'41.839 267,3
19 29 12 F. FULIGNI ITA D34G Racing Ducati Panigale V2 * 18 40.856 0.654 1'42.497 269,3 1'41.994 274,1
20 26 22 F. FULIGNI ITA D34G Racing Ducati Panigale V2 * 18 44.463 3.607 1'42.001 273,4 1'41.860 262,8
21 24 13 L. OTTAVIANI ITA Altogo Racing Team Yamaha YZF R6 18 46.130 1.667 1'42.217 272,0 1'41.745 267,3
22 21 3 R. DE ROSA ITA Orelac Racing Verdnatura WorldSSP Ducati Panigale V2 18 58.117 11.987 1'41.096 278,4 1'41.455 263,4
23 27 54 B. SOFUOGLU TUR MV Agusta Reparto Corse MV Agusta F3 800 RR * 18 1'00.270 2.153 1'41.241 275,5 1'41.875 269,3
24 15 56 P. SEBESTYEN HUN Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team Yamaha YZF R6 18 1'24.540 24.270 1'42.198 262,1 1'40.967 268,7
25 31 6 J. BUIS NED Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki ZX-6R * 17 1 Lap 1 Lap 1'42.821 274,1 1'42.980 273,4

Estoril Round - WorldSSP, Race 2

1 1 77 D. AEGERTER SUI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha YZF R6 18 1'41.072 278,4 1'39.046 268,7
2 17 17 K. SMITH GBR VFT Racing Yamaha YZF R6 18 2.344 2.344 1'41.740 282,7 1'41.166 264,1
3 4 7 L. BALDASSARRI ITA Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team Yamaha YZF R6 18 3.762 1.418 1'41.622 282,7 1'40.106 275,5
4 10 55 Y. MONTELLA ITA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-6R 18 3.867 0.105 1'41.915 285,0 1'40.694 272,0
5 7 61 C. ONCU TUR Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-6R 18 4.657 0.790 1'41.568 276,9 1'40.453 274,1
6 15 32 O. BAYLISS AUS BARNI Spark Racing Team Ducati Panigale V2 18 4.704 0.047 1'41.865 276,2 1'41.132 274,8
7 14 99 A. HUERTAS ESP MTM Kawasaki Kawasaki ZX-6R 18 6.218 1.514 1'41.767 280,5 1'41.074 276,2
8 3 28 G. VAN STRAALEN NED EAB Racing Team Yamaha YZF R6 18 8.562 2.344 1'41.305 276,2 1'39.952 268,7
9 18 71 T. EDWARDS AUS Yart - Yamaha WorldSSP Yamaha YZF R6 18 17.876 9.314 1'42.093 277,6 1'41.350 268,0
10 11 50 O. VOSTATEK CZE MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha YZF R6 18 17.895 0.019 1'41.906 274,8 1'40.779 273,4
11 21 13 L. OTTAVIANI ITA Altogo Racing Team Yamaha YZF R6 18 18.818 0.923 1'42.482 279,8 1'41.745 267,3
12 12 38 H. SOOMER EST Dynavolt Triumph Triumph Street Triple RS 18 20.252 1.434 1'42.288 272,0 1'40.957 269,3
13 13 56 P. SEBESTYEN HUN Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team Yamaha YZF R6 18 26.613 6.361 1'42.046 271,4 1'40.967 268,7
14 24 54 B. SOFUOGLU TUR MV Agusta Reparto Corse MV Agusta F3 800 RR * 18 32.668 6.055 1'42.802 276,9 1'41.875 269,3
15 27 21 B. CURRIE AUS Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki ZX-6R 18 44.988 12.320 1'43.787 283,5 1'42.162 272,0
16 20 73 M. KOFLER AUT CM Racing Ducati Panigale V2 18 45.087 0.099 1'44.271 274,1 1'41.735 273,4
17 28 6 J. BUIS NED Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki ZX-6R * 18 1'32.069 46.982 1'45.811 275,5 1'42.980 273,4
18 16 25 M. BRENNER SUI VFT Racing Yamaha YZF R6 * 18 1'36.773 4.704 1'44.969 272,7 1'41.137 272,0

Stav šampionátu po 6 z 24 závodů: 1. Dominique Aegerter Yamaha 145 bodů; 2. Lorenzo Baldassarri Yamaha 101; 3. Nicolo Bulega Ducati 72; 4. Glenn van Straalen Yamaha 63; 5. Can Öncü Kawasaki 56; 6. Yari Montella Kawasaki 43; 7. Niki Tuuli MV Agusta 40; 8. Hannes Soomer Triumph 35; 9. Federico Caricasulo Ducati 34; 10. Adrian Huertas Kawasaki 34; 11. Kyle Smith Yamaha 33; 12. Stefano Manzi Triumph 27; 13. Jules Cluzel Yamaha 23; 14. Oliver Bayliss Ducati 21; 15. Patrick Hobelsberger Yamaha 17; 16. Raffaele De Rosa Ducati 15; 17. Bahattin Sofuoglu MV Agusta 15; 18. Ondrej Vostatek Yamaha 12; 19. Leonardo Taccini Yamaha 11; 20. Andy Verdoia Yamaha 8; 21. Tom Edwards Yamaha 7; 22. Luca Ottaviani Yamaha 5; 23. Marcel Brenner Yamaha 5; 24. Peter Sebestyen Yamaha 5; 25. Unai Orradre Yamaha 5; 26. Thomas Booth-Amos Kawasaki 4; 27. Simon Jespersen Yamaha 3; 28. Benjamin Currie Kawasaki 1.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama