Reklama

Davide Giugliano míří do Moto2

Italský jezdec Davide Giugliano je aktuálně v tabulce WorldSBK na čtvrtém místě. Přesto se pro něho nenašlo na sezónu 2017 kvalitní místo a tak se 26letý Ital bude muset s MS-Superbike rozloučit a úplně vážně uvažuje o závodění v MS-Moto2.

Současný tovární jezdec Ducati má na svém kontě celkem 52 závodních jízd v továrním týmu Ducati, ale ačkoliv stál 10x na stupních vítězů, tak na ten nejvyšší se mu postavit nepodařilo.

Jen pro dokreslenou: Jeho týmový kolega Chaz Davies vyhrál za stejné období celkem 9 závodů WorldSBK a stál na stupních vítězů 32x.

Předtím závodil Davide Giugliano v šampionátu WorldSBK ještě dvě sezóny za tým Althea Ducati resp. Aprilia, ale v 56 závodech byl pouze 4x odmávnut v Top-3.

Šampión STK1000 ze sezóny 2011 byl skoro celou svou superbikovou kariéru spojen se značkou Ducati (s výjimkou sezóny 2013), ale: „Bohužel nemám co Giuglianovi nabídnout“, říká na téma sezóny 2017 ředitel projektu Ducati ve WorldSBK Ernesto Marinelli.

Místo Giugliana pojede v továrním týmu Aruba Ducati další Ital Marco Melandri: 49 pódiových umístění v MS-Superbike, z toho 19 vítězství pro Yamahu, BMW a Aprilii.

A ten je pro hlavního sponzora Arubu daleko zajímavější z mediálního pohledu.

Davide Giugliano je neuvěřitelně rychlý jezdec, o tom není pochyb. Je také velkým bojovníkem a tuto svou snahu někdy hodně přehání a padá, z čehož pramení i zranění.

Jen například v roce 2015 to konečně vypadalo, že se mu podaří vyhrát nějaký závod v WorldSBK. Bohužel se při předsezonních testech zranil, a do šampionátu se vrátil až v Imole a získal hned Pole Position. Vzápětí ale havaroval v Laguna Sece a musel zbytek sezóny vynechat..., takže za celý rok objel pouhých 10 závodních jízd.

Jelikož v šampionátu WorldSBK jezdí za Ducati pouze tovární tým a Barni Racing je týmem privátním s Xavi Foresem, který také do týmu přináší sponzorské peníze a italský VFT Racing je rodinným týmem Menghiových, tak pro tohoto Itala motocykl z Borgo Panigale prostě chybí.

Giugliana tak čeká stejný smutný osud, jako jeho dvou italských předchůdců v továrním týmu Ducati. Lorenzo Lanzi jel v letech 2006 a 2007 celkem 48 závodů za Xerox Ducati, získal ale pouze tři třetí místa. Pro tovární tým Ducati to byla doslova katastrofa. Jeho nástupce Michel Fabrizio v továrním týmu (2008 až 2010) získal celkem 28 pódií a čtyři vítězství.

Davide Giugliano tak bude dle italských médií závodit v sezóně 2017 v MS-Moto2. , když v Milwaukee (přejde na 90% k Aprilii), jsou favorizováni Eugene Laverty, Leon Camier nebo Sylvain Guintoli (ačkoliv Giugliano zná RSV4 z roku 2013 - dvě pódia, jedno Pole-Position a P6 celkově v MS).

A uvažovaný přestup do seriálu MotoAmerica vůbec nepřipadá v úvahu, tam závodí továrně pouze Suzuki a Yamaha: „Nemáme možnosti se oficiálně zúčastnit závodů v USA, jsme jedinou továrnou, která závodí jak v MotoGP, tak v WorldSBK a to nás stojí hodně sil“, říká na toto téma Marinelli.

Faktem ale je, tělesné proporce tohoto Itala, 181 cm a skoro 70 kg, nejsou pro poněkud výkonnostně slabý motocykl Moto2 tím nejlepším předpokladem.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama