Reklama

KTM 890 SMT: návrat supermota

Ikonické supermoto rakouské KTM je zpět, sportovnější, ostřejší a s výkonem 105 koní, který mu dodává jedinečné živelnosti. Má dvojí tvář, závodní, kdy nebudete chtít přestat s projížděním zatáček řízeným smykem a cestovní, kdy vás naopak pohodlně doveze kam budete chtít. Je poháněný osvědčeným dvouválcovým motorem LC8c.

Supermoto už KTM ve své nabídce měla, byl to model KTM 990 SMT. Své zákazníky si hledalo těžce, měl malá kola, nehezký, vysoko uchycený přední blatník, dlouhé zdvihy a málokoho by napadlo, jak dobré bude mít jízdní vlastnosti. Vlastně až na sklonku jeho výroby objevili zákazníci, jak skvěle se s ním jezdí, jak svižně projíždí všechny zatáčky a jak je to vlastně zábavný stroj. Svému nástupci KTM 890 SMT tak prošlapal cestičku a při hledání nových zákazníků to tak bude mít nyní jednodušší.

1 KTM 890 SMT 2023  (16)1 KTM 890 SMT 2023  (14)1 KTM 890 SMT 2023  (15)

Už samotné video, na kterém jede Chris Fillmore, vítěz závodu do vrchu v Pikes Peak, je ukázkou toho, co neuvěřitelného se supermotem na klikatých silničkách Chris dokáže. Je poháněné dvouválcovým motorem LC8c se zdvihovým objemem 889 ccm s výkonem 105 koní při 8000 otáčkách a s točivým momentem 100 newtonmetrů. Motor je usazený v chrom-molybdenovém trubkovém rámu. Plně natankovaný motocykl váží 194 kilogramů.

Oproti KTM 890 Adventure na jehož základech je SMT postaveno, má štíhlejší palivovou nádrž, do které vejde 15,8 litrů paliva. Byla navržena speciálně pro tento model a jejím úkolem je udržet jezdce co nejvíce dole v sedle motocyklu, ale stále mu umožňovat lehký pohyb. Nové je také aerodynamicky tvarované nízké kouřové plexi, malý blatníček za předním kolem, ale ponechali mu kvalitní podvozek WP Apex, který si můžete nastavit podle vašich požadavků a také přizpůsobit své hmotnosti.

U předních 43mm tlumičů nelze nastavit předpětí, ale můžete si tu nastavit kompresi i odskok kola. Zadní tlumič umožňuje rovněž nastavení komprese a odskoku kola, ale také si jej můžete přizpůsobit tomu, jestli jedete sám nebo ve dvou. Přední i zadní tlumič má zdvih 180 milimetrů. Delší je také kyvná vidlice, díky které je tak jezdec nakloněn více vpřed a motocykl má také lepší stabilitu při jízdě v přímém směru. Sedlo je ve výšce 860 milimetrů.

Veškeré informace se zobrazují na pětipalcovém barevném TFT displeji s možností propojení s vaším chytrým telefonem aplikací KTMconnect a využít tak dalších možností, jako například navigace turn-by-turn. Přístrojová deska je vyrobena z opticky lepeného minerálního skla a je odolná proti poškrábání a oslnění a plně přizpůsobitelná požadavkům jezdce.

1 KTM 890 SMT 2023  (13)1 KTM 890 SMT 2023  (12)1 KTM 890 SMT 2023  (11)

V elektronické výbavě dostal tři jízdní režimy Rain, Street a Sport. Za příplatek si můžete pořídit režim Track s možností nastavení kontroly trakce v deseti úrovních. Ve standardní výbavě je náklonová kontrola trakce i náklonové ABS, které můžete nastavit do režimu Supermoto a veškeré zatáčky projíždět řízeným smykem zadního kola. Řídítka jsou výškově stavitelná v šesti polohách a v rozmezí 30 mm.

Sedmnáctipalcová kola obutá do pneumatik Michelin PowerGP jsou brzděna čtyřpístkovými třmeny J.Juan zakusujícími se do předních 320mm kotoučů. Vzadu je jeden 260 mm kotouč brzděn dvoupístkem. Za příplatek si budete moci pořídit obousměrný quickshifter, tempomat, brzdění motorem nebo vyhřívané rukojeti.

1 KTM 890 SMT 2023  (1)1 KTM 890 SMT 2023  (2)1 KTM 890 SMT 2023  (3)1 KTM 890 SMT 2023  (4)1 KTM 890 SMT 2023  (6)1 KTM 890 SMT 2023  (7)1 KTM 890 SMT 2023  (8)1 KTM 890 SMT 2023  (5)1 KTM 890 SMT 2023  (9)1 KTM 890 SMT 2023  (10)

Zdroj: KTM



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama