Ducati DesertX: pravé cestovní enduro
- Publikovno: 10.12.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po MV Agustách Lucky Explorer tu máme dalšího nástupce Cagivy Elefant, tentokrát v podání Ducati. Ta představila poctivé cestovní enduro, pro které nebude jakýkoliv terén překážkou. Vysoké zdvihy, silný motor, špičková elektronika a přední 21palcové kolo, to je zárukou toho, že zvládnete i nemožné.
Když porovnám DesertX s novinkami MV Agusta Lucky Explorer Project 5.5 a 9.5, tak se mi líbí víc to od Ducati. Je propracovanější a víc se vzhledem podobá Elefantovi, který ve své slavné době byl poháněn dvouválcovým motorem od Ducati, která tenkrát patřila pod koncern Cagiva. DesertX má jednoduché robustní tvary, designéři tu více kladli důraz na funkčnost než na vzhled, doslova říkají, že mají jen tři stavební kameny, sedlo, na dvojici LED světlometů navazující větrný štítek a palivová nádrž s bočními panely, do které se vejde 21 litrů paliva.
Poprvé Ducati na svém motocyklu použila displej otočený na výšku. Je to z praktického důvodu, kdy se očekává, že bude jezdec trávit dost času ve stupačkách, tak aby na displej dobře viděl i z této polohy. Displej je TFT, plně barevný a za příplatek si můžete pořídit funkci, díky které si spárujete displej se smartphonem a můžete na něm zrcadlit například navigaci. Displej nabízí dva režimy zobrazení, Standardní zobrazuje běžné údaje, jako je rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži apod., režim Rally je uzpůsobený na navigaci a umožňuje manuálně ovládat tripmaster, podobně jako je to na závodních rally motocyklech.
Ve standardní nabídce dostane DesertX kryt motoru a také ochrannou mřížku chladiče, plastové kryty rukojetí a propracovanou kapotáž s průduchy pro odvod horkého vzduchu od jezdce. Větrný štítek není stavitelný, za příplatek si můžete pořídit i vyšší. Jedna ze zajímavých novinek je přídavná osmilitrová nádrž, spolu s ní se dostanete na hodnotu 29 litrů paliva a to je už docela dost i na delší přejezdy. Motocykl navíc disponuje kontrolkou, která vám ukáže, že jste dosáhli daného minima v hlavní nádrži a máte pomocí tlačítka přepnout na čerpání ze zadní nádrže. Důmyslné, co říkáte?
Srdcem novinky je kapalinou chlazený motor Testastretta 11°, která pohání již několik modelů této značky, ať už je to Multistrada V2 a V2 S nebo nový Monster, který jsme nedávno testovali. Motor u DesertX disponuje výkonem 110 koní při 9250 otáčkách a maximálním točivým momentem 92 Nm při 6500 otáčkách. Zcela nová je převodová skříň, která byla vyvinuta přímo pro tento model. Má kratší rychlosti, kromě posledního šestého stupně, který je určený pro dlouhé přejezdy po silnicích a dálnicích. Do výbavy vám přidají i obousměrné rychlořazení.
Kromě bezspojkového řazení dostanete také osmistupňovou kontrolu trakce, třístupňovou motorovou brzdu, šest jízdních režimů (Wet, Urban, Touring, Sport, Enduro, Rally) a systém proti zvedání předního kola, který disponuje čtyřmi stupni nastavení. Na samotný závěr jsem si nechala náklonové ABS, které má tři stupně nastavení, první vám vypne ABS jen na zadním kole, s tím, že tu máte možnost zcela vypnout ABS i na předku za předpokladu, že budete mít nastavený jízdní režim Enduro nebo Rally. Druhý stupeň umožní částečný prokluz zadního kola a třetí stupeň má ABS na obou kolech a fungující i v náklonu.
Celá ergonomie motocyklu byla důkladně připravena na to, že bude jezdec nejenom sedět, ale také stát. Prioritou pro ně byl naprosto přirozený pocit v obou pozicích. Sedlo je ve výšce 875 mm, vpředu je však užší a tak byste z něj měli bez potíží dosáhnout na zem. Za příplatek si můžete pořídit nižší nebo rally sedlo.
Podvozek motocyklu je rovněž nastaven na jízdu v terénu. Na zcela nově navržený rám je z praktických důvodů přišroubovaný podsedlový rám. Komponenty k podvozku dodala firma Kayaba, vpředu jsou stavitelné vidle se zdvihem 230 mm, vzadu je rovněž plně stavitelné tlumení se zdvihem 220 mm. Světlá výška má hodnotu 250 mm. Kola jsou drátěná a bezdušová, to přední má 21 palců, zadní 18 palců a je uchyceno v oboustranné kyvné vidlici z hliníku.
Suchá hmotnost motocyklu je 202 kilogramů. O bezpečné zastavení se vám postarají brzdy Brembo, vpředu dva 320mm kotouče brzdí dvojice radiálních třmenů M50, vzadu je jeden 265mm kotouč brzděn dvoupístkem. Na zadním brzdovém pedálu je otočný trn, který vám umožňuje mít brzdu ve vyšší nebo nižší poloze. Ducati nabízí hodně širokou nabídku příslušenství, od stylového do barvy motocyklu laděného oblečení, až po běžné záležitosti, jako jsou padací rámy, vyhřívané rukojeti, přídavná světla nebo také sadu hliníkových kufrů s celkovou kapacitou 117 litrů.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.12.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl