Honda ovládá prodejní statistiku na českém trhu
- Publikovno: 12.1.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda se stala jednoznačným leaderem v prodeji nových motocyklů na našem trhu za rok 2012.
Podle statistiky SDA se v průběhu loňského roku propadl trh novými motocykly o dalších děvět procent oproti roku 2011. Tento trend přitom u nás pokračuje už několik let po sobě. Japonská Honda ale velmi rychle přišla v posledních dvou letech s novými atraktivnějšími modely, což jí umožnilo dobré prodeje v objemové kategorii 500-800 ccm, a dokáže ve velkých počtech na českém trhu prodávat také čím dál populárnější skútry.
Celkově lze říci, že registrace nových motocyklů u nás v roce 2012 klesly oproti roku 2011 o 8,73% (z 16 667 ks na 15 212 ks), což znamená meziroční pokles o 1 455 jednostopých strojů.
Jak už jsme zmínili, jednoznačně první je Honda s 1 656 kusy registrovaných motocyklů (10,88%), následují značky Yamaha - 835 ks (5,48%), Maxon - 795 ks (5,22%), Kymco - 683 ks (4,48%), Piaggio - 624 ks (4,10%), atd. Pořadí u malých motocyklů (do 50 ccm) je TMEC, Longjia, Maxon, Kymco, atd. Nad 50 ccm je pak pořadí následující: Honda, Yamaha, Maxon, KTM, Piaggio, Harley-Davidson, BMW, …
Doufejme, že se pozvolný pád českého trhu posledních několika let už brzy žastaví a jednostopé stroje budou zažívat malou renesanci. Měla by k tomu přispět nejen možnost řídit motocykl do 125 ccm s řdičským oprávněním třídy B, ale rovnoprávný pohyb jednostopých účastníků v našich městech. Do budoucna snad i někteří lidé z ministerstva dopravy pochopí, že parkovací místa pro motocykly, skútry a kola by se měli stát součástí našich ulic. Mnohdy jde třeba jen o malé vybrání části chodníku, či jízdního pruhu. Pokud se pro chodce dělají monstrózní europřechody a postižení zase mají několik desítek vyhrazených parkovacích míst před každou prodejnou, neměl by to asi být problém.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 12.1.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl