Reklama

Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale: inspirováno stíhačkou F-35B

Do prodeje půjde jen 1913 číslovaných motocyklů limitované edice V100 Mandello Aviazione Navale s jedinečným designem inspirovaným stíhačkami F-35B. Spolupráce značky Moto Guzzi s italským námořnictvem trvá již více než sto let. Toto výročí spolu oslavili na palubě letadlové lodi Cavour.

Ta sama o sobě je velmi zajímavým technologickým počinem. Letadlová loď Cavour (CVH 550) je určena pro krátké vzlety a vertikální přistání a postavili ji v docích společností Fincantieri. V roce 2009 vstoupila do služeb italského námořnictva a stala se její vlajkovou lodí. Pyšní se délkou 244 metrů a délkou dráhy 220 metrů. Cavour je schopen operovat se všemi letadly používanými italským námořnictvem: vrtulníky (AB 212, EH 101, NH 90), letouny AV-8B a letouny nejnovější generace, jako jsou stíhačky F-35B. Letová paluba sahá od přídě k zádi a její dráha, rovnoběžná s podélnou osou plavidla, je vybavena odrazovým můstkem, aby letadla mohla vzlétat s maximálním nákladem. Hangár je navržen tak, aby pojal až 12 vrtulníků nebo alternativně 8 letadel. Manipulaci mezi hangárem a letovou palubou zajišťují dva 30tunové výtahy. Loď Cavour je obsazena stálou posádkou 550 námořníků a její celková kapacita je až 1200 mužů.

1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (1)1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (2)1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (5)

Italské námořní letectvo, Aviazione Navale, je vzdušnou složkou italského námořnictva, vytvořenou pro operace na moři v těsném kontaktu s loděmi. Jeho počátky sahají do roku 1913, kdy byla oficiálně vytvořena letecká služba královského námořnictva. Letecké jednotky námořnictva v současnosti řídí Velitelství vzdušných sil COMFORAER, které odpovídá za organizaci a koordinaci činností všech letadel námořnictva, včetně údržby, řízení logistické infrastruktury a výcviku letového a pozemního personálu. Jeho letadla a vrtulníky jsou rozmístěna nejen na plavidlech vybavených hangáry a vzletovou palubou, ale také na obojživelných útočných jednotkách a na letadlových lodích. Od 80. let se italské námořní letectvo zapojuje do všech hlavních mezinárodních operací.

Značku Moto Guzzi a italské námořnictvo spojují úzké vazby již více než sto let. Tento milník obě strany oslavily velkolepým způsobem na palubě letadlové lodi Cavour. Orel s roztaženými křídly, nezaměnitelný znak značky Moto Guzzi od jejího založení v roce 1921, pochází z dob, kdy zakladatelé společnosti Carlo Guzzi a Giorgio Parodi sloužili v letecké divizi italského královského námořnictva v první světové válce. Už během války se dva přátelé společně s pilotem Giovanni Ravellim rozhodli začít s výrobou motocyklů, jakmile konflikt skončí. Ravelli však zahynul při nehodě v roce 1919 a nemohl tak svého snu dosáhnout. Na jeho památku si Guzzi a Parodi vybrali znak Orla jako svůj symbol.

1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (4)1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (9)1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (6)1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (3)

Součástí oslav na letadlové lodi byla také světová premiéra modelu Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale, speciální číslované limitované edice. Projekt vznikl díky interní společnosti italského ministerstva obrany Difesa Servizi S.p.A., která je posledních 10 let zodpovědná za optimalizaci majetku ministerstva, a poskytla společnosti Moto Guzzi práva na používání značky „Aviazione Navale“.

Exkluzivní edice Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale bude vyrobená v limitovaném počtu 1913 kusů, který odkazuje na letopočet, ve kterém se zformovala letecká divize italského námořnictva. Tento jedinečný model má speciální lakování, inspirované stíhačkami F-35B. Grafika je věrnou reprodukcí grafiky letadla s insigniemi na obou stranách kapotáže spolu s typickými pruhy „trysek sání“. Exkluzivitu podtrhují decentní znaky italského námořního letectva po stranách palivové nádrže, a logo letecké jednotky.

1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (8)1 Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale (7)

Součástí standardní výbavy je systém monitorování tlaku v pneumatikách a vyhřívané rukojeti, zatímco sériové číslo je vypálené laserem na držáku řídítek. Ke každému motocyklu je dodávána plachta a pamětní plaketa. Model V100 je mimo jiné prvním motocyklem s adaptivní aerodynamikou a prvním modelem Moto Guzzi s šestiosou inerciální platformou, náklonovým ABS, semi-aktivním odpružením a rychlořazením. V100 Mandello je také prvním motocyklem Moto Guzzi poháněným novým kompaktním motorem. Zůstala mu architektura 90° vidlicového dvouválce, která zaručuje jedinečný charakter točivého momentu a nenapodobitelný zvuk, ale jinak jde o zcela nový agregát s výkonem 115 koní a točivým momentem 105 Nm, přičemž 82 % je k dispozici již při 3 500 otáčkách. V České republice tento speciální model bude dostupný v létě 2023.

Zdroj: Moto Guzzi



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama