MotoGP cestuje do nového světa, do Rakouska

Letní přestávka skončila a cirkus zvaný MotoGP se přesunul do Rakouska na Red Bull Ring. Skončí po ní 6 let - 2128 dní - trvající šňůra bez jediného vítězství pro Ducati?

„Ducatisti“ totiž doufají po skvělých testech na okruhu Red Bull Ring při „NeroGiardini Motorrad Grand Prix von Österreich“ - jezdci s motocykly Ducati obsadili všechna místa v Top-4 - na své první vítězství v MotoGP od 17. října 2010 na Phillip Islandu, tehdy vyhrál lokalmatador Casey Stoner, a pokusit by se o ně měli tovární jezdci Andrea Dovizioso nebo Andrea Iannone.

Takže ačkoliv jezdci s motocykly Ducati nastupují na nový okruh jako favorité, tak o překvapení se mohou postarat tovární jezdci týmu Repsol-Honda Marc Márquez a Dani Pedrosa, kteří zde netestovali, takže se jejich časy nedají se soupeři srovnávat. A dvojice Lorenzo - Rossi by měla už od Spielbergu zaútočit, pokud chce změnit aktuální rozložení sil v tabulce MS a pokusit se dvojnásobného mistra světa MotoGP z let 2013 a 2014 Marca Marqueze dostat pod tlak, aby udělal nějakou chybu.

Poprvé od roku 1997 tedy bude piloti a týmy MotoGP hostovat na okruhu Red Bull Ring, který vyžaduje jak co nejvyšší Top-Speed, tak také výkon motoru.

Během dvoudenního testu zajeli oba tovární jezdci Ducati časy 1:23, což se ostatním soupeřům na jiných značkách motocyklu nepodařilo.

Lídr šampionátu Márquez přijíždí do Rakouska s náskokem 48 bodů a přijede jako první jezdec šampionátu rozhodně i na Masarykův okruh. Nejbližší soupeři v bodovací tabulce Jorge Lorenzo a jeho týmový kolega Valentino Rossi musí jet prostě na Red Bull Ringu na vítězství.

V posledních dvou závodech chyběli oba tovární jezdci Yamahy na stupních vítězů a dokonce se neumístili ani v Top-5. To byli nejhorší výsledky od roku 2007. A protože Top Speed není rozhodně silnou stránkou jejich japonských biků, tak zřejmě čeká oba tovární piloty Yamahy hodně obtížný víkend.

Kromě „Doctora“, který zde na Spielberg závodil v GP a dokonce získal v kubatuře 125 ccm pódium, zná tento okruh ze závodního pohledu i Jack Miller. Na cestě k titulu německého šampióna zde na Red Bull Ringu závodil v roce 2011.

Na zřeteli ale musíme mít oba tovární jezdce Suzuki, neboť jak Maverick Viňales, tak Aleix Espargaró, „zlobili“ na testech se svými GSX-RR aspoň z povzdáli Iannoneho a Doviziosa.

Vůbec žádné zkušenosti pak s novým okruhem Red Bull Ring nemají piloti týmu Tech3-Yamaha Pol Espargaró a Bradley Smith. Tým Hervého Poncharala totiž stejně jako Repsol-Honda testy po GP Německa vypustil.

Pořadí v šampionátu MotoGP

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V - 170 bodů
02- Jorge Lorenzo – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 - 122
03- Valentino Rossi – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 - 111
04- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V - 96
05- Maverick Vinales – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR - 83
06- Pol Espargaro – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - 72
07- Hector Barbera – Avintia Racing – Ducati Desmosedici GP14.2 - 65
08- Andrea Iannone – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP - 63
09- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP - 59
10- Eugene Laverty – Aspar Team MotoGP – Ducati Desmosedici GP14.2 - 53
11- Aleix Espargaro – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR - 51
12- Scott Redding – Octo Pramac Yakhnich – Ducati Desmosedici GP15 - 45
13- Jack Miller – Estrella Galicia 0,0 Marc VDS – Honda RC213V - 42
14-Cal Crutchlow – LCR Honda – Honda RC213V - 40
15- Stefan Bradl – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP - 37
16- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - 35
17- Alvaro Bautista – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP - 35
18- Danilo Petrucci – Octo Pramac Yakhnich – Ducati Desmosedici GP15 - 24
19- Michele Pirro – Octo Pramac Yakhnich – Ducati Desmosedici GP15 - 19
20- Tito Rabat – Estrella Galicia 0,0 Marc VDS – Honda RC213V - 18
21- Loris Baz – Avintia Racing – Ducati Desmosedici GP14.2 - 8
22- Yonny Hernandez – Aspar Team MotoGP – Ducati Desmosedici GP14.2 - 3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama