Reklama

Bimota KB4 a KB4 RC: kapota nebo naháč?

Bimota svůj druhý model KB4 připravovala již delší dobu. Věděli jsme, že se vytasí s kapotovaným sportovním modelem a těšili jsme se na něj. Ovšem asi nikdo z nás netušil, že nás překvapí i jeho nekapotovanou verzí RC.

Italská značka Bimota vždy patřila mezi ty, které svět obohacovaly o unikátní stroje. Není se čemu divit, vždyť za jejím založení v roce 1973 nestál nikdo jiný než pan Bianchi, Morri a Tamburini, jeden slavnější než druhý a každý z nich jí dal něco svého, což právě tuto značku nesmírně obohacovalo. Ale každý z nich byl také do značné míry tvrdohlavý a proto ne všechny jejich nápady byly úspěšné. V posledních letech to vypadalo, že této firmě sídlící v Rimini zvoní umíráček.

1 Bimota KB4 (6)1 Bimota KB4 (7)1 Bimota KB4 (10)

Naštěstí se v pravý čas objevila japonská Kawasaki, která zakoupila 49,9% podíl v Bimotě a nebála se do ní vložit i svoje inovativní řešení. Prvních jejich společným dílem byl model Tesi H2, kde Kawasaki poskytla svůj kompresorový motor a Bimota svoji unikátní techniku a jedinečný, neotřelý design. Všechno by bylo skvělé, jen kdyby tento motocykl nestál bratru dobrých 1,6 milionu korun. To zkrátka na záchranu firmy stačit nebude. K tomu jim bude muset pomoci jiný model, cenově dostupnější.

To byl první krok k tomu, že se Bimota pustila do přípravy nového modelu. Nebáli se o tom informovat i veřejnost, takže už vloni jsme věděli, že pracují na novém sportovním modelu poháněném řadovým litrovým čtyřválcovým motorem. Nyní už víme, i to, že jeho zdvihový objem je 1043 ccm, výkon by měl mít 142 koní, maximální točivý moment 111 Newtonmetrů a suchá váha by měla být 187 kilogramů.

Jedním z unikátních řešení je umístění chladiče až do prostoru za sedlo. K jeho chlazení budou sloužit boční náfuky, které od předního světla poženou tlakem vzduch masivními trubkami vedoucích po bočních stranách motocyklu až k samotnému chladiči. O účinnosti tohoto řešení asi nemá smysl nyní spekulovat, každopádně je to něco opravdu nevídaného. Rozhodně to však umožnilo konstruktérům posunout motorovou jednotku směrem vpřed a zkrátit rozvor, který je u KB4 rovných 1390 mm.

Bimota svůj nový model KB4 označuje jako Vintage Inspired. Při návrhu designu vycházeli z jejich modelů ze sedmdesátých let minulého století. Jen jim dodali jejich moderní techniku. Musí se nechat, že vzhled je opravdu dost kontroverzní a bezpochyby bude dělit veřejnost na ty, kterým se líbit bude a na ty, kteří ho odsoudí. Já se tedy řadím k těm prvním, líbí se mi, že se nebojí jít svou cestou.

1 Bimota KB4 (5)1 Bimota KB4 (4)

Při stavbě motocyklu použili kompozitní materiál, kde jsou ocelové trubky propojeny se zadní části vyrobené z hliníku. Z něj jsou vyrobeny také kované ráfky OZ obuté do pneumatik od Pirelli. Kromě hliníku naleznete na motocyklu i několik komponent z karbonu. Podvozek u kapotované verze tvoří přední 43 mm vidlice Öhlins FG R&T NIX30 a zadní tlumič TTX36, u RC zvolili tlumení od Marzocchi. Pro bezpečné zastavení sáhli po monoblokových brzdičích Stylema od Bremba, které vpředu budou brzdit dva 320 mm kotouče. Nekapotované Race Café dostane do výbavy koncovku výfuku od Arrow.

Nejsem si úplně jistá, jestli připravovaný model KB4 a jeho druhá verze RC budou prodejnější více než Tesi. Možná ano. Jejich prodejní cena však bude začínat na částce přibližně 900 tisíc korun a to opravdu není zrovna málo.

1 Bimota KB4 (9)1 Bimota KB4 (1)1 Bimota KB4 (8)1 Bimota KB4 (2)1 Bimota KB4 (3)

Zdroj: Bimota



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama