Reklama

Honda CRF450R 2022: s vylepšeným motorem a odpružením

Loňský rok byl převratný pro motokrosový stroj CRF450R, ale i tak Honda pracuje na jeho dalších vylepšeních. Do roku 2022 tak dostane plynulejší ovládání díky novému nastavení elektronické řídící jednotky a upravené ventily odpružení Showa.

Rozsáhlé úpravyloňského modelu CRF450R vycházely z vývojového tématu „RAZOR-SHARP CORNERING“ (průjezd zatáčkami ostrý jako břitva) a zaměřily se zejména na vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, na co nejpřesnější ovladatelnost a na ergonomii pro jezdce. Tuhost nového o 2 kilogramy lehčího rámu a kyvného ramene byly kvůli lepšímu chování v zatáčkách propojeny s užší geometrií podvozku a vyšší světlou výškou. Motor se vyznačoval silným točivým momentem v nízkých a středních otáčkách, zatímco revidovaný dekompresní systém mu zajistil lepší akceleraci z nízkých otáček. Nová hydraulická spojka a komplexní elektronika zlepšily ergonomii inovovaného modelu, což přispělo ke snazším průjezdům zatáčkami konzistentní rychlostí.

1 Honda CRF450R 2022 (7)1 Honda CRF450R 2022 (6)1 Honda CRF450R 2022 (9)

Na těchto základech staví i aktuální verze pro rok 2022, kterou poznáte podle výrazné červené grafice a disponuje vylepšenou elektronickou řídicí jednotkou a upravenými ventily odpružení Showa na předním i zadním kole, které zlepšují průběh tlumení. Podvozek zůstal nezměněn, došlo pouze k vnitřním úpravám inverzní vidlice Showa AF2 s vinutými pružinami. Ventil nízkorychlostního tlumicího prvku byl upraven tak, aby byla zvýšena tuhost tlumení nejen v kompresi, ale i v odskoku. K dispozici je nově 13 poloh nastavení odskoku (namísto dosavadních 15) a 15 poloh pro nastavení komprese (stejně jako dosud).

Kompletně přepracované jsou také ventily zadního tlumiče Showa MKE AF2 včetně těsnění a přispěly k celkově tužšímu nastavení tlumení v kompresi. Nově je k dispozici 11 poloh pro nastavení odskoku (oproti 8 u předcházející verze) a 6 pro nastavení vysoko- a nízkorychlostní komprese (oproti dosavadním 12).

Čtyřventilový motor Unicam o objemu 449,7 cm3 prošel jen lehkou úpravou map řídicí jednotky ECU, které zlepšují lineární ovládání škrticí klapky. Z elektronické výbavy tu i nadále zůstává třístupňový systém kontroly trakce, který lze zcela vypnout, tři možnosti rozjezdu Launch Control a tři motorové mapy pro úpravu výkonu.

1 Honda CRF450R 2022 (5)1 Honda CRF450R 2022 (8)

Pro snazší pohyb při jízdě na stroji došlo ke zkrácení sedla, které je zároveň lehčí a jeho zadní část se nachází o 10 mm níže, než u předchozí verze. Sedlo se zároveň snáze demontuje a instaluje, ke snazší údržbě přispívá také to, že kapotáž je na každé straně upevněna pouze čtyřmi 8mm šrouby. Horní objímka nabízí dvě polohy pro upevnění lehkých řídítek Renthal Fatbar, díky čemuž je lze posunout o 26 mm vpřed nebo vzad. Pokud se držák otočí o 180°, lze řídítka posunout o dalších 10 mm od základní polohy, takže jezdec má k dispozici čtyři individuální pozice. Titanová nádrž pojme 6,3 litru paliva.

Dvoupístový přední brzdový třmen je vybaven písty o průměrech 30 a 27 mm a přední vlnovitý kotouč má průměr 260 mm. Jednopístový zadní brzdový třmen spolupracuje s 240mm vlnovitým kotoučem.Hliníkové ráfky DID s drátěným výpletem jsou lakovány černou barvou. Přední ráfek má rozměr 21 x 1,6 palce a zadní 19 x 2,15 palce. Zadní kolo je od modelového roku 2021 lehčí a pevnější a je standardně obuto do pneumatik Dunlop MX33F/MX33 určených pro lehčí terén. Sklon přední vidlice a závlek zůstaly zachovány na hodnotách 27,1°/114 mm, rozvor činí 1 481 mm a světlá výška dosahuje 336 mm. Hmotnost bez náplní činí 105,8 kg.

1 Honda CRF450R 2022 (2)1 Honda CRF450R 2022 (3)1 Honda CRF450R 2022 (1)1 Honda CRF450R 2022 (4)

Zdroj: Honda moto



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama