Reklama

Jedna sezóna WSBK stojí Kawasaki 9 milionů Euro

Rozhodně ne náhodou je Kawasaki v minulých deseti letech nejúspěšnější továrnou v MS-Superbike. Tovární tým má hodně velký budget a tomu nemůže žádná jiná značka konkurovat.

Zatímco zákaznický tým Lucia Pederciniho musí letos z finančních důvodů poprvé v historii vynechat zámořské závody, tak finanční krize posledních třech roků s továrního týmu vůbec netýká. Tovární tým značky Kawasaki pod názvem Proovec Racing kalkuluje 2023 s částkou devíti milionu Euro!

Proovec provozuje 1500 m2 velkou dílnou v Granollers, nedaleko od závodního okruhu Circuit de Catalunya (Montmeló). V japonském Akashi je v továrně Kawasaki dílna o velikosti 350 m2 pro vývoj a výzkum.

Provec Racing má čtyři návěsy, dva nákladní vozy a dvoupatrové hydraulicky výsuvné pohostinské zařízení a dvě dodávky. I na zámořské závody se vozí 7000 kilo materiálu včetně vlastní kuchyně pro zásobování týmu.

V KRT, což je zkratka pro Kawasaki Racing Team, pracuje až 55 lidí, z nichž 45 jezdí na závody. Většina zaměstnanců jsou Japonci nebo Katalánci, ale jsou zde i členové týmu ze zbytku Španělska, Itálie, Nizozemska, Francie a Velké Británie. Techničtí partneři jsou stejně různorodí jako tým. Od nadnárodních společností jako Total nebo Monster až po velmi specializované malé společnosti, jako je Raceseat, italská společnost vyrábějící sedadla, nebo Taleo Racing, španělská společnost, která vyrábí chladicí systémy. Celkem se jedná o více než 60 partnerů a dodavatelů.

Peníze jsou v podstatě dobře investované. Od té doby, co Proovec převzal továrnu, bylo vyhráno sedm mistrovství světa jezdců (Sykes 2013, Rea 2015-2020) plus klasifikace Evo (Salom 2014). Šampionát výrobců vyhrál šestkrát v řadě v letech 2015 až 2020, šampionát týmů v letech 2015 až 2019.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama