Reklama

Týmový šéf Milwaukee Muir o Abrahamovi: WorldSBK není MotoGP

„V MotoGP se jezdci seřadí za sebou a tak se prostě jede až do konce závodu. V Superbike ale musíš před každou zatáčkou jít naplno na brzdy“, říká týmový šéf Milwaukee Shaun Muir kriticky směrem na Karla Abrahama.

Po pěti letech závodění v MS-MotoGP měl Karel Abraham jisté představy před svým prvním rokem v Superbike. Ovšem po dvou třetinách sezóny je 26letý jezdec až na P18, když pouze jednou dojel v Top-10. Že to ale jde lépe, potvrzuje Jordi Torres z týmu Althea BMW, který je v MS sedmý a už 11x byl odmávnut v Top-7.

Týmový šéf Milwaukee Shaun Muir nedělá žádné tajemství z toho, že je z výkonů českého jezdce zklamaný a v sezóně 2017 by raději spolupracoval s jinými jezdci, jakými jsou například Eugene Laverty, Leon Camier nebo Sylvain Guintoli.

„Na začátku sezóny jsem Karla neznal, nevěděl jsem která bije. Netušil jsem, jak se psychicky a fyzicky připravuje. V Buriramu jsem ale u něho zažil psychické a fyzické nedostatky. Když skončí jezdec ve warm-upu na P2 a nedokáže to zopakovat, tak je to evidentně problém. Není dostatečně soustředěný na závod. Prostě není připraven na závodní souboje, které se odehrávají od zatáčky k zatáčce“, říká Shaun Muir.

Abraham si stěžuje, že nezažil moc jezdeckého času s fungující BMW S1000RR, jedná se především o fungující elektroniku. Zároveň ale přiznává, že nedává do toho 100%, když motocykl nefunguje na 100%. To je myšlení, které si do WorldSBK přinášejí mnozí z bývalých pilotů MotoGP.

Až na výjimky, jako jsou Biaggi, Melandri, Checa, Guintoli a Hayden, nedokázal nikdo z nich vyhrát v posledních deseti letech závod.

Shaun Muir má také zajímavý postřeh: „V MotoGP se jezdci seřadí za sebou a tak se prostě jede až do konce závodu. A souboje tak trvají maximálně dvě kola. V Superbike ale musíš před každou zatáčkou jít naplno na brzdy. Říkal jsem Karlovi, že musí být sám k sobě kritický a ne si něco nalhávat. Vím toho více, než si on myslí, když ho pozoruji na závodní dráze. Sleduji ho v jedné zatáčce a musím konstatovat, že nezvolí ve třech kolech po sobě tu stejnou stopu jízdy“.

Jako bývalý závodník, ale týmový šéf připouští, že Rookie v WorldSBK může mít problémy: „Správně, musel přejít od Bridgestone na Pirelli. Elektronika nefunguje tak, jak je zvyklý z MotoGP. Podvozek pochází ze sériové motorky. Ale on sám se musí psychicky a fyzicky lépe připravit na výzvy, které vyžaduje závodění“.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama