Reklama

Triumph TE-1: projekt elektromotocyklu

Před dvěma roky Triumph prozradil, že jeho plánem je vyrobit jejich první elektrický motocykl. Celý projekt s označením TE-1 rozdělil do čtyřech fází a nyní světu představil výsledky druhé z nich. Ta se týká prototypu pohonné jednotky a kromě ní, odhalili i první vizuální návrhy.

Bohužel poněkud zklamáním je absence jakýchkoliv technických parametrů. Tisková zpráva je sice hodně obsáhlá, ale v podstatě se v ní nic nedozvíte, tedy kromě toho, že pracují na nejlepším elektrickém motocyklu na světě a kromě Triumph Motorcycles se na projektu podílí dalších pět dílčích firem. Hlavním koordinátorem projektu je samotný Triumph, který dodává podvozek, vyvinul zcela nový přístrojový panel a vyvíjí řídící software, který bude komunikovat se všemi systémy jako je kontrola trakce, elektrický plyn apod.

1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (10)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (8)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (9)

Samotný elektromotor vyvíjí firma Integral Powertrain, baterie a řídící jednotku si vzal na starost Williams Advanced Engineering, který podniká v motorsportu, ale i v automobilovém, leteckém, zdravotnickém a zbrojním průmyslu. V motorsportu je známý jako dodavatel baterií do první generace monopostů formule E. Univerzita ve Warwicku se podílí na vzájemných simulacích všech systémů. Vše je zaštítěno vládní agenturou Innovate UK, která se finanční podílí na projektech s označením Zero Emission Vehicles a jejím hlavním zaměřením jsou dobíjecí soustavy.

Ve druhé fázi se jim společně podařilo vyvinout hliníkový rám a v něm usazené baterie. Jejich umístění na motocyklu bylo řádně promyšlené, tak aby se snadno dali propojit s motorem a s nabíječkou. Speciálně vyvinuté baterie nabídnou jezdci nejen delší dojezd, ale také neustálou dodávku vysokého výkonu i v případě, že už budou baterie téměř vybité. Řídící jednotka je umístěná v battery packu.

Zcela nový je elektromotor Integral Powertrain, který je již se zabudovaným invertorem, což je zcela nevídaná záležitost. Obvykle bývá střídač umístěn mimo elektromotor a s ním je spojený pomocí vysokonapěťových kabelů a chladícího potrubí, ale v případě Triumphu byly použity lehké polovodičové spínače ze slitiny karbidu křemíku, která jsou vysoce vodivá a zvyšují tak efektivitu motoru. Motor váží jen 10 kilogram a měl by produkovat výkon až 180 koní (130 kW).

Třetí fáze projektu bude zahrnovat vývoj šasí a kapotáže a čtvrtá fáze se pak bude týkat konečného testování. Z představených skic je patrné, že se motocykl hodně podobá stávajícímu modelu streetfighteru Triumph Street Triple 1200 RS, což by byl opravdu povedený tah Triumphu. První reálně postavený prototyp by se mohl představit koncem letošního roku.

1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (1)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (2)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (3)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (5)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (7)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (4)1 Triumph TE-1 projekt elektromotocykl (6)

Zdroj: Triump Motorcycle



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama