Reklama

Slovenské okénko: Repák ne, Bulík ano

V minulých dnech startovali slovenští mladící Maxim Repák a Michal Bulík na závodech v zahraničí a dařilo se jim střídavě. Zatímco Repák Doningtonu nebodoval, tak Bulík v Aragonu dojel v bodech.

Náročný víkend má za sebou 14-ročný slovenský pretekár Maxim Repák, ktorý v sobotu absolvoval ďalšie dvoje preteky seriálu Yamaha R3 bLU cRU European Cup. Do anglického Doningtonu prichádzal ako vedúci jazdec seriálu po tom, ako na úvodnom podujatí v talianskom Misane vybojoval druhé a prvé miesto.

Podujatie v Anglicku začalo pre nášho slovenského reprezentanta výborne, keď v kvalifikácii vybojoval druhé miesto na štartovom rošte. V prvých sobotňajších pretekoch však na mokrej trati v úvode spadol a nakoniec odchádza z Doningtonu bez bodu, keď v druhých pretekoch už na takmer suchej trati bojoval o predné priečky, ale tentoraz doplatil na mokrý okraj dráhy a nasledoval ďalší pád. V priebežnom hodnotení klesol z prvého miesta na piate.

Seriál Yamaha R3 bLU cRU European Cup pokračuje 23. a 24. júla v holandskom Assene.

Maxim Repák: „Pretekový víkend pre nás začal v stredu, keď sme autom vyrazili zo Slovenska do ostrovného Anglicka. Dorazili sme vo štvrtok. V tento deň prebehla povinná administratíva a, samozrejme, dôkladná prehliadka trate, čo mi veľmi pomohlo na vstup do tréningu a kvalifikácie.

Do 30-minútového voľného tréningu sme išli s cieľom najazdiť čo najviac kilometrov, ale tým sme „obetovali“ naše gumy do kvalifikácie, pretože na pretekový víkend môžeme použiť iba tri sady gúm. Do kvalifikácie zostal na gumách materiál iba na cca 5 rýchlych kôl. Stratégia vyšla a na štartovný rošt sme sa vypracovali na druhú priečku.

Na prvé sobotňajšie preteky nám typická anglická klíma priniesla dážď. V prvom kole som si „ohmatával“ trať a mal som z nej skvelé pocity, avšak v druhom kole som nabehol na veľkú mláku a „ustrelil“ mi zadok. Aj keď som okamžite postavil motorku, nevedel som pokračovať pre zlomené riadidlo. Do cieľa došlo celkovo iba 16 jazdcov, čo poukazuje na náročnosť jazdy na mokrom Doningtone.

V druhých pretekoch som bojoval o čelné pozície, no tri kolá pred koncom som v pozícii vedúceho jazdca nabehol na mokrý okraj trate ešte z dopoludňajšieho dažďa a bez varovania mi ušiel predok, s čím som už nemohol nič robiť. Bol to pád vo veľkej rýchlosti, ale našťastie sa obišiel bez vážnych zranení.

Dopustil som sa chýb, ktorých som sa mal vyvarovať. Ďakujem Honzovi Halbichovi, ktorý mi bol veľkou oporou. Urobím všetko pre to, aby sa moje chyby nezopakovali na ďalších pretekoch v holandskom Assene. Veľké vďaka patrí aj mojim fanúšikom za ich podporné správy a vyjadrenia.“.

V dňoch 18. a 19. 6. sa na španielskom okruhu Motorland Aragón konali tretie preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska ESBK. Český tím New2 Project so slovenským jazdcom Michalom Búlikom dokázal v triede šesťstoviek znovu zlepšiť svoje výsledky, keď po 11. mieste v kvalifikácii dokončili prvé preteky na 17. a druhé na 13. mieste.

Počasie v Aragóne hralo s pretekármi ruletu v priebehu celého víkendu. Slnečné počasie sa striedalo so zamračeným, prehánkami, búrkami, dokonca aj krupobitím.

V priebehu štvrtkových a piatkových tréningov museli mechanici meniť suché pneumatiky a nastavenie za mokré a naopak, čo určoval hlavne smer vetra, ktorý husté oblaky občas smeroval nad trať. Michal sa v mokrých podmienkach orientoval veľmi dobre a podľa dosiahnutých časov by dážď v priebehu pretekov bol preňho skôr výhodou.

Sobotná kvalifikácia začínala za sucha, ale už v prvom kole začalo pršať. Niektorí z jazdcov stihli merané kolo, medzi nimi aj Michal, ktorý sa zaradil na 16. miesto. Po dojazde do boxov v tíme New2 Project vymenili pneumatiky a nastavenie za mokré, ale čas z prvého kola sa nepodarilo vylepšiť. Po krátkej prehánke trať začala opäť osychať, na čo v tíme znovu zareagovali stiahnutím Michala z trate, výmenou pneumatík za suché a časom posledného kola sa posunul na celkové 11. miesto, deviate v triede Supersport. Na prvé preteky v sobotu poobede, už bola trať kompletne suchá. Michal po štarte udržal 11. pozíciu, ale počas pretekov sa cez neho dostalo niekoľko rýchlejších jazdcov, ktorí nezvládli kvalifikáciu. Cieľom teda prešiel na 17. mieste, štrnástom v triede Supersport. V nedeľu sa Michal posunul na štarte na 15. miesto, vďaka pravidlu, ktoré posúva dopredu prvých deväť jazdcov zo sobotných pretekov. Štart bol jeden z najlepších a znamenal posun na dvanástu pozíciu. V priebehu jazdy absolvoval veľké množstvo súbojov v skupine bojujúcej o 9. miesto, keď sa miestami ocitol aj na desiatej pozícii. V cieli obsadil 13. miesto celkovo, jedenáste vo svojej triede, čo je jeho najlepší výsledok sezóny.

Michal Búlik: „Výsledok, ktorý sa nám podaril dosiahnuť v Aragóne je odmenou pre mňa aj všetkých členov tímu New2 Project. V kvalifikácii dvakrát menili nastavenie motocykla, čo zvládli len najlepšie tímy a správnou reakciou na aktuálne podmienky sme obsadili výborné jedenáste miesto. V prvých pretekoch som očakával, že sa predo mňa dostanú rýchlejší jazdci, ale ja som sa včas nedostal cez jedného pomalšieho a nezachytil som rýchlu skupinu. Do druhej jazdy mi dohovoril Laco Lorenzo Šinko, mechanici spravili drobné zmeny a ja som si užil moje zatiaľ najlepšie preteky v Španielsku. Podaril sa mi štart, darilo sa mi predbiehať v skupine o deviate miesto a 13. miesto v cieli celkovo je pre nás všetkých veľkým povzbudením. Ďakujem celému tímu New2 Project za tvrdú prácu a skvelo pripravený motocykel.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama