Reklama

Kawasaki Z750R 2011

Kawasaki je tak trochu rebelem mezi japonskou čtyřkou výrobců motocyklů. Nicméně to není vůbec na škodu, naopak, právě tato pozice jí svědčí a nový model Z750R je toho důkazem.

Z750 a „R“ k tomu navíc. Komu není cizí motoristické názvosloví tomu zcela jistě dojde, že se v tomto označení neskrývá zkratka „Replay“, nýbrž půjde o nabroušenější verzi oproti předchozímu modelu. Každý majitel staršího „Zeda“ také potvrdí fakt o slabších brzdách a tlumičích. Ale i přes tento handicap si Z750 vybudovala slušné renomé a v hitparádě prodejnosti obsazovala první místa ve své třídě.

Co nám tedy naservíruje nová Z750R? Už jsme nastínili dřívější problémy s podvozkem, a na ten se právě u Kawasaki nejvíc zaměřili a doslova přitvrdili jeho konstrukci do sportovnější charakteristiky. Přední obrácenou vidlici si Z750R vypůjčila od svého silnějšího sourozence Z1000. V praxi to znamená možnost nastavení tvrdosti tlumení. Modernizovaná zadní vidlice je doplněna o plně nastavitelný tlumič Uni-Trak s náplní dusíku a to vše naznačuje větší pocit jistoty a stability v zatáčkách a obzvláště na nerovném povrchu, což není v našich podmínkách ojedinělá záležitost. Samozřejmě že k vypiplanějšímu podvozku patří i výkonnější brzdy. Přední kotouče přibraly na tloušťce z 4,5mm na 6mm a když k tomu přidáme vylepšené čtyřpístkové třmeny vychází nám jasná přímá úměra lepšího brzdného účinku. Zadní jednoduchá brzda dostala do útrob třmenu menší pístek, a tak by měla přiostřit svůj brzdný nástup. Možnost pořídit si verzi s ABS se dnes stává už samozřejmostí.

Motorová jednotka zůstala na svém „starém“ objemu 749 ccm a výkonem 106 koní pohání i nezměněnou šestistupňová převodovku. Nebojím se říct, že po vzhledové stránce patří motocykly Kawasaki k těm nejatraktivnějším ze světové produkce k čemuž určitě pomáhá povedený a neotřelý design a větší dávka rebelie. Z750R není výjimkou. Jsou zde pořád základní rysy předchozího modelu, ovšem přibylo více ostrých hran a s tím i agresivnější vzhled. Patrnější je ostřeji řezaná přední maska, tvary blinkrů a boční kryt motoru také ladí do výraznější linky Z750R. Spousta dalších detailů potom už jen dolaďuje osobitý střih nové Kawasaki Z750R, což ostatně dokážete snadno posoudit z přiložené fotogalerie.

k750Rk750Rk750Rk750Rk750Rk750Rk750Rk750Rk750Rk750R



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama