Reklama

Tourist Trophy 2019: Kdo jsou favorité?

V roce 2018 si vítězství na Tourist Trophy rozdělili Michael Dunlop, Peter Hickman, Dean Harrison, Michael Rutter stejně jako Ben a Tom Birchallové. A mohou být letos favoritům někteří další jezdci nebezpečnými soupeři?

Svými vítěznými závody v pořadí 16, 17 a 18 v kubaturách Supersport, Superbike a Lightweight se katapultoval Michael Dunlop za svého strýce Joey Dunlopa (26) a Johna McGuinnesse (23) na třetí místo v počtu vítězství v celé historii Tourist Trophy. A ačkoliv se mu na nedávno skončeném závodě North West 200 příliš nedařilo, tak je 30-letý Severní Ir skoro jasnou tutovkou pro dašlí vítězství na letošní Tourist Trophy.

Po smrtelné havárii svého staršího bratra Williama v červenci 2018 si dopřál Dunlop delší přestávku k zamyšlení, nakonec se ale rozhodl ve své kariéře pokračovat. A nezabýval se pro sezónu 2019 žádnými experimenty, nýbrž prodloužil smlouvu s Tyco BMW pro kubaturu Superbike. Pro Lightweight-TT zůstal věrný motocyklu Paton a v kubaturách Supersport a Superstock je stejně sám sobě šéfem.

Také Peter Hickman neviděl po perfektní sezóně 2018 – 32-letý Brit slavil vítězství při North West 200, Ulster Grand Prix a v Macau GP – měnit tým. Rekordman na trati Snaefell Mountain Course a vítěz nejprestižnějšího závodu Senior-TT důvěřuje nadále týmu Smith’s Racing a v kubaturách Superbike a Superstock bude pilotovat BMW, ve třídě Supersport pak Triumph.

Vloni sice vyhrál druhý závod kubatury Supersport Dean Harrison, ale 30-letý Brit přesto neopouštěl Isle of Man v té nejlepší náladě. Závod Superbike musel vzdát z 1. pozice, Senior-TT pak prohrál hodně těsně s Hickmanem. Pilot s motocyklem Kawasaki tak má nevyřízené účty, ovšem mohl by to být jeho týden na Isle of Man.

A kdo může být těmto třem největším favoritům nejtěžšími soupeři?

V závodech Supersport mají největší šance Severní Ir Lee Johnston (Yamaha) a Brit Davey Todd (Honda), druhý nejrychlejší Newcomer při Tourist Trophy. Oba dva vyhráli před několika dny při North West 200 po jednom závodě této kubatury. Ale jsou zde také lokalmatador Conor Cummins (Honda) a Brit James Hillier (Kawasaki).

V kubaturách 1000 ccm je nutno počítat s Hillierem, ten může hodně zatopit Dunlopovi, Hickmanovi a Harrisonovi. Pilot s motocyklem Kawasaki už má z TT jedno vítězství a 11 dalších pódiových umístění; a konečně také vyhrál při North West 200. Zda se prosadí dlouhodobě zranění Ian Hutchinson (Honda) a John McGuinness (Norton), zůstává otázkou.

Pokud nedojde k nečekanému problému s materiálem, tak těžko někdo porazí Dunlopa na Patonu v kubatuře Lightweight-TT. Vloni měl už Brit Ivan Lintin (Kawasaki) náskok 10 sekund, ale musel vzdát kvůli poruše motocyklu. Vedle nekorunovaného krále Severního Irska v této kubatuře Dereka McGee, je zde také vítěz NW200 Stefano Bonetti (Paton).

O vítězství v závodě Zero TT se mezi sebou poperou oba jezdci Mugenu Michael Rutter a John McGuinness. Žádná jiná značka není schopna do této kubatury investovat více peněz než právě japonský Mugen.

Před loňským závodem sidecarů si ještě nikdo nedokázal představit, že je někdo v této kubatuře zajet jedno kolo na okruhu Snaefell Mountain Course pod 19 minut. Ale Ben a Tom Birchallové to dokázali a i proto jsou letos největšími favority pro oba závody. Největšími soupeři jim budou posádky Tim Reeves/Mark Wilkes, John Holden/Lee Cain a 17-násobný vítěz TT Dave Molyneux, jehož spolujezdec je nyní Harry Payne.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama