Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém
- Publikovno: 27.9.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati Multistrada V4 prošlá pár změnami, díky kterým by měla být uživatelsky ještě komfortnější. Navenek zůstala stejná, ale mohli byste ocenit nový duální brzdový systém a u verze S senzor pro detekování výmolů. Nová generace bude v prodeji od října letošního roku ve třech barevných variantách, černá, bílá a červená.
Kdybyste vedle sebe postavili aktuálně prodávaný model a novou generaci, možná byste si všimli nepatrných změn na přední části motocyklu, ale jinak se vzhledově nijak neliší, tedy kromě nových kovaných ráfků, které jsou o dva kilogramy lehčí než původní. Spolujezdec bude mít více prostoru díky posunutím kufrů o 25 mm více dozadu. O jeden milimetr výše se změnilo uložení čepu zadní kyvné vidlice, což by mělo snížit klesání zadní části motocyklu po přidání plynu. Přepracovaná byla také LED světla, která přesněji reagují na náklon motocyklu a vozovku před vámi osvětlí delším kuželem světla.
Multistrada V4 dostala nově do výbavy duální brzdový systém rear-to-front. Po zmáčknutí přední brzdy systém vyhodnotí aktuální zatížení motocyklu i jízdní parametry a k brzdnému manévru připojí zadní brzdu, která má nyní větší, 280mm brzdový kotouč. O spolehlivé fungování toho systému se postará funkce Ducati Vehicle Observer (DVO), která vyhodnocuje informace ze 70 senzorů a na základě toho dokáže vypočítat míru zapojení náklonového ABS, kontroly trakce, duálního systému i systému proti zvedání předního kola.
Verze V4 S má přepracovaný podvozek, přední vidlice dostala senzor na výmoly a nerovnosti, který komunikuje s řídící jednotkou a ta dokáže velmi rychle poslat informaci na zadní tlumič a připravit jej na náraz. Zadní tlumič je nově s větším rozsahem nastavení předpětí a poupravené je automatické snižování světlé výšky motocyklu. Ten se aktivuje při rychlosti nižší než 10 km/h, do stejné výšky se motocykl vrátí po překročení rychlosti 50 km/h.
Motor V4 Granturismo o zdvohovém objemu 1158 ccm již splňuje homologaci Euro 5+, ale naštěstí to na něj nezanechalo žádné následky, protože snížení maximálního kroutícího momentu ze 125 Nm na 124 Nm ani nepoznáte. Výkon zůstává stále 170 koní. Sportovní verze Multistrady, Pikes Peak obutá na sedmnáctipalcových pětipaprskových kovaných ráfcích přišla o jízdní režim Enduro, které nahradil nový režim Race. Původní podvozek od Marzocchi byl nahrazen komponetny Öhlins Smart EC 2.0. O jadrný zvuk se postará titanová koncovka výfuku Akrapovič.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.9.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- včera - Lídry před závodem na Twin Motegi jsou Jorge Martin, Ai Ogura a David Alonso
- 2.10. - Časový program Grand Prix Japonska v Motegi
- 1.10. - V Aragonu Vostatek nezopakoval Cremonu
- 1.10. - Před sidecarovým festivalem vedou Schlosser/Schmidt
- 30.9. - Remy Gardner s wild card v Motegi
Další z rubriky
- včera - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém
- 25.9. - Honda X-ADV 2025: zaměřeno na komfort
- 20.9. - CCM Street Moto a Street Moto R: roadstery z Anglie
- 16.9. - Krämer APX-350 MA: závodní jednoválec