Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- Publikovno: 25.10.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Americký touring Street Glide prošel radikální proměnou, dostal zcela nový design, je výkonnější a mnohem snáz se s ním manipuluje na místě i během pomalé jízdy. Je zkrátka o dost lepší než jeho předchozí generace. Špičkový model od Harleje své kvality potvrdil i během našeho redakčního testu.
Na test Street Glide jsem se těšil už delší dobu, vloni jsem měl v rukou špičkovou verzi CVO Road Glide, která mě doslova ohromila svými jízdními vlastnostmi, motorem i jedinečným vzhledem. První Street Glide s charakteristickým kulatým světlem a nahoru vykrojenou kapotáží Batwing, která se natáčí spolu s řídítky, přišla na trh už v roce 1984. Nyní ji doplňuje plně integrované a mimochodem velmi efektní LED osvětlení i integrovaný průduch usměrňující proud větru. Dá se tedy říci, že testovaný motocykl je oslavou čtyřicátin tohoto modelu.
A musím říci, že na první pohled zdařilou. Americká legenda se za posledních pár let vyšvihla jak v oblasti zpracování, tak techniky i co do úrovně elektroniky. Ta vás ale na rozdíl od jiných modernějších strojů tolik nesvazuje. Stejně tak si můžete ještě řadit výhradně sami, takže dvouspojkovou převodovku nebo rychlořazení u cestovního Harleje na rozdíl u konkurence v podobě Hondy GL1800 Gold Wing Bagger a BMW K 1600 GT zatím nenajdete. A to je pro nejednoho motorkáře možná důležitější, než se zdá.
Díky projektu Rushmore, který byl představen před lety, se Harley-Davidson pustil do kompletního přepracování svého luxusního modelu. Výsledkem jsou nové technologie na palubě, zatím nevídaná kvalita a výkonný, vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec. Nicméně čtyři sta kilogramů těžký cestovní stroj stále postrádá zpětný chod, což zůstane pro většinu uživatelů asi výraznou pihou na jeho kráse. Na druhou stranu, v porovnání s jeho předchůdci si budete pochvalovat hlavně dotažené detaily a již vylepšené zpracování i pod kapotami. Navenek Street Glide poukazuje na moderní dobu směrovkami ve tvaru LED pásků po stranách. Nový je také tvar palivové nádrže o objemu 22,7 litrů a boční kryty i dvojice bočních kufrů, která získala na prostornosti.
Srdcem amerického stroje je o padesát kubíků větší motor nazvaný Milwaukee-Eight 117 V-Twin o zdvihovém objemu 1923 ccm, který dostal inovovaný systém chlazení hlav válců, jenž slibuje větší tepelný komfort jezdce, vylepšené sání a výfukový systém. Zajímavé je, že tento vidlicový dvouválec nemá systém variabilního časování ventilů jako loňské modely CVO. Přesto poskočil výkon o dva koně na 107 koní a točivý moment na 175 Nm. Dvouválcový motor s objemem dvou litrů zaujme svým projevem a průběhem výkonu. 368 kilogramů těžkému stroji dává křídla. Možná i proto novinka dostala také silnější přední brzdy s průměrem kotoučů 320 mm a čtyřpístkovými třmeny. Upravené odpružení má vzadu podstatně delší zdvihy 76 mm.
To má značný vliv na chování stroje, který se daleko lépe vede i brzdí. Podvozek rovněž těží z náklonového čidla systému ABS a kontroly trakce. Vše se nastavuje pomocí 12,3palcového barevného dotykového displeje TFT se systémem Skyline OS, který nahrazuje předchozí analogové přístroje a většinu přepínačů. Máme tu také jízdní režimy Road, Sport, Rain a také režim Custom, ve kterém si uživatel může nastavit vlastní charakteristiky reakce vstřikování a zásahu asistenčních systémů. Také ostřejší jízda v zatáčkách nemusí být nyní tomuto modelu úplně zapovězena, a to ani na horším povrchu. Podvozek je vyladěn pro hladší jízdu i lepší zvládnutí nekvalitní vozovky, což s radostí potvrzuji.
Dominantou palubní desky je dotykový displej o velikosti 6,5 palce, který nabízí vynikající funkčnost. Ovládání zábavního systému a přidružených tlačítek je snadné i v rukavicích, což oceníte při jízdě. A i když je třeba trochu zkoušet všechny možnosti této novinky na palubě, věřte, že za několik málo hodin budete schopni v grafice displeje zobrazovat informace o trase, o hudebních souborech nebo ovládání vašeho telefonu přes bluetooth.
Pokud máte svou oblíbenou hudbu na USB, najdete zdířku s konektorem v malé uzavíratelné schránce pod přístrojovou deskou. A když už jsme u hudební produkce, pak jednoznačně kladně hodnotím zvuk linoucí se z reproduktorů značky Harman-Kardon. I při vyšších rychlostech si vychutnáte svou oblíbenou hudbu bez nutnosti připojení do helmy, což je samozřejmě také možné.
Harley-Davidson Street Glide s tímto agregátem má zcela nový cestovní potenciál a dálniční rychlost kolem 130 km/h mu nedělá sebemenší potíže. A disciplínu zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost zvládá tento „bagger“ také na jedničku, to není vzhledem ke dvěma tuplákům mezi nohama asi zmiňovat.
Sečteno a podtrženo, Harley-Davidson Street Glide modelového ročníku 2024 se mi hodně líbil. Je to taková motorka ze staré školy s hodně vylepšeným jízdním projedvem a moderními technologiemi na palubě, které však nemusíte nutně ovládat, abyste si užili svobodomyslnou jízdu.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Vrtání a zdvih 103,5 x 114,3 mm, zdvihový objem 1923 cm3, kompresní poměr 10,3:1. Největší výkon 80 kW (107 k) při 5020 ot/min. Největší točivý moment 175 Nm při 3500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice, dvojice 76,2 mm emulzních tlumičů s možností nastavení předpětí. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem. Kola litá, pětipaprsková. Pneumatiky Dunlop Harley-Davidson Series 130/60 R19 vpředu a 180/55 R18 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 715 mm, světlá výška 140 mm, pohotovostní hmotnost 368 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.
Barevné provedení: základní šedá Billiard Grey, příplatková za 500 eur: černá Vivid black, bílá White Onyx Pearl, červená Whiskey Fire, modrá Blue Burst, zelená Alpine Green, stříbrná Atlas Silver Metallic a modrá Sharkskin Blue + základní provedení rámu, výfukových svodů v chromu nebo v příplatkové černé barvě Black 1290 eur
Cena základního provedení: od 26 568 eur bez DPH
Foto: motoforum.cz
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.10.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- dnes - Časový program letošního finále Grand Prix
- včera - Japonští mistři světa v Grand Prix
- včera - Motul Solidarity Grand Prix bez Sasakiho a Alcoby
- 11.11. - Předběžný startovní rošt Moto2 na sezónu 2025
- 10.11. - Mistry světa Side se stali Harry Payne a Kevin Rousseau
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro