Reklama

Pešek dojel v Brně poslední

Sice už s «křížkem po funuse», ale přece jen se ke svému závodění na brněnském Masarykově okruhu vyjádřil také pražský závodník Karel Pešek, který v Brně startoval s «wild card» v kubatuře ME-STK 1000.

Během závodního víkendu WSBK v Brně se na divokou kartu v kategorii FIM Superstock 1000 představil i pražský jezdec Karel Pešek s rodinným týmem Univers. Byla to již letošní druhá divoká karta tohoto sympatického jezdce, který po prvním představení v holandském Assenu, kde závod dokončil na 17. pozici, vstupoval do tohoto závodního víkendu s jasným cílem, získat první body do tabulky jezdců. Slibná páteční příprava i sobotní kvalifikace naznačily, že tento cíl není nereálný. Vše však nakonec bylo jinak, když těsně před startem závodu začalo pršet a rozjela se loterie s mokrým nastavením a Karel závod dokončil daleko za body, na 19. místě.

#82 Karel Pešek: „První páteční trénink proběhl na vodě, a přesto, že jsem za takových podmínek nezávodil asi pět let, jsem byl celkově s pocitem na motorce relativně spokojený a pokud by se závod jel na mokru, nebyl by to pro mě problém. V odpoledním suchém tréninku, jsme konečně mohli vyzkoušet provedené změny na motorce, které se ukázaly jako pozitivní. Trochu mě mrzí zrušení mého nejlepšího času, za malé vyjetí z tratě, který byl asi o vteřinu rychlejší. Nakonec jsem páteční tréninky ukončil na 19. pozici a těšil se na sobotu.

Do sobotních tréninků jsme zase překopali celou motorku a hned to fungovalo skvěle. V dopoledním tréninku jsem hned zrychlil o dvě vteřiny. Bohužel po tomto posunu se můj progres zastavil a nedařilo se mi posunout se dál. V kvalifikaci to šlo také dobře hned od začátku. Rychle jsem se dostal na čas 2:05 nízkých. Poté i na 2:04 vysokých, ale vždy jsem byl dlouhý. Oproti konkurenci byl problém na brzdách, protože na motorce mám brzdy sériové. Další věc, se kterou jsme bojovali, je antihopping, kdy se mi často zadek v nájezdu do zatáčky hodně rozlétával. Přesto jsem při vybojované 17. pozici na startu věřil v získání bodů.

V nedělním ranním zahřívacím tréninku jsme vyzkoušeli různá nastavení pro závod a já se již nemohl dočkat startu před domácím publikem. Čáru přes rozpočet nám nakonec udělalo počasí, když těsně před startem začalo pršet. Rychle přezout pneumatiky za mokré a rozhodnout, zda podvozek nastavit podle mokrého tréninku v pátek, které sice nebylo špatné, ale neslibovalo příliš rychlé časy. Nakonec jsme se s týmem rozhodli zariskovat a nastavení trochu pozměnit. To se nakonec ukázalo jako chyba, kdy se pro mě celý závod proměnil doslova v boj o přežití a snažil jsem jen závod dokončit a nerozbít sebe ani motorku.

Nyní mě a tým Uniserv čeká závod Alpe Adria na maďarském Pannonia ringu a poté ještě jeden závod na divokou kartu ve FIM Superstock 1000 a to buď v Magny Course nebo v Portimao. Pro tento závod motorka dostane další nové díly, které nás zase přiblíží ke konkurenci, která je v této kategorii doslova vražedná.

Nakonec bych chtěl velmi poděkovat všem fanouškům, kteří vytvořili naprosto neuvěřitelnou atmosféru jak podél trati, tak v paddocku. Všem, kteří náš skromný tým navštívili, fotili se s námi, drželi palce a přáli úspěch. Já si díky nim připadal, že mám více fanoušků než Johny Rea a jsem rád, že jsem jim jejich přízeň mohl oplatit, když už ne výsledkem v závodě, tak alespoň malými dárky, v podobě plakátů a samolepek, které mi doslova mizely pod rukama.“

ACERBIS Czech Round - Masaryk Circuit, Superstock 1000, Race

1 2 7 M. SCHEIB CHI Aprilia Racing Team Aprilia RSV4 RF 12 2'13.077 263,4 2'01.357 275,5 25 90 2
2 8 52 A. DELBIANCO ITA GULF ALTHEA BMW Racing Team BMW S 1000 RR 12 2.498 2'12.618 265,4 2'02.615 278,4 20 35 7
3 4 21 F. MARINO FRA URBIS Yamaha Motoxracing STK Team Yamaha YZF R1 12 2.880 2'13.101 262,8 2'01.540 276,2 16 58 5
4 1 28 M. REITERBERGER GER alpha Racing-Van Zon-BMW BMW S 1000 RR 12 9.088 2'13.533 262,8 2'00.855 275,5 13 99 1
5 14 9 A. MANTOVANI ITA Nuova M2 Racing Aprilia RSV4 RF 12 9.257 2'12.922 261,5 2'03.639 274,1 11 19 12
6 5 70 L. VITALI ITA Aprilia Racing Team Aprilia RSV4 RF 12 31.544 2'14.309 265,4 2'01.819 277,6 10 52 6
7 6 15 F. SANDI ITA MOTOCORSA Racing Ducati 1199 Panigale R 12 36.280 2'14.459 262,1 2'01.869 279,1 9 61 4
8 3 2 R. TAMBURINI ITA Berclaz Racing Team BMW S 1000 RR 12 36.471 2'13.747 264,1 2'01.421 282,0 8 84 3
9 10 84 R. RUSSO ITA C.M. Racing Kawasaki ZX-10RR 12 59.555 2'17.017 259,6 2'03.292 273,4 7 30 8
10 13 6 E. PUSCEDDU ITA D.K. Racing BMW S 1000 RR 12 1'16.317 2'18.673 249,4 2'03.639 274,1 6 7 19
11 16 77 T. ALBERTO PHI MOTOCORSA Racing Ducati 1199 Panigale R 12 1'17.552 2'17.006 261,5 2'04.475 276,2 5 12 15
12 9 16 G. RUIU ITA Team Pedercini Racing Kawasaki ZX-10RR 12 1'18.881 2'17.550 258,4 2'03.178 276,9 4 27 9
13 21 10 A. YEGIN TUR Nutec - Benjan - Kawasaki Kawasaki ZX-10RR 12 1'31.477 2'18.083 254,7 2'07.399 271,4 3 3 23
14 7 45 J. BUEHN GER alpha Racing-Van Zon-BMW BMW S 1000 RR 12 1'31.731 2'18.148 254,1 2'02.436 277,6 2 18 13
15 20 46 M. CUDEVILLE FRA Flembbo Leader Team Kawasaki ZX-10RR 12 1'32.609 2'17.439 252,3 2'06.161 266,0 1 3 24
16 11 51 E. VIONNET SUI MOTOS VIONNET BMW S 1000 RR 12 1'40.842 2'19.574 258,4 2'03.581 278,4 9 17
17 18 31 V. SUCHET SUI Flembbo Leader Team Kawasaki ZX-10RR 12 1'43.265 2'18.201 256,5 2'04.875 272,0 5 21
18 19 69 D. JŮDA CZE TME Racing BMW S 1000 RR 12 2'01.212 2'19.498 251,2 2'05.202 268,7
19 17 82 K. PEŠEK CZE Uniserv Kawasaki ZX-10RR 12 2'17.207 2'23.008 256,5 2'04.873 274,8



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama