Reklama

Öttl vyhrál spor proti Biaggimu

Dlouhé měsíce se táhnoucí spor mezi Peterem Öttlem a Maxem Biaggim o tom, kdo je šéfem týmu, se skončil vítězstvím německého ex-pilota 125-tek Öttla. Liqui-Moly-Team bude 2023 v Moto2 a v Moto3 působit jako Husqvarna Factory Team a s novými piloty.

Na motocyklech bude k vidění velké «H» a Liqui Moly bude sponzorem v obou kubaturách.

V Moto3 pojedou dvojnásobný sezonní vítěz a favorit na titul mistra světa Ayumu Sasaki, jeho týmovým kolegou bude nizozemský teenager ze šampionátu Red Bull Rookies Cupu Colin Veijer, který je aktuálně 2 závody před koncem na druhém místě se ztrátou 11 bodů na lídra Ruedu.

V prostřední kubatuře Grand Prix, tedy v Moto2, bude tým vystupovat jako Husqvarna Factory Team, ovšem i nadále bude používat motocykly Kalex. Novými piloty budou Darryn Binder a Lukas Tulovic.

Zatímco Öttl bude manažerem pro kubaturu Moto3, tak Jürgen Lingg bude mít hlavní slovo v kubaturách Moto2 a MotoE.

Jen pro upřesnění, podobný koncept používají i jiné továrny: Red Bull KTM-Team od Aki Aja rovněž nasazuje biky Kalex, stejně jako GASGAS team Aspara Martineze. Stejně se chovají Yamaha Master Camp Team a Mooney VR46-Team (se sponzorem Fantic).

V týmu Aspara Martineze vystřídal sportovního ředitele Gino Borsoie (odchází do MotoGP k Prim Pramac Ducati) v této funkci další ex-pilot z Grand Prix Nicolas Terol.

Team Husqvarna závodí v Grand Prix už čtyři roky a každou sezónu vyhrál minimálně jeden závod: 2019 celkem tři zásluhou Arona Caneta, 2020 a 2021 vždy jeden díky Romanu Fenatimu a 2022 dva zásluhou Ayumu Sasakiho.

Jen trochu upřesnění z nedávné historie: Již při nizozemském závodě TT v Assenu na konci června bylo zřejmé, že partneři týmu Max Racing se konečně rozešli. Protože pětinásobný vítěz GP Peter Öttl a šestinásobný mistr světa Max Biaggi podali týmové asociaci IRTA samostatné žádosti o tým mistrovství světa Moto3 2023. Každý si vybojoval dvě týmová místa pro sebe.

Öttl a Biaggi se spojili na podzim 2018, když syn Petera Öttla Philipp přešel k Red Bull-Tech3-KTM ve třídě Moto2 a německý majitel týmu měl německé sponzory, ale už neměl k tomu německého jezdce. Biaggi naopak chtěl přivést svůj juniorský tým ze šampionátu CEV Repsol do mistrovství světa, ale jako nový zájemce nedostal startovní místo.

Peter Öttl byl v Assenu v červnu výběrovou komisí ujištěn, že je smluvním partnerem IRTA právě on a že získá obě místa. Němec mezitím kontaktoval tým Liqui-Moly-Intact z Memmingenu, aby objasnil, zda tamní sponzoři mají zájem o společný podnik s jeho týmem Moto3. Zájem tam byl.

Ale na Silverstone GP 6. srpna oznámil Peter Öttl usmíření s Biaggim, který se po tři roky považoval za skutečného vlastníka týmu, když podepisoval smlouvy s jezdci a vyplácel jezdcům gáži, vyrovnal účet za motocykly Husqvarna, zaplatil mechanikům a vlastnil dopravní vozidla, stejně jako výzdobu týmového boxu a tak dále. Čtyři roky navíc poskytoval hlavního sponzora Sterilgarda.

Na GP Rakouska 20. srpna ale bylo zase všechno úplně jinak. Öttl ohlásil definitivní rozchod s šestinásobným mistrem světa z Itálie. Rozvodová válka nabyla hrozných rozměrů. Biaggi pohrozil, že následující den po GP Rakouska tým uzavře a zřekne se zbytku závodů.

O dva týdny později v Misanu výběrová komise zjistila, že Biaggi bude stoprocentně přijat jako nový majitel týmu a že Öttl se bude muset týmu vzdát. Stejně jako Dani Epp převzal tým po Jaroslavu Hanusovi, Terrell Thien později od Eppa a Öttla zase od Thiena.

Společnost Pierer Mobility AG se zachovala neutrálně: „Počkáme a uvidíme, kdo získá tým, a pak začneme vyjednávat,“ řekl během letní přestávky viceprezident Pierer Mobility Road Racing Jens Hainbach. V Misanu ještě vyjednával podmínky s Biaggim.

Jedno je ale nyní jisté: z měsíce trvajícího a nervy drásajícího sporu vyšel jako jasný vítěz Peter Öttl. V každém z posledních čtyř let podepsal smlouvy IRTA – a nadále bude pro Dornu a IRTA smluvním partnerem.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama