Reklama

Test BMW K 1600 GT: s velkým srdcem

Pokud sníte o novém motocyklu s opravdu velkým a silným motorem, u BMW máte stále šanci si takový stroj koupit, a to se šťavnatým kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem. Tahle supercestovní motorka vás ohromí nejen díky tomuto motoru, ale také špičkovou moderní výbavou a jedinečným komfortem na jeho palubě.

V minulosti už tu podobné stroje s příčně uloženým řadovým atmosféricky plněným šestiválcem byly. Vzpomínáte třeba na legendární trio z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let: Hondu CBX, Kawasaki K 1300 nebo Benelli Sei? Dodnes jsou tyto stroje ozdobou každé soukromé sbírky a fascinují svou technikou i zvukovým projevem.

1 BMW K 1600 GT test (1)1 BMW K 1600 GT test (2)1 BMW K 1600 GT test (19)1 BMW K 1600 GT test (21)

Nejinak je tomu u letos vylepšeného modelu BMW K 1600 GT, který mimochodem prošel sítem emisní normy Euro5. Přesto se po jeho nastartování line z šestice výfukových tubiček úžasný zvuk. Ano, vše je tu o motoru. Řadový šestiválec se zdvihovým objemem 1649 ccm dává největší výkon 160 koní při 6 750 ot/min a úctyhodných 180 Nm při 5250 otáčkách, které za pomoci šestistupňové převodovky a kardanu převádí na 190 milimetrů širokou zadní pneumatiku.

Tahle kombinace dovede dvouapůlmetrákový stroj rozhýbat do nejvyšší rychlosti až někde kolem 300 km/h. Bohužel, nový model má omezovač rychlosti na 230 km/h, což tomto dálničnímu stíhači pěkně přistřihlo křídla. Přesto je ale cestování na dlouhé vzdálenosti stále příjemnou záležitostí při docela příznivé spotřebě bezolovnatého benzinu. My jsme jezdili za nějakých 7,5 l/100 km. Velká nádrž s výrazným vykrojením pro kolena tedy stačí na 300 kilometrů svižné jízdy. Pokud se krotíte, tedy pokud se vám to vnitřně podaří se zkrotit, protože s tímhle motorem to moc dobře nejde, dokážete se se spotřebou dostat i na hodnotu kolem 6 litrů, a to vám nádrž o objemu 26,5 litrů bude stačit i na více než 400 kilometrů.

1 BMW K 1600 GT test (17)1 BMW K 1600 GT test (6)1 BMW K 1600 GT test (27)

BMW K 1800 GT zaujme nejen špičkovými výkony, ale také originálním technickým zpracováním. Jako příklad uveďme zadní zavěšení Paralever známé i z ostatních modelů značky, nebo zajímavost v podobě zavěšení vidlice předního kola, nazvané Duolever. Tento systém otevírá zcela nové možnosti v nastavení zdvihu kola. Celé zařízení je také o trochu lehčí než klasická teleskopická vidlice a jeho velkou výhodou je také značné omezení ponořování předního kola. Charakteru a výkonům odpovídají také brzdy s dvojicí kotoučů o průměru 320 mm vpředu a jedním kotoučem o průměru 265 mm vzadu.

To, že se jedná o výjimečnou cestovní raketu, prozrazuje rovněž vzhled bavorského stroje a jeho standardní výbava. K 1600 GT je majestátní a vzbuzuje neuvěřitelný rozruch nejen na silnici, ale i kdekoliv na parkovišti. Barevná kombinace Styl Sport je navíc velmi zdařilá a za příplatek 13 tisíc rozhodně stojí, stejně jako pětiletá záruka. Maska 2,5metrového cestovního korábu nyní disponuje výkonnějším LED světlometem s adaptivní funkcí přisvícení do zatáček. Musím potvrdit, že i v noci je jízda příjemná, přičemž si můžete osvětlit asfalt před sebou ještě přídavnými LED světlomety umístěnými na ochranném rámu na motoru. Ty jsou součástí příplatkového cestovního paketu (40 456 Kč), ve kterém najdete výkonný a skvěle hrající audiosystém s DAB+.

1 BMW K 1600 GT test (22)1 BMW K 1600 GT test (26)1 BMW K 1600 GT test (24)

Přístrojový štít tvoří barevný TFT displej s úhlopříčkou 10,25 palce a konektivitou. Pohyb v jeho menu usnadňuje otočný prstenec u levého řídítka. Hodí se také integrovaná nabíjecí přihrádka na mobilní telefon. A když už jsem se dotkl výbavy u stroje se základní cenovkou 670 tisíc, musím dodat, že v základu je téměř vše a testovaný exemplář měl krom zmíněného paketu Touring také tzv. Komfortní paket (29 614 Kč), jenž nabízí extra komfortního asistenta řazení, bezklíčové zapalování, centrální zamykání a systém varování před krádeží.

Ke specifickým prvkům motocyklů značky BMW patří také u levého kolena umístěná tlačítka pro oblíbené funkce. V noci zase oceníte osvětlení ovladačů a třeba i osvětlení podlahy, jež kromě efektu promítání loga BMW Motorrad na zem usnadňuje ve tmě hledání vhodné plochy pro stání. Ti praví cestovatelé ale spíše ocení skvělou jízdní pozici na pohodlném a dvoustupňově vyhřívaném sedle, dobrou ochranu proti větru a nepřízni počasí a také dva odnímatelné aerodynamické kufry, do kterých se vejdou dvě integrální přilby nebo dost zavazadel.

1 BMW K 1600 GT test (31)1 BMW K 1600 GT test (32)1 BMW K 1600 GT test (33)

Zkrátka a dobře, také poslední vydání německého šestiválcového luxusu v jedné stopě vás dokáže rozmazlovat celé dny na cestách a rozhodně vás nemá čím unavit. Nenašel jsem nic zásadního, kromě omezovače rychlosti nastaveného na 230 m/h, co bych tomuto cesťáku vytknul. Jediné mouchy, které na něm naleznete jsou ty na jeho plexi štítu.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený, řadový šestivále se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 72 x 67,5 mm, zdvihový objem 1649 ccm, kompresní poměr 12,2:1. Největší výkon 160 k (118 kW) při 6750 1/min, největší točivý moment 180 Nm při 5250 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a imobilizér.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kloubovým hřídelem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Rám z lehké slitiny hliníku s nosným motorem, přední zavěšení Duolever s centrální pružinovou vzpěrou, zadní jednoramenná kyvná vidlice Paralever s centrální pružinovou vzpěrou, zdvih vpředu/vzadu 115/135 mm. Brzdy kotoučové se systémem integral ABS Pro, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým pevným třmenem, vzadu jednoduchá, ventilovaná o průměru 320 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem. Kola litá pětipaprsková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1618 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, pohotovostní hmotnost 343 kg. Objem palivové nádrže 26,5 l.

Cena základního provedení vč. DPH: 669 650 Kč Cena testovaného provedení vč. DPH: 770 108 Kč

1 BMW K 1600 GT test (28)1 BMW K 1600 GT test (29)1 BMW K 1600 GT test (30)1 BMW K 1600 GT test (34)1 BMW K 1600 GT test (3) 1 BMW K 1600 GT test (4)1 BMW K 1600 GT test (5)1 BMW K 1600 GT test (9)1 BMW K 1600 GT test (10)1 BMW K 1600 GT test (11)1 BMW K 1600 GT test (12)1 BMW K 1600 GT test (14)1 BMW K 1600 GT test (13)1 BMW K 1600 GT test (15)1 BMW K 1600 GT test (16)1 BMW K 1600 GT test (18)1 BMW K 1600 GT test (20)1 BMW K 1600 GT test (23)1 BMW K 1600 GT test (25)1 BMW K 1600 GT test (7)1 BMW K 1600 GT test (8)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama