Reklama

NTS končí v MS-Moto2

Japonská firma NTS už v sezóně 2022 nebude dodávat své podvozky pro nizozemský tým RW Racing, který závodí v kubatuře Moto2. Tým manažera Jarno Janssena pojede v sezóně 2022 s jezdci Barry Baltusem a Zontou van den Goorberghem s motocykly Kalex.

NTS RW Racing měl podepsanou smlouvu na sezóny Moto2 2018/2020 s japonskou engineering firmou NTS a prodloužil ji i na sezónu 2021. V minulosti závodili s motocykly NTS například jezdci jako Joe Roberts, Jesko Raffin, Steven Odendaal nebo Bo Bendsneyder. 2021 pilotovali tyto motocykly 17-letý Rookie Barry Baltus a zkušený Hafizh Syahrin z Malajsie. Jako náhradník se umístěním na P12 zaskvěl Domi Aegerter - 2020 na rakouském Spielbergu.

NTS jsme zaregistrovali ve startovním poli MS-Moto2 už v sezónách 2014 a 2015. Závodní stáj Japan Italy Racing Team (JiR) majitele Lucy Montirona se tehdy představila s japonskými jezdci Koyamou a Nagashimou. NTS potom 2018 slavila comeback, 2017 se Steven Odendaal plně koncentroval na ME-Moto2. Tehdy zodpovídal za toto závodění Japonec Osumu Goto (známý především se závodním prototypem Honda z F1, později za Sauber Petronas Engineering) a také se švýcarskou firmou GEO Technology.

Z ekonomických důvodů (už dva roky se třeba nekonala Grand Prix Japonska v Motegi kvůli pandemii - z hlediska publicity je domácí Grand Prix nenahraditelná) musí NTS své závodění ukončit, rovněž japonští technici nemohli vůbec vycestovat do Evropy a spolu se podílet na dalším vývoji motocyklu NTS.

RW-Team odkoupil kompletní materiál firmy Kalex pro Moto2 od stáje Petronas Sprinta, neboť tento tým se stáhl na sezónu 2022 ze šampionátu v obou nižších objemových kubaturách - letos zde závodili Jake Dixon a Xavi Vierge.

NTS původně začínala se starším materiálem Kalex od Sita Ponse, když jeho syn Alex byl v širším výběru RW Racing.

Barry Baltus (17) a Zonta van den Goorbergh (teprve v prosinci oslaví 16. narozeniny) tak vytvoří suverénně nejmladší jezdeckou dvojici v MS-Moto2.

Jen pro upřesnění: Kalex vyhrál od roku 2013 (Pol Espargaró) všechny tituly mistrů světa jezdců a značek.

Švýcarská firma Suter Industries ještě v sezóně 2017 dodávala materiál pro týmy Kiefer a Intact; 2018 pak pro Forward. KTM se jako dodavatel šasí po sezóně 2019 stáhl ze šampionátu.

Nyní zůstaly vedle Kalexu pouze značky Boscoscuro (předtím se jmenovala Speed Up) a MV Agusta (pouze 2 jezdci).

Rovněž nový tým GASGAS-Moto2 od Aspara Martineze se z podvozků Boscoscuro přeorientoval na Kalex. Firma Alexe Baumgärtela a Klause Hirsekorna tak bude mít 2022 ve startovním poli 26 motocyklů - což je nový rekord.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama