Reklama

Rossi je mezi mlýnskými kameny

Mooney VR46 Racing Team Valentina Rossiho má v MS-MotoGP tříletou smlouvu s Ducati. Yamaha by se ráda s Rossim spojila a po odchodu Razzaliho od Yamaha uzavřela s Rossim smlouvu o satelitním týmu, To ale nebude vůbec jednoduché.

Jaká je aktuální situace: Jelikož se nedohodly Yamaha Motor Racing a zákaznický tým WithU-RNF o spolupráci na rok 2023, tak zatím nemá japonská továrna poprvé od začátku čtyřtaktní éry MotoGP od roku 2002 žádný zákaznický tým.

Lin Jarvis, Managing Director od Yamaha Motor Racing, vychází z toho, že na této konstelaci se nic nezmění ani pro rok 2024. Gresini Racing má sice jen dvouletou smlouvu s Ducati Corse (do konce 2023), ale tento tým se po nejnovějších úspěších jen hodně těžko s Ducati rozejde.

A Mooney-VR46 má smlouvu dokonce až do konce roku 2024 vázán smlouvou s Ducati.

Ovšem ani Dorna CEO Carmelo Ezpeleta není zrovna nadšen aktuálním plánovaným rozložením sil startovního roštu MotoGP: 8 motocyklů Ducati a 2 Yamahy.

Ačkoliv se ještě nikdo oficiálně nevyjádřil, tak v zákulisí se tvrdě pracuje na tom, aby se Mooney-VR46 tým objevil už 2024 jako zákaznický tým Yamahy.

Je to ale otázka peněz, kolik odstupného by musela Yamaha zaplatit Italům.

Devítinásobný mistr světa Rossi se tak nachází doslova mezi mlýnskými kameny: Je oficiálním velvyslancem Yamahy a jeho tým VR46 pod názvem Yamaha Master Camp-Team závodí v Moto2 s piloty Manuelem Gonzalezem a Keminthem Kubo.

Na straně druhé jeho svěřenci v «premier class» Marco Bezzecchi a Luca Marini startovali v Mugellu ze roštu na pozicích tři a dvě. A Bagnaia, tedy další pilot z VR46 Riders Academy, byl s Ducati Desmosedici na roštu na P5. Celkem pět Ducati stálo na gridu v Mugellu v Top-5 pozicích. V závodě pak byli Bezzecchi a Marini odmávnuti v cíli na P5 a P6, Pecco Bagnaia dokonce vyhrál.

S motocykly Yamaha se momentálně s výjimkou mistra světa Fabia Quartarara nedaří nikomu. Tedy ani Andrea Doviziosovi nebo svěřenci od Rossiho, Francu Morbidellimu, který ještě 2020 na M1 vyhrál tři závody MotoGP a stal se více-mistrem světa.

Yamaha má ovšem proti Ducati ještě jednu nevýhodu, italská značka patří k Audi Group a Valentino Rossi má hodně atraktivní a hodně vysoce peněžně dotovanou smlouvu s Audi Sport: Po ukončení své motocyklové kariéry závodí v GT World Challenge Europe s 585 HP silným Audi R8 LMS GT3 evo II belgické stáje WRT - týmovými kolegy jsou Frederic Vervisch a Nico Müller. «The Doctor» plánuje víceletou kariéru v automobilovém sportu a chtěl by se třeba zúčastnit také závodu 24 h v Le Mans.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama