Reklama

Test BMW K 1600 B: šestiválcová pohoda

Firma BMW je po celém světě dostatečně známa výrobou těch nejlepších luxusních kabrioletů. O tom, že něco podobného dokáže i v jedné stopě nás přesvědčil motocykl označený K 1600 B, který se veze na módní vlně bagger stylu.

Už samotný design černě lakovaného (metalíza Black Storm) motocyklu K 1600 B hodně zaujme svými nekonvenčními tvary zejména jeho zadní části. Je totiž řešen v takzvaném bagger stylu, obzvláště populárním v USA. Charakteristickými znaky je kapkovitá silueta, jejímž nejvyšším bodem je přední kapotáž, protažený „proudnicový“ tvar a zabudované postranní schránky s integrovanými zadními světly s LED směrovkami. Koneckonců podobně koncipovaným strojem je loni testovaný Harley-Davidson Street Glide, na kterého si ještě velmi dobře vzpomínám.

1 BMW K 1600 B 2018 test (33)1 BMW K 1600 B 2018 test (37)1 BMW K 1600 B 2018 test (35)

Rozměry stylového německého motocyklového krále silnic (délka 2489 mm, šířka 1000 mm a výška 1465 mm) uchvátí stejně jako komfort nabízený jeho posádce. A skutečně, po usednutí za řídítka se před vámi objeví přehledná přístrojová deska podobná těm v osobních vozech BMW. Přístrojový panel obsahuje dva klasické kulaté přístroje s rychloměrem a otáčkoměrem. Informační displej na barevné TFT obrazovce o úhlopříčce 5,7“ umožňuje kromě jiného atraktivní vizualizaci textových polí a grafiky. Prvky integrovaného ovládacího konceptu zahrnují multiovladač a systém navigace v menu, který ovládá komfortní funkce a palubní počítač.

Co se týče praktičnosti, nabízí tenhle cestovní stroj svému majiteli dvě postranní schránky se štíhlejšími kryty a hlubším tělem, než je tomu u ostatních provedení šestiválcových strojů z Mnichova. Ty dovolují zvláště komfortní a efektivní nakládání zavazadel. Zadní blatník byl navíc navržen tak, aby ho bylo možné odklopit vzhůru, a získat tak snazší přístup k odmontování zadního kola. Na přání montované audio připojení v pravé schránce má vnitřní kapsu, která může pojmout i váš tablet a přepínač vyhřívání sedla spolujezdce je docela šikovně umístěn na pravé schránce.

1 BMW K 1600 B 2018 test (4)1 BMW K 1600 B 2018 test (29)1 BMW K 1600 B 2018 test (15)

Model K 1600 B umí svoji posádku dobře chránit před nepřízní počasí i hmyzem. K tomuto účelu je vybaven elektricky nastavitelným, přepracovaným větrným štítem s paměťovou funkcí. Ten nejenže chrání jezdce před vlivy větru a větrných vírů, ale také se automaticky vrátí do základní pozice, jakmile se vypne zapalování. Tím rovněž funguje jako ochrana proti krádeži navigačního systému, který je nabízen jako součást příplatkového příslušenství. Koneckonců příplatkových prvků měl testovaný stroj více, z nichž asi nejvíce jsem ocenil komfortní opěrky nohou pro jezdce, které umožní zaujmout během jízdy uvolněnou pozici s nohama dopředu.

Vraťme se ale k ochraně jezdce proti větru a vlivům počasí. Dobře v tomto směru fungují také boční sekce kapotáže protažené dolů a vzad od efektivně navržených aerodynamických deflektorů. Větrné deflektory nejenže nabízejí lepší ochranu jezdcových rukou, ale také dávají motocyklu ještě výraznější vzhled. Dvě rozměrná asférická zrcátka tak snáze zapadají do celkového designu a nabízejí velmi dobrý přehled o dění za vámi.

1 BMW K 1600 B 2018 test (38)1 BMW K 1600 B 2018 test (7)2 BMW K 1600 B 2018 test (30)1 BMW K 1600 B 2018 test (17)

Novinku pohání v současnosti nejkompaktnější šestiválcový motor v sériovém motocyklu, jenž poskytuje výkon 160 koní a maximální točivý moment 175 Nm při 6500 otáčkách, což značí doslova ohromující zátah za všech okolností. Celých 125 Nm (tedy 70 % točivého momentu) je k dispozici již od 1250 otáček, takže není problém se i s hmotností 336 kilogramů pohybovat malými rychlostmi a poté jen lehký pohybem pravé rukojeti mocně zrychlit. Následná projížďka je něčím, na co si i zkušený jezdec rád zvykne. Řadový šestiválec má nejen lineární průběh výkonu, specifický charakter ale také dobrý zvuk, linoucí se z dvojice chromových výfukových koncovek. Podvozkově je tenhle cestovní stroj také na špici současné nabídky na trhu a jeho vlastnosti snesou srovnání třeba s novou Hondou Gold Wing, kterou jsme rovněž testovali a to i ve verzi a automatickou převodovkou.

Základem podvozku K 1600 B je rám z lehkých slitin a na něm navázané systémy Duolever a Paralever, jenž poskytují velmi dobrou kontrolu a přehled nad předním i zadním kolem. Koneckonců tento stroj těží také z nízkého těžiště, jeho rozložení hmotnosti, stejně jako vyváženého zatížení obou kol, přispívá k velmi čitelným jízdním vlastnostem. Hodně se na tom podepisuje i elektronika, tedy konkrétně elektronicky řízený podvozek Dynamic ESA s režimy „Road“ a „Cruise“ Ve standardním nastavení „Road“ je adaptivní tlumení plně automatizováno, což zajišťuje nejvyšší úroveň komfortu a maximální trakci na téměř jakémkoliv povrchu. Naproti tomu v režimu „Cruise“ nabízí velmi jemné tlumení, které zaručuje vysokou úroveň komfortu v nízkých rychlostech.

2 BMW K 1600 B 2018 test (19)2 BMW K 1600 B 2018 test (20)1 BMW K 1600 B 2018 test (21)1 BMW K 1600 B 2018 test (28)

A jak je na tom tenhle ne zrovna lehký cestovní stroj při jízdě vzad? Zpětný chod mu samozřejmě nechybí a aktivuje se stiskem tlačítka na panelu na levé straně řídítek. Stisknutí startovacího tlačítka pak následně iniciuje pohyb vzad. Na přání je k dispozici také funkce Shift Assistant Pro, která dovoluje jezdci řadit v celé řadě případů nahoru i dolů bez použití spojky. Co chtít více? Snad si jen natáhnout nohy a po očku vychutnávat ubíhající krajinu.

BMW K 1600 B je skutečně špičkovým motocyklem, s nímž se dá bez obav vydat na krátkou vyjížďku krajinou anebo dalekou cestu napříč Evropou. Svému majiteli vždy dovede poskytnout přemíru komfortu, výkonu a aktivní bezpečnosti. Základní cena je stanovena na českém trhu na 590 000 Kč.

3 BMW K 1600 B test 2018 jizdni (1)3 BMW K 1600 B test 2018 jizdni (2)3 BMW K 1600 B test 2018 jizdni (3)

Model K 1600 B vychází ze studie BMW Motorrad Concept 101. Produkční stroj vypadá stejně dobře hlavně díky bohatému chromování a na dálnici není problém překročit dvousetkilometrovou rychlost, díky výsuvnému štítu na vás ani tolik nefouká. Při jízdě v noci zase oceníte skvělé světlomety s LED technikou. Cestování v sedle tohoto mastodonta vás jen tak rychle neomrzí.

Technické údaje:

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený řadový šestiválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 70,5 x 75 mm, zdvihový objem 1649 cm3, kompresní poměr 10,8 : 1. Největší výkon 118 kW (160 k) při 7750 1/min, největší točivý moment: 175 Nm při 5250 1/min. Elektronické vstřikování do sacího potrubí, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kloubovým hřídelem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Hliníkový rám mostového typu s nosným motorem, přední odpružení Duolever (středová pružinová vzpěra) zdvih 125 mm, zadní odpružení Paralever, zdvih 125 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s dvoupístkovým třmenem, systém ABS. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1618 mm, závlek 106,4 mm, výška sedla nad zemí 750-780 mm, pohotovostní hmotnost 336 kg. Objem palivové nádrže 26,5 l

Barevná varianta: černá metalíza Black storm, modrá metalíza Imperial blue

Základní cena: 590 000 Kč

3 BMW K 1600 B test 2018 jizdni (4)3 BMW K 1600 B test 2018 jizdni (5)3 BMW K 1600 B test 2018 jizdni (6)1 BMW K 1600 B 2018 test (39)1 BMW K 1600 B 2018 test (27)1 BMW K 1600 B 2018 test (1)1 BMW K 1600 B 2018 test (2)1 BMW K 1600 B 2018 test (3)1 BMW K 1600 B 2018 test (5)1 BMW K 1600 B 2018 test (6)1 BMW K 1600 B 2018 test (8)1 BMW K 1600 B 2018 test (9)1 BMW K 1600 B 2018 test (10)1 BMW K 1600 B 2018 test (11)1 BMW K 1600 B 2018 test (12)1 BMW K 1600 B 2018 test (13)1 BMW K 1600 B 2018 test (14)1 BMW K 1600 B 2018 test (16)1 BMW K 1600 B 2018 test (18)1 BMW K 1600 B 2018 test (22)1 BMW K 1600 B 2018 test (23)2 BMW K 1600 B 2018 test (24)1 BMW K 1600 B 2018 test (25)1 BMW K 1600 B 2018 test (26)1 BMW K 1600 B 2018 test (32)1 BMW K 1600 B 2018 test (34)1 BMW K 1600 B 2018 test (36)1 BMW K 1600 B 2018 test (40)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama