Reklama

Test Honda CB 600F Hornet: dospělý a pořád hravý

Pro malé i velké. „Malý“ hornet nám za několik let své existence dospěl před očima a dává to jasně najevo. A letošní facelift tohoto motocyklu to jen potvrzuje.

Neuvěřitelných 13 let evoluce má za sebou šestkový Hornet od Hondy. Že se jedná o velmi úspěšný model, to netřeba ani zdůrazňovat, neboť dost nás se s ním potkalo už v minulosti v podobě předchozích verzí, navíc se jedná se o oblíbený a dobře prodejný kousek mezi ojetinami. Když je tak dobrý, co je třeba tedy ještě vylepšovat? Otázka má snadnou odpověď, žijeme v 21. století a inovace se na nás hrnou jak na běžícím pásu.

Takže v čem je Honda CB 600F Hornet pro rok 2011 nová? Změny jsou nejvíce patrné už na první pohled. Někdo určitě podotkne, že sice změna vzhledu v podobě faceliftu není vlastně žádnou změnou, ovšem Hornet si jí zaslouží. Právě proto, že je dobře prodejným modelem a potřebuje být neustále „IN“. Nebylo třeba měnit osvědčený čtyřválec přebraný ze supersportu CBR 600RR, samozřejmě naladěný na podvozek horneta, o rámu brzdovém systému a odpružení ani nemluvě. Lehkost a hravost „malého horneta“ je tak logicky v některých momentech jízdy až zarážející, ale o to více návyková.

Sršní podobu věrně imituje přední světlomet společně s palubními přístroji vsazený do ostře řezané čelní masky. I když se to nezdá, nová podoba přední masky dokáže poměrně lehko rozrážet nápor vzduchu až do rychlosti blížící se 150 km/hod. Potom už vám nezbyde než zalehnout na nádrž. Ale zpátky k letošnímu hornetu. Komplet celý design se nám trochu pohranatil. Výsledkem je ostřejší a sportovnější nádech, což lze také vyčíst ze zadních partií. Kompaktněji tvarovaná záď s poměrně komfortním sedlem přechází plynule do podoby integrovaného zadního světla a kupodivu ani moc rušivým elementem se nezdá držák registrační značky spolu se směrovými světly. Centrální digitální ukazatel nezapře svou inspiraci z modelu CBR 1000 R. Bohužel u něj máme výtku směrem k malé čitelnosti LCD displeje na ostřejším slunci.

O příkladném vedení motocyklu při jízdě jsme už psali, komfortní podvozek spolu s motorem disponujícím jemným a plynulým zátahem, výborně čitelný brzdový systém (možno i s ABS) a příkladná ergonomie dělají z horneta hvězdu mezi šestistovkovou třídou naháčů. A že je „malý“ sršeň pro malé chlapy či holky a mlaďase? To už dnes neplatí, Honda Hornet povyskočila o kus výš, stačí si projít její parametry a nejlépe si ji rovnou vyzkoušet.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 67,0 x 42,5 mm, zdvihový objem 599 ccm, kompresní poměr 12,0:1. Největší výkon 102 k (75,0 kW) při 12000 1/min, největší točivý moment 64 Nm při 10 500 1/min. Elektronické vstřikování , tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestitistupňová převodovka.

Podvozek: Centrální hliníkový rám, přední teleskopická vidlice upside-down, průměr nosníků 41 mm, nastavitelné předpětí, zadní centrální pružící jednotka s nastavitelným předpětím. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 296 mm se třípístkovým plovoucím třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem, částečně integrální brzdový systém. Kola litá hliníková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1435 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, provozní hmotnost 198 kg. Objem palivové nádrže 19 litrů.

Základní cena: 184 900 Kč (199 900 Kč s ABS)

Hornet1110Hornet1104Hornet1109Hornet1105Hornet1103Hornet1101Hornet1106Hornet1107Hornet1108Hornet1111Hornet1112Hornet1113



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama