Reklama

Edu Perales (SAG): Sponsor Pertamina platí «pomalu»

Španělský týmový šéf Stop-and-Go (SAG)-Moto2 Eduardo Perales (na snímku ještě s loňským pilotem Tomem Lüthim ze Švýcarska) je plně závislý na peněžní morálce sponzora Pertamina Mandalika a ta není vždy úplně přesná, ba naopak.

Dva ročníky závodů Grand Prix s Covidem-19 s četnými závody bez diváků a bez týmových hostů v paddocku způsobily mnoho finančních problémů, zejména malým soukromým týmům ve třídách Moto3 a Moto2. Stále častěji je slyšet o nezaplacených účtech, protože některé týmy ještě s obtížemi dokázaly obstarat nový materiál, ale mnoho dalších účtů nebylo možné uhradit, protože sponzoři částečně snížili své sponzorské sumy, když se v roce 2020 konalo pouze 14 Grand Prix a 18 v roce 2021 místo plánovaných 20.

Na své finanční dno dosáhly zejména finančně slabé týmy Moto2: Najednou bylo třeba utratit obrovské částky například za testy PCR a malí mecenáši přestali vyplácet další peníze, protože jejich vlastní podnikání bylo vážně zasaženo Covidem nebo protože nebyli schopni dostat zákazníky do paddocku.

O víkendovém závodě Grand Prix v Jerezu se ozval tým Stylobike, který se účastní mistrovství Evropy Moto2 v «JuniorGP» (dříve CEV Repsol Championship) 2022 s Indonésanem Dimasem Ekkym Pratamou a který je spolufinancován indonéskou energetickou skupinou Pertamina.

Lidé, kteří jsou zodpovědní za tým Stylobike, si nyní na sociálních sítích stěžovali na zjevně pomalý tok peněz, ze kterého majitel týmu Edu Perales viní tým Pertamina Mandalika SAG. Vzhledem k tomu, že Pertamina je ve vlastnictví státu Indonésie, odpovědný ministr sportu byl okamžitě informován, zejména proto, že Pertamina byla také hlavním sponzorem GP Indonésie na okruhu Mandalika Street Circuit.

Perales řídí tým Stop-and-Go (SAG) od začátku jeho závodění v mistrovství světa Moto2, který v roce 2022 závodí s Bo Bendsneyderem (7. místo na GP Jerezu) a Gabrielem Rodrigem.

Tým SAG se dostal na samé dno svého závodění, když Luis Salom zemřel po pádu v roce 2016 během pátečního tréninku v Montmeló. Edu Perales se však ukázal jako neuvěřitelný bojovník a neustále sháněl sponzory a nadějné jezdce.

Nyní však musí Perales přiznat, že platební morálka sponzora Pertamina z Indonésie zanechává za sebou nezaplacené účty, neboť dosud byl zaplacen jen zlomek sjednané sponzorské částky.

Jen upřesňuji, že provozování dvoučlenného týmu Moto2 vyžaduje minimálně 2 až 2,5 milionu Euro za jednu sezónu.

Perales se při svém rozpočtu závodění na rok 2022 téměř výhradně spoléhal na Indonésii: Na motocyklech jsou k vidění reklamy Pertamina a závodního okruhu Pertamina Mandalika Circuit, dále BNI (Bank Negara Indonesia), domácí turistická společnost «Wonderful Indonesia» a indonéská letecká společnost «Airline Garuda», která denně provozuje 600 letů.

Zda tým SAG dokáže dotáhnout tuto sezónu až do konce «tváří v tvář » několika nezaplaceným účtům, se teprve uvidí.

Stav MS jezdců po 6 z 21 Grand Prix: 1. Vietti 100 bodů. 2. Ogura 81. 3. Arbolino 70. 4. Canet 69. 5. Roberts 57. 6. Schrötter 47. 7. Chantra 45. 8. Navarro 45. 9. A. Fernandez 44. 10. Lowes 35. 11. Bendsneyder 34. 12. Dixon 32. 13. Arenas 29. 14. Alcoba 28. 15. Acosta 20. 16. Aldeguer 18. 17. Gonzalez 16. 18. Beaubier 16. 19. Baltus 15. 20. Fenati 7. 21. Rodrigo 6. 22. Zaccone 6. 23. Ramirez 5. 24. Kubo 4. 25. Salac 4. 26. Kelly 3. 27. Manzi 3. 28. Dalla Porta 1.

Stav MS konstruktérů: 1. Kalex 150 bodů. 2. Boscoscuro 20. 3. MV Agusta 5

Stav MS týmů: 1. Idemitsu Honda Team Asia 126 bodů. 2. Flexbox HP40, 114. 3. Elf Marc VDS Racing 105. 4. Mooney VR46 Racing 100. 5. Liqui Moly Intact GP 75. 6. Red Bull KTM Ajo 64. 7. Autosolar GASGAS Aspar 61. 8. Italtrans Racing 58. 9. Pertamina Mandalika SAG 40. 10. Lightech Speed up 25. 11. Yamaha VR46 Master Camp 23. 12. American Racing 19. 13. RW Racing GP 15. 14. Gresini Racing 10. 15. MV Agusta Forward 5.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama