Öttl místo Canepy do EWC?

Philipp Öttl se 24krát probojoval do Top 10 v závodech mistrovství světa superbiků. Ale po jeho těžkém roce závodění s GMT94 Yamaha momentálně nic nenasvědčuje tomu, že najde tým v této kubatuře pro rok 2025.

Po zcela zpackané sezóně Moto2 v roce 2019 s týmem Red Bull KTM Tech3 (nula bodů) se rozčarovaný Philipp Öttl přesunul do mistrovství světa supersportů – a tam znovu rozkvetl.

V týmu Kawasaki Manuela Puccettiho se vítěz Moto3 GP z Jerezu z roku 2018 dostal čtyřikrát na stupně vítězů a skončil celkově třetí v mistrovství světa. V roce 2021 byl Bavorák sedmkrát na stupních vítězů, ale v mistrovství světa skončil až pátý.

Öttl pak postoupil do mistrovství světa superbiků. V letech 2022 a 2023 jezdil Öttl za tým Go Eleven Ducati a dosáhl 24 umístění v Top 10. Nejlépe byl pátý ve druhém hlavním závodě na zahájení sezóny 2023 v Austrálii a čtyřikrát dojel v Top-6.

V poslední třetině sezóny 2023 byl na tom Philipp nejlépe a dokončil osm z posledních dvanácti závodů na jednociferném umístění. Přesto se musel vzdát svého místa, místo něho byl totiž angažován mediálně daleko zajímavější Andrea Iannone.

Öttl pak podepsal s týmem Yamaha GMT94. Loni v zimě se říkalo, že všech šest jezdců R1 dostane stejný materiál, takže předsezónní optimismus byl odpovídajícím způsobem vysoký. V průběhu roku se ale ukázalo, že tomu tak není. Pouze čtyři tovární jezdci Rea, Locatelli, Aegerter a Gardner mají nejlepší motory. A i oni to mají proti silné konkurenci v současnosti těžké.

Před závody v Cremoně příští víkend má Öttl na kontě ubohých pět bodů a je až 23. v mistrovství světa. 28letý jezdec říká: „Pro mě je nejdůležitější, že pokračujeme v Cremoně tam, kde jsme skončili v Magny-Cours. Na tomto pozitivním trendu musíme stavět. Jsem si trochu jistý, že uspějeme. Trasu znám ze dvou květnových tréninkových dnů. Myslím, že je to docela dobrý okruh i přes úzké průchody. Bohužel jsem tam nemohl testovat s týmem jako moji konkurenti. Přesto zkusím všechno, abych byl konkurenceschopný.“

Otec Peter se v pozadí už měsíce snaží plánovat Philippovu budoucnost. S týmem GMT94 to nemůže pokračovat, protože Francouzi se od příští sezóny opět soustředí na mistrovství světa supersportů a opouštějí třídu Superbike.

Já jsem během závodního víkendu v Mostě s Peterem mluvil (vzpomínali jsme mj. na to, jak ztratil v Brně v roce 1989 těsně před cílem už skoro vítězného závodu šanci na titul mistra světa ve prospěch Manuela Herrerose).

V Ducati Team Motocorsa ještě šance je, ale pro Öttla je to jen teoretická. Naděje, že Davide Giugliano a jeho tým Ducati D34G postoupí do mistrovství světa superbiků, se nenaplní. A nebude ani v německém týmu Bonovo, kde dostane přednost Scott Redding, jakmile s ním BMW vyřeší smluvní chaos.

K dnešnímu dni nemá Öttl příležitost připojit se k týmu mistrovství světa superbiků pro rok 2025. Proto už v Magny-Cours mluvil se závodním šéfem Yamahy Andreou Dosolim o závodění ve vytrvalostním mistrovství světa výrobce se třemi ladičkami v logu. Poté, co Niccolo Canepa oznámil svůj odchod do důchodu, by bylo volné místo u vicemistrů světa YART.

Sestava rakouského týmu by tedy byl následující: Marvin Fritz, Phillip Öttl a Karel Hanika.

„Nevím, co mě čeká příští rok,“ řekl na toto téma Philipp. „Loni mi došly příležitosti, i když jsem měl dobré výsledky. Byl jsem mezi třemi nejlepšími v mistrovství světa supersportů, vyhrál jsem Grand Prix a získal jsem pár pódií. Porazil jsem také velmi dobré jezdce v mistrovství světa superbiků, takže s sebou nevozím 200 000 eur. Necítím se na to a nezajímá mě to. A pak bych mohl být na motorce, o které tým neví, jestli to momentálně zvládne. Pak bych raději dělal něco, co je podle mě méně stresující. Musím se podívat, jaký je nejlepší balíček pro rok 2025. Pak je supersport vždy problém. Umím jezdit na motorce – a potřebuji místo, kde to můžu ukázat.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama