Reklama

Pojede Katarec za 500.000 € tovární Ducati?

Barni Ducati a Javier Fores by chtěli závodit v šampionátu WorldSBK 2017 společně, ale zatím nemají pohromadě potřebný budget. Nyní se ale nabízí hodně senzační spojení tohoto týmu a katarského jezdce Saeeda Al Sulaitiho.

Saeed Al Sulaiti dostal jako «Mr Nobody» místo na startovním roštu, které platí katarská motocyklová federace QMMF, jen proto, že další před ním dotázaní piloti z Kataru neměli zájem.

Al Sulaiti, jehož jméno Saeed po arabsky znamená «Šťastný», se ale v šampionátu WorldSBK předvedl lépe než se vlastně čekalo.

31letý Katarec sice získal pouze jeden bod ve své Rookie sezóně, ale to se dá velmi lehce vysvětlit. Na rozdíl od svých týmových kolegů u Pedercini Kawasaki a vystřídalo se jich zde několik (Barrier, Mahias, Lagrive, West nebo Haslam) neměl k dispozici motocykl ZX-10R podobný hodně továrnímu, nýbrž tuto Kawasaki postavil tým z privátních zdrojů.

Jako absolutní Rookie tak potřeboval Al Sulaiti každou tréninkovou minutu, ovšem neustálé technické problémy mu v tom bránily, poznat lépe nové evropské okruhy.

A tak by chtěl katarský «Šťastný» pilotovat 2017 tovární motocykl Ducati 1199 Panigale R jako druhý pilot v týmu Barni Racing vedle celkově devátého jezdce WorldSBK 2016 Xaviho Forese.

„Ducati je možností, měl bych tak dva sponzory: QMMF a Ducati. Importér Ducati v Kataru je obrovským motocyklovým fanouškem, ale má také auta jako jsou Ferrari, Bentley a Rolls-Royce. Je zástupcem motocyklových firem Ducati, BMW a KTM. Zatím mě nepodporoval, když jsem jezdil s bikem Kawasaki. Na sezónu 2016 už jsem měl podepsanou smlouvu s Pedercinim, takže při našem setkání během Grand Prix už nebylo možné něco změnit. Ale 2017, proč ne? A jedinou možností je, závodit za Barni Ducati. Týmový šéf Marco Barnabó mně řekl, že pro druhý motocykl je potřeba přibližně 500.000 Euro a to je hodně peněz.“, vysvětluje «Šťastný» a hned dodává: „Ve své první sezóně jsem potřeboval co nejvíce sedět na motocyklu, ale měl jsem neustále problémy s motocyklem. Někdy jsem objel pouhá 4 kola. A se 4 koly na úplně nové trati je pak kvalifikace hodně těžká, skoro nemožná. Nepotřebuji lepší motocykl, potřebuji jen takový, který funguje. Takže nevyžaduji nic nemožného. Můj motocykl je od toho, s kterým jezdí týmový kolega, hodně vzdálen. Není to žádný tovární motocykl. Byla to má první sezóna a každý věděl, že nebudu bojovat o Top-3. Ale naopak v Laguna Sece jsme problémy neměli a já jsem dojel v Top-15 a na jedno kolo ztratil na špici méně než 2,5 sekundy. Proč? Neměl jsem problémy s motocyklem a mohl jsem se zaměřit na správný Setup.“

„Moji mechanici jsou skvělí, ale co mohou dělat, když nemají k dispozici fungující materiál. U Pederciniho je problém kvality materiálu. Jsem si jistý, že na mém motocyklu jsou používány díly, které jsou staré několik let. To není správné a také vůbec bezpečné. V Aragónu, Německu a v Misanu jsem měl problémy s motorem - ostatně jak často jsem byl viděn v TV, když jsem musel vzdát kvůli technickým problémům?“, nebere si vůbec servítek před ústa katarský jezdec «Šťastný».

Ostatně ve včerejší jízdě měl obrovské štěstí, když tento lokalmatador jen v posledním okamžiku seskočil z hořícího motocyklu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama