Reklama

Pouze jeden motocykl v boxu: Realita je úplně jiná

Od roku 2019 se v šampionátu MS-Superbike konají tři závodní jízdy za jeden závodní víkend. Kvůli nabitému časovému plánu chtějí některé týmy a jejich jezdci zrušit pravidlo pouze jednoho motocyklu.

Od sezóny 2012 bylo z finančních důvodů uvedeno v platnost nové pravidlo a povolen pouze jeden motocykl pro jednoho jezdce v boxu. V případě crashe mohl být sestaven z «Rolling-Chassis» druhý motocykl.

Toto pravidlo bylo sice zavedeno z dobrého přesvědčení, ale ukázalo se ve skutečnosti jako zbytečné.

Realita je totiž úplně jiná a tak pouze na testech vidíte v boxech jednotlivých týmů motocykly dva. Jinak každý tým má pro svého pilota vzadu v týmovém boxu druhý motocykl (samozřejmě ukrytý) a většina předních týmů pak ještě v týmovém trucku motocykl třetí. To znamená, že tým neušetří ani jedno Euro, nýbrž mechanici se dostávají do zbytečného stresu, když mají připravit po crashi druhý motocykl buď pro trénink, nebo na další závod.

A v extrémním případě musí postižený jezdec ukončit trénink, aniž by se mohl věnovat speciálnímu nastavení svého motocyklu. Před rokem 2012 se prostě snažil jezdec co nejrychleji dostat do týmového boxu a zde přeskočil na druhý motocykl.

Při deštivém závodě pak mechanici mění kola, jistě méně nebezpečná byla tehdejší výměna motocyklu.

Od roku 2014 byl už několikrát změněn časový program a od sezóny 2019 zaveden ještě SprintRace, tedy třetí závod během jednoho závodního víkendu.

Marcel Duinker, Crew-Chief továrního jezdce Kawasaki Alexe Lowese k tomuto tématu říká: „Každý tým má s sebou určitě jeden náhradní motocykl. Nepochopil jsem, proč promotér šampionátu to chce mít tak, jak to nyní probíhá. Pomalu nastává čas, aby byl znovu zaveden systém s dvěma motocykly. A neumím si představit, že nějaký tým je jiného názoru.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama