Test Ducati Scrambler Desert Sled: do města i na polní cestu
- Publikovno: 31.5.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Rebel! Normálně z vás tahle mašina udělá během pár vteřin gangstera, který se drze proplétá mezi auty a s ještě větší chutí to pošle na nejbližší šotolinovou cestu, protože pro tuhle zábavu je Desert Sled jako stavěný.
Už na první pohled vidíte, že tohle není jen tak obyčejný Scrambler jako Icon, kterého jsme také testovali. Tenhle je jiný, má jiný charakter, jiný styl, jediné, podle čeho byste mohli poznat, že je to Scrambler od Ducati, je jeho motor a úzká nádrž. Prošel totiž totální přestavbou. Rám byl v přední části zpevněn a upraven tak, aby se na něj mohly připevnit nové kyvné vidlice Kayaba. Zadní část motocyklu je rovněž zcela nová, je štíhlejší a vyšší. Dostalo se mu také jiných širokých řídítek, stupaček, krytu motoru a užšího sedla, které je ve výšce 860 mm. Nemusíte se bát pokud jste menšího vzrůstu, v pohodě tuhle motorku zvládnete i vy. Drsně působí také nová kovová mřížka před předním světlometem.
Ovšem to nejlepší, a v podstatě také nejdůležitější, je nový podvozek, který si prostě zamilujete. Byl jednoznačně stavěn pro jízdu v terénu. Stavitelné tlumiče jsou od firmy Kayaba, přední USD o průměru 46 mm disponují stejně jako zadní zdvihem 200 mm. Skvěle vypadají zlatá drátěná kola, která jsou obuta na endurových pneumatikách Scorpion Rally STR, na předku máte 19-palcové kolo, vzadu je menší 17-palcové.
Desert Sled už na první pohled vypadá hodně drze, řekla bych až vyzývavě. Jakoby se vám vysmíval, že na něj nemáte ty správný koule! A to ještě když si na něj sednete, dáte nohy na stupačky a uchopíte řídítka. Okamžitě zjistíte, že tím drzounem budete i vy. Posaz je takový rebelský, nejste utopení v sedle, ale sedíte nahoře, nohy máte pod sebou a jste lehce naklonění dopředu. Pak jen uchopíte do rukou široká řídítka, povystrčíte bradu a rázem jste největším chuligánem ve vašem okolí.
Moc se mi na téhle Ducatce líbí, že je to „obyčejná“ motorka. Kromě ABS tu nenaleznete žádné elektronické pomocníky, jak jste tomu zvyklí u této italské stáje. Je to jednoduchá mašina, u který si doslova vychutnáte radost z jízdy. Vepředu má klasický kulatý digitální budík, kde se vám zobrazují jen základní informace. Je dobře umístěný, nemusíte nijak zásadně klopit hlavu, ale vy na něj stejně moc nekoukáte. Desert Sled se totiž velice dobře řídí pocitově. Během pár minut jízdy se propojíte v jedno tělo, v jednu duši, sladíte se do dokonalé harmonie a budete si užívat té skvělé souhry.
Desert Sled je poháněn vzduchem chlazeným dvouválcem do L o zdvihovém objemu 803 ccm. Je to ten stejný, který je ve všech velkých Scramblerech od Ducati, ovšem pro letošek musel projít lehkou úpravou kvůli emisní normě Euro 4. Motoru tak poupravili výfuk, vstřikování a také elektronický plyn. Zejména u něj je poznat, že je citlivější a jeho nástup je plynulejší, to oceníte právě při jízdě v terénu. Šestistupňová převodovka je přesná, jen jsem dost bojovala s neutrálem, který mi tam moc nechtěl padat, ale to je asi neduh většiny Ducatek. Líbila se mi, jak hladce funguje spojka, řadit s ní byla jedna velká radost.
Jízda na Desert Sledu vás bude bavit, stane se jednou z vašich nejoblíbenějších hraček. Díky dobrému rozložení hmotnosti a širokým řídítkům se velmi dobře vede. Projíždění zatáček už snadnější ani nemůže být, motocykl se lehce překlápí z jedné strany na druhou. Po městě si užijete hravé proplétání mezi auty a když už vás to přestane bavit, můžete směle vyrazit na šotolinovou cestu. Desert Sled není klasické enduro, ale překvapivě dobře si poradí s lehkou cestou přírodou, stačí vypnout ABS a čeká vás nové dobrodružství.
Tlumiče Kayaba jsou sice měkčí, ale na asfaltu se nijak extra nehoupají a v off-roadu dobře tlumí veškeré nerovnosti, jako jsou díry nebo štěrk. Byla jsem zvědavá, jak se bude chovat motor mimo asfalt, kde jste si za doprovodu hutného zvuku krátké koncovky výfuku náramně užívali otáček od hranice 4500 a výš. Na polní cestě vám bohatě stačilo rozmezí 2000-4000 1/min. Motor má maximální výkon 75 koníků. Můžete namítnout, že to moc není, ale budu vám oponovat, je jich tak akorát, abyste dokázali rychle vypálit na křižovatce nebo hbitě zareagovat při předjíždění.
Brzdy byly pocitově gumovější, ale i jeden kotouč vpředu byl dostačující pro bezpečné brzdění. Já bych se do terénu raději pouštěla s ochranným rámem motoru, ten však Ducati pro Desert Sleda nenabízí. Jediné co mě absolutně nebavilo, byla jízda po dálnici. Nemáte tu žádný větrný štítek, takže veškeré nárazy větru jdou rovnou na vás, od nějakých 110 km/h to je už docela nepříjemné. No a taky tu nemáte žádné zatáčky, kde byste mohli využít potenciál Desert Sleda. No na cestování na delší cesty to rozhodně nebude. Po 120 kilometrech jízdy už mě z tvrdšího sedla bolel zadek.
Scrambler Desert Sled mi od prvního kilometru přirostl k srdci. Syrová mašina, bez zbytečné elektronické výbavy a přitom zábavný univerzální stroj do města, na okresky, na polní cesty i na kafíčko s kamarády. Však se také říká, že v jednoduchosti je krása!
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L. Kompresní poměr 11 : 1, vrtání a zdvih 88 x 66 mm, zdvihový objem 803 ccm. Největší výkon 55 kW (75 k) při 8250 1/min, největší točivý moment 68 N.m při 5750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový ocelový rám. Přední teleskopická vidlice USD o průměru 46 mm, zdvih 200 mm. Zadní nastavitelné odpružení Kayaba, zdvih 200 mm. Brzdy Brembo kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 330 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny, ABS ve standardu. Vzadu jednoduchá o průměru 245 mm. Kola hliníková, vyplétaná. Pneumatiky SCORPION RALLY STR 120/70 R19 vpředu a 170/60 R17 vzadu. Rozvor 1505 mm, výška sedla nad zemí 860 mm, suchá hmotnost 191 kg. Objem palivové nádrže 13,5 litrů.
Cena: 295 000 Kč (vč. DPH)
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 31.5.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec