Reklama

Aktuální situace v MS-Endurance

Přesně dva měsíce zbývají do startu letošního šampionátu EWC, tedy MS-Endurance. Jak vypadá aktuální situace v předních týmech tohoto šampionátu, tedy v mistrovství světa Endurance 2023 v «premier class» FIM EWC.

Dva měsíce zbývají do začátku sezóny prvního závodu World Endurance 2023, podle tradice to bude 24 hodin Le Mans ve dnech 15. až 16. dubna, a 44. sezóna v historii FIM EWC bude odstartována v Sarthe. Prakticky všechny hlavní týmy v nejvyšší třídě EWC už oznámily své sestavy jezdců. Dle současné situace se dá opět očekávat velmi kvalitní mistrovství, včetně továrních týmů a velmi kvalitních - skvělou technikou vybavených - nezávislých týmů.

Podruhé v historii se představí FCC TSR Honda s číslem #1. V rámci oslav 60. výročí svého založení svěří Technical Sports Racing motocykl úřadujícího mistra světa CBR 1000RR-R znovu potvrzenému Joshovi Hookovi, Mike Di Megliovi a Alanu Techerovi, který nahradil nešťastníka Gina Reu. Navzdory oficiálnímu odchodu Suzuki bude Yoshimura SERT Motul nadále závodit s GSX-R 1000, přičemž se bude opět spoléhat na Gregga Blacka a Sylvaina Guintoliho. Vedle nich je určitým překvapením návrat Etienna Massona do týmu SERT, když Kazuki Watanabe odešel ke Kawasaki.

Právě Kawasaki bude hodně sledovaným týmem v roce 2023. S odchodem manažera Gillese Staflera do důchodu převzal japonský TRICKSTAR otěže továrního týmu místo SRC. Pod hlavičkou KWT (Kawasaki Webike TRICKSTAR) bude Ninja ZX-10RR s ikonickým číslem #11 závodit s pneumatikami Bridgestone a s obnovenou sestavou: Randy De Puniet, Kazuki Watanabe (z Yoshimury) a vedle japonského motocyklisty je potvrzena jako překvapení účast Christopha Ponssona.

Dále zůstávají dva týmy v nezměněných sestavách: BMW Motorrad World Endurance, kdy M 1000 RR #37 svěřili do rukou Markusi Reiterbergerovi, Ilyovi Mikhalchikovi a Jeremy Guarnonimu. Totéž platí pro YART Yamaha, po problematickém roce 2022, R1 s #7 uvidí opět v sedle Niccolò Canepu, v alternaci s Marvinem Fritzem a Karlem Hanikou. Ačkoliv ERC Endurance Ducati ještě oficiálně svou sestavu neohlásil, tak V4 R v Portimao už testovala s Xavi Forésem, Davidem Checou a Chazem Daviesem.

Mezi nezávislými týmy nejvyšší třídy EWC byly zaznamenány různé pohyby. Viltais Racing, vítězný na Bol d'Or 2022, opustil Yamahu tím, že se přihlásil k Hondě. Florian Alt, Steve Odendaal plus „rezervní“ James Westmoreland jako třetí jezdec, oznámení Leandra 'Tati' Mercada se očekává brzy. Tati Team Beringer Racing bude místo toho pokračovat s Kawasaki, v týmu budou Gregory Leblanc, Hugo Clere a Baptiste Guittet, zatímco tým Bolliger Switzerland oficiálně oznámil posádku tvořenou Nico Thonim, Marcelem Brennerem a Patrickem Hobelsbergerem.

Mezi nezávislými týmy mají některé týmy Yamaha rozhodně potenciál pro umístění na stupních vítězů. To je případ nováčka Teamu KMP99 se třemi špičkovými jezdci, jako jsou Lucas Mahias, Florian Marino a Bastien Mackels, ale také Wojcik Racing se Sheridanem Moraisem, Mathieu Ginesem, Isaacem Vinalesem a Christofferem Bergmanem. A co Moto Ain, který přivede Claudia Cortiho a Corentina Perolariho zpět na trať s třetím jezdcem, kterým by měl některý z rychlých italských jezdců. Když už mluvíme o Itálii, Christian Napoli bude debutovat na plný úvazek v nejvyšší třídě EWC s Motobox Kremer Racing, kde se bude střídat u řízení #65 Yamaha R1 s Geoffroyem Dehayem a Danielem Rubinem. Nakonec je třeba zmínit přítomnost týmu LRP Poland BMW Team (Dominik Vincon, Julian Puffe a Pepijn Bijsterbosch) a slovenský Maco Racing Yamaha (Anthony West, Enzo Boulom a Balint Kovacs).



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama