KTM 450 SMR 2025: hbité supermoto
- Publikovno: 21.8.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Supermoto je stroj navržený pro přesnou a extrémně rychlou jízdu na asfaltovém povrchu. Miluje zatáčky, driftování a přesné vedení. Je to vlastně tak trochu upravený motokrosový stroj určený pro jízdu na asfalt. Co nového nás u něj čeká v roce 2025?
Asi tou největší změnou prošel rám, který má na sobě viditelné výřezy a má také pozměněnou tloušťku stěny trubky kolem přední části. Pozměněné je také usazení motoru a zadního tlumiče, aby byl motocykl při průjezdu v zatáčkách stabilnější. Výše usazené stupačky umožňují ještě větší náklon a zároveň snižují riziko, že byste si s nimi škrtli někde o obrubník.
Poprvé dostane model 450 SMR nastavitelnou 48mm vidlici WP XACT s uzavřenou kartridží se zdvihem 283 mm. Nová koncepce pístu se středním ventilem umožňuje optimalizovaný průtok oleje, který zabraňuje nežádoucímu pěnění. Nový hydrostop v poslední části zdvihu pomůže udržet maximální rezervu dorazu pro velké skoky a pro dopady na tvrdé povrchy. Přední tlumiče jsou již jen čistě olejové a byly speciálně naladěny pro potřeby supermota. Zadní tlumič WP XACT se zdvihem 266 mm má pozměněné nastavení, je vybaven novým těsněním a spojovací šrouby mají menší průměr. Ke kyvné vidlici je připevněn přes progresivní přepákování.
Nové kryty 7,2litrové nádrže s bikompozitními plasty na horním i spodním boku motocyklu jsou ergonomicky tvarované a pomáhají účinnějším vedením vzduchu při chlazení. Sání vzduchu bylo vylepšeno jednodílnou vstupní objímkou a designem šnorchlu, aby se díky jeho robustnější a tužší konstrukci zamezilo jeho deformaci.
Stejně jako u předchozích generací je nový model 450 SMR obut do závodních pneumatik Metzeler Racetec SM K1 Supermoto na lehkých 16,5palcových předních a 17palcových zadních ráfků Alpina. Pozměněn byl i samotný vzhled supermota. Dominantní je stále oranžová barva doplněná o červenou a černou grafiku s novým odolnějším sedlem v černé barvě.
Srdcem KTM 450 SMR zůstává kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 449,9 ccm s výkonem 63 koní. O bezpečné zastavení se postarají čtyřpístkové radiálně uložené třmeny Brembo M50 zakusující se do předního 310mm kotouče. Samozřejmostí je obousměrné rychlořazení, kontrola trakce, asistent startu nebo volba mezi dvěma jízdními režimy. Do prodeje se dostane od září letošního roku.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.8.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Toprak míří nezadržitelně za titulem
- včera - Vítězem Montella před Huertasem a Manzim, 11. Vostatek
- včera - Carrasco vyhrála zkrácený závod v Estorilu, 10. Ouředníčková
- včera - Toprak vyhrál Superpole i na mokru
- 11.10. - V pátek v Estorilu nejrychlejším Razgatlioglu
- 11.10. - Mokré Superpole pro Montellu, 8. Vostatek
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém