Reklama

KTM 790 Duke 2022: Scalpel je zpět

KTM vrací do své nabídky model 790 Duke. Ne však v původní 105koňové verzi, ale s výkonem 95k, tedy 70 kW, což jim tak snadno umožní z něj udělat i 35 kW verzi pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2.

Od roku 2017, kdy byl KTM 790 Duke představen veřejnosti, prodalo se jej téměř 30 tisíc kusů. Ten byl poté následován modelem 890 Duke R přezdívaného „Super Scalpel“. V roce 2021 je 790 nahrazena modelem 890 Duke vybaveného lepší elektronikou, silnějším motorem a větším výkonem.

1 KTM 790 Duke 2022 (4)1 KTM 790 Duke 2022 (5)1 KTM 790 Duke 2022 (6)

V letošním roce KTM navrací zpět do nabídky model 790 Duke, ovšem s výkonem 70 kW, který mohou snížit na 35 kW a umožní jim to tak zacílit nabídku i na majitele řidičského oprávnění skupiny A2. Tento 95k model bude nabízet pouze v Evropě, v ostatních zemích světa bude v nabídce původní 105koňová verze. Výkonové parametry má však nový model i tak velmi zajímavé. 95 koní dosahuje již při 7750 otáčkách místo 9000 u původní verze a maximální točivý moment 87 Nm při 6500 oproti původnímu 86 Nm při 8000 otáčkách. To jednoznačně poukazuje na to, že posílila ve spodním a středním pásmu otáček.

Hmotnost motocyklu je i nadále 188 kilogramů a do palivové nádrže vám vejde 14 litrů benzínu. Prodejní cena by měla začínat na částce 8999 eur, což je přibližně 220 tisíc korun a to je oproti vyšší řadě 890 Duke rozdíl 70 tisíc korun. To už není zanedbatelná částka. Otázkou je, jak je to možné, že je tu tak velký rozdíl, když oba motocykly jsou poháněny stejným dvouválcovým motorem LC8, pouze se liší parametry. Odpověď je celkem jednoduchá. Motory pro 890 Duke jsou vyráběny v Rakousku, kdežto motory pro nový model 790 Duke budou vyráběny v partnerské továrně v Číně, která mimochodem vyrábí agregáty i pro motocykly CFMOTO.

1 KTM 790 Duke 2022 (2)1 KTM 790 Duke 2022 (1)1 KTM 790 Duke 2022 (3)

Zákazníci, kteří si „Scalpel“ pořídí, dostanou již ve standardu slušnou výbavu, ať už je to kompletní osvětlení LED diodami, plně barevný pětipalcový TFT displej, podvozek od WP Apex, ale také náklonové ABS i kontrolu trakce nebo tři jízdní režimy Rain, Street a Sport. Připlatit si budou moci za obousměrné rychlořazení, tempomat, kontrolu tlaku v pneumatikách, okruhovou mapu Track nebo za bezdrátovou konektivitu KTM My Ride.

Zdroj: KTM



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama