Kymco Ionex: elektrický skútr s výměnným akumulátorem
- Publikovno: 31.3.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kymco představilo revoluční model ve své výrobě. Elektrický skútr se systémem výměnných akumulátorů a jednoho napevno vestavěného. Společně s tím mají v plánu vybudovat síť s dobíjecími stanicemi, ve kterých si snadno vybitou baterii vyměníte za nabitou.
Není to tak dlouho, co jsme vám stejný princip představovali s elektrickou Hondou PCX, podobnou cestou se rozhodl jít i tchajwanský výrobce. A to ještě nezveřejnil své plány BMW Motorrad, který je velmi úspěšný se svým elektroskútrem BMW C Evolution. Zřejmě tak uvidíme souboj o jedničku na trhu s dobíjecí infrastrukturou, neboť ten, kdo dokáže jako první vybudovat síť dobíjecích a výměnných stanic, pak zřejmě bude určovat nejen ceny, ale i další vývoj. Může obchodovat s energií, uzavírat smlouvy s ostatními výrobci elektromotocyklů a získat tak rozhodující pozici v tomto segmentu.
Kymco nedávno oznámilo svůj odvážný plán na příští tři roky, kdy hodlá představit celkem deset elektrických modelů a prodat půl milionu motocyklů. První krok již tedy mají za sebou a do světa vypustili model nesoucí jméno Ionex, které je postavené na základech jejich modelu Like II. Má však záměrně zvýšenou podlážku, pod níž se ukrývají dvě výměnné pětikilové baterii. Díky tomu se také lépe ovládá, neboť je jeho těžiště posunuto směrem dolů.
Baterie mají speciální madlo, díky němuž obě baterie zvládnete vytáhnout jen jednou rukou. Pod zadním kolem je umístěná ještě jedna baterie, která je tam ukotvena napevno a je neustále nabita na plno. To pro případ, že by vám došla energie v obou výměnných bateriích, máte ještě jistotu minimálně 10 až 20 kilometrů dojezdu. To by vám mělo stačit na dojetí k výměnné dobíjecí stanici, kde si buď vyměníte baterie, nebo pomocí kabelu připojíte skútr na dobíjení.
Pokud byste byli doma nebo v práci, můžete si baterie dát do nabíjecího stojanu a opět si je vyzvednout, až se budete vracet zpět. Zajímavý je také nápad s podsedlovým prostorem, který můžete využít pro převoz osobních věcí, anebo pokud zatoužíte po dobrodružství mimo město, můžete do něj dát až tři další výměnné baterie a zvýšit si tak dojezd až na 200 kilometrů.
Kymco jde však se svým nápadem ještě dál a nutno dodat, že si jej nevymysleli, ale okopírovali již fungující systém s dobíjecími stanicemi pro automobily. Chtějí totiž spolu s výměnnými stanicemi vybudovat servisy, kavárničky, prodejny s příslušenstvím a zpříjemnit tak svým zákazníkům dobu, kdy budou dobíjet akumulátory. Plán je to vskutku velmi odvážný a možná i v budoucnu úspěšný, zbývá už jediné, sehnat investora, kdo tyto plány finančně podpoří. Spoléhat na pomoc vlády nemůžete, neboť ve většině zemí není podpora hybridních a elektrických vozidel nijak zásadně podporovaná.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 31.3.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl