Reklama

Ayrton Badovini: Kawa Grillini není schopna jezdit v Top-15

Ayrton Badovini má hodně dlouhou minulost v superbikovém paddocku s BMW, Bimotou a Ducati. Jeho snad poslední šance s Grillini Kawasaki, je ale ta nejhorší v celé kariéře.

Nejpozději od roku 2010, kdy vyhrál Ayrton Badovini s BMW S1000RR FIM Superstock-1000-Cup, byl zařazen mezi Top-piloty a s tehdejším týmem postoupil do MS-Superbike. Už 2011 se jako jezdec z Top-10 nemusel stydět za výsledky proti tehdejším továrním pilotům BMW Leonu Haslamovi a Troy Corserovi.

V roce 2013 s novým a dětskými nemocemi pronásledovaným motocyklem Ducati Panigale dojel v Moskvě jako třetí a celkově byl konstantnější než jeho týmový kolega v Alstare Carlos Checa, mistr světa Superbike 2011. A dokonce se nehomologovaným a později diskvalifikovaným motocyklem Evo-Bimota skončil Ital v Doningtonu, Portimau a v Laguna Sece v Top-10.

Nyní závodí 30-letý Ital v týmu Grillini Kawasaki, tedy v týmu, který se nemůže pochlubit v MS-Superbike žádnými grandiosními výsledky a v otázce materiálu hraje «okresní přebor». To je i jezdec formátu Badoviniho bez šancí. Pouze ve druhém závodě v Buriramu/Thajsku byl odmávnut na 14. místě, tedy v bodech. Pouze ve třech ze šesti uviděl šachovnicový praporek; v Aragón měl poprvé defekt motoru.

„Nejsme ještě ve stádiu, bojovat o body“, kritizuje Badovini niveau svého motocyklu Kawasaki ZX-10RR a dodává: „Motocykl ale není, co se týká rychlosti, na limitu. Naším cílem je dojíždět v blízkosti Top-10. Bude to hodně těžké, ale není to nemožné. Celkové pořadí v šampionátu není důležité, chtěli bychom pouze v každém závodě bojovat o Top-10“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama