Reklama

Indian FTR AMA: stavba od Workhorse Speed Shop

Indian Motorcycle představuje první ze dvou speciálů, které si nechali postavit od customera Brice Henneberta z dílny Workhorse Speed Shop. Ten je známi svými jedinečnými díly a mezi ně se rozhodně zařadí i tento motocykl FTR AMA v hardcore stylu osmdesátých let.

Druhá stavba FTR Black Swan ještě čeká na své představení, jeho budoucí majitel si tak u Brice objednal druhou přestavbu pro svého bratra. Výsledkem je unikátní FTR AMA. Přičemž zadání pro stavbu bylo zcela volné. Spíše něco barevného, a tak drsného jako válečný tank. Jediným omezením byla barevná kombinace inspirovaná grafikou Martini Racing. Po zralé úvaze se Hennebert zaměřil na závodní stroje AMA SBK z 80. let a rallye automobily ze stejné doby. Hlavní vliv měla Lancia Delta HF namíchaná s Bol d’Ory 750 a trochou DNA muscle biků.

1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (12)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (2)

Prvním rozhodnutím Brice, který začal pracovat na začátku února 2021, bylo zachovat vzpřímenou jízdní pozici jako na původním FTR a použít originální řídítka. Pak už se toho ale hodně měnilo. Zatímco tvary modelu Black Swan vznikaly na hliněné maketě, při navrhování tohoto motocyklu použil rovnou CAD návrh vytvořený ze 3D skenu podvozku FTR. Poté byly všechny části karoserie vytištěny na 3D tiskárně a vyztuženy karbonovými vlákny.

Na přední masce z 3D tiskárny je umístěno závodní světlo PiAA a pod ním uchycení chladiče oleje Setrab. Za přední maskou je umístěna originální přístrojová deska z nového Indianu Chief, jejíž design lépe ladí s retro závodním stylem, a zároveň nabízí všechny možnosti moderního stroje, jako je připojení telefonu a nabíjení.

1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (7)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (5)

Vytištěný modul, který tvoří podsedlovku a držák zadního světla, slouží také jako držák baterie, která byla přemístěna dozadu jako u speciálů na vytrvalostní závody. Sedlo čalouněné hladkou broušenou kůží pochází z dílny dlouholetého spolupracovníka Jeroena ze Silver Machine a doplňuje jej oldschoolové zadní světlo uzpůsobené pro využití LED diod.

Aby se do sání vešly vzduchové filtry DNA Performance, byl celý systém přepracován a vytištěn na 3D tiskárně, zatímco dvě hliníkové palivové nádrže jsou vyrobeny tak, aby pasovaly na novou karoserii. Jedna z nich je uložená pod krytem nádrže a druhá zavěšená pod sedlem. Propojeny jsou konektory AN10 a jejich společný objem odpovídá 14 litrům paliva originálního motocyklu.

Výztuhy podvozku dostaly závodnější vzhled podle Briceových CAD návrhů ve firmě Vinco Racing v Holandsku, kde proběhly i ostatní obráběcí práce na tomto projektu, a to včetně komponentů kyvné vidlice, brzdových držáků a třmenů, komponentů palivových nádrží, předních držáků chladiče oleje a dalších.

Můstky vidlic jsou repliky můstků z Bol d’Or 750, přizpůsobené 43mm vidlicím Öhlins. A zadní část byla upravena tak, aby se daly použít dva tlumiče Öhlins se zakázkovou trubkovou kyvnou vidlicí z hliníku. Design kyvné vidlice byl inspirován stejnou dobou a je o 40 mm delší oproti originálu. Vodítko řetězu vytištěné na 3D tiskárně chrání trubky vidlice.

1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (1)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (18)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (8)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (17)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (3)

Sada kol je totální designová bomba. Brice spolupracoval s Fabiem z JoNich Wheels v Itálii, z jehož ráfků Rush vychází design. Kola jsou rovněž vyrobena z hliníku, ale bez karbonových přírub. Design připomíná kola turbo ventilátorů používaných na závodní Lancii, takže to byla perfektní volba. Doplňuje je sada pneumatik Dunlop GP se šílenými 200 mm šířky vzadu.

Prostor pro brzdový systém byl u těchto kol trochu problematický, takže Brice oslovil dalšího dlouholetého spolupracovníka, Etienna z Beringer Brakes. Ten mu dodal jejich 4D brzdový systéma. Zároveň si hráli s různými barvami na komponentech, aby je sladili se stylem AMA. Protože odstranili modul ABS, bylo třeba najít jiný způsob, jak získat informace o rychlosti jízdy, a řešením byl Motogadget Moto Scope Mini.

1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (9)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (13)

Výfukové svody jsou krásně posvařovány z výseků nerezového plechu a zakončeny dvěma upravenými koncovkami S&S Cycle Grand National. Jedinečné lakování, navržené společností Axecent v Japonsku, zhotovil Briceův přítel Fabian, který pracuje nedaleko od jeho dílny.

1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (10)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (16)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (11)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (15)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (14)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (6)1 Indian FTR AMA Workhorse Speed Shop (4)

Zdroj: Indian Motorcycle



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama