Reklama

BMW R 18 Roctane: ležérní bagger

Nové BMW R 18 Roctane je již pátým modelem patřící do rodiny cruiserů R 18. Tentokrát se v berlínské továrně ve Spandau vydali cestou velkého baggera u kterého je motor „big boxer“ jeho hlavním prvkem. Vkusně jej dolaďuje jednoduchý klasický design s moderními prvky a s nízko tvarovanou zádí.

Novinka R18 Roctane se připojuje ke stávajícím modelům R 18, R18 Classic, BMW R 18 Transcontinental a R 18 B. Své zákazníky hledá u těch, kterým se líbí styl bagger. Roctane se vrací k historii a tradici BMW Motorrad a kombinuje nejmodernější motocyklové technologie s retro designem. Na ciferníku je velký nápis „BERLIN BUILT“, který je zřetelným odkazem na původ motocyklu. Nové R 18 Roctane se totiž vyrábí v závodě BMW Motorrad v Berlíně-Spandau.

1 BMW R 18 Roctane (15)1 BMW R 18 Roctane (18)1 BMW R 18 Roctane (21)

Po technické i vizuální stránce si BMW R 18 vypůjčuje řešení ze slavných modelů BMW, jako je například BMW R 5, legendární boxer z roku 1936. Toho tu připomínají funkční a stylové prvky, jako je dvojitý trubkový rám, palivová nádrž ve tvaru hrušky, odkrytý kardan nebo lakování s dvojitou linkou, které je v případě Roctane volitelná doplňková výbava. Klasické díly karoserie jako jsou palivová nádrž, přední a zadní blatníky nebo kryty světlometů, jsou všechny vyrobeny z kovu. Klasický design je doplněný o nízkou zadní část, která má působit, jako by byla tvarovaná větrem.

Roctane také dobře poznáte podle ležérní středové polohy stupaček. Tato klasická poloha nohou za válci je pro BMW nejen typická, ale umožňuje také uvolněnou jízdní pozici. Pohodlí si rovněž dopřejete díky dvouúrovňovému sedlu, které se směrem dozadu zužuje a nechybí ani úchyty pro spolujezdce. Vysoká černá řídítka zajišťují vzpřímenou jízdní pozici. Kufry jsou lakované v barvě kapotáže a každý z nich má objem 27 litrů. Standardní barevné provedení je v černém laku. Můžete si však vybrat také matnou šedou Mineral Grey nebo matnou zelenou Manhattan Metallic.

Srdcem motocyklu je velkoobjemový plochý dvouválec „big boxer“, který je kombinací matně černé metalízy Avus na válcích a leskle černých krytů hlav. Jeho zdvihový objem je 1802 ccm. Výkon dosahuje 91 koní( 67 kW) při 4750 otáčkách. V rozmezí 2000 až 4000 otáček za minutu poskytuje točivý moment více než 150 Nm, doplněný o jadrný zvuk. Maximální točivý moment 158 Nm dosahuje při 3000 otáčkách. S černým motorem vkusně ladí tmavě chromovaný výfukový systém a příruby.

Motor je usazen ve dvojitém rámu z ocelových trubek, který je tradičním rám u BMW už po mnoho let. Vypadá jako klasický rám, ale ve skutečnosti je tvořen dvojicí kyvných ramen a centrální pružicí a tlumicí jednotkou. Ovšem u modelu Roctane se u něj zaměřili i na drobné detaily, jako jsou svařované spoje mezi ocelovými trubkami a litými nebo kovanými díly. Zadní kyvné rameno je vyrobeno v podobném designu jako u BMW R 5 a podobně je řešen také uzavřený hřídel pohonu zadního kola používající šroubové spoje.

1 BMW R 18 Roctane (12)1 BMW R 18 Roctane (13)1 BMW R 18 Roctane (8)

Špičková je rovněž elektronická výbava motocyklu. Standardně je vybaveno třemi jízdními režimy Rain, Roll a Rock. Naleznete tu také stabilizační systém ASC (Automatic Stability Control), regulaci brzdného účinku motoru a asistent pro couvání, díky němuž je tento manévr pohodlnou záležitostí. Funkce Hill Start Control usnadňuje rozjezd do kopce. Za příplatek si můžete pořídit vyhřívané rukojeti, alarm nebo měření tlaku v pneumatikách. LED světlomet v klasickém stylu je vybaven adaptivní funkcí pro lepší osvětlení vozovky při průjezdu zatáčky. Samozřejmostí je bezklíčkové odemykání Keyless Drive.

Podvozek nelze elektronicky nastavit, ale v případě Roctanu je to záměrně. Stejně jako u legendárního BMW R 5 jsou pevné trubky teleskopické vidlice uloženy ve vidlicových pouzdrech. Průměr pevné trubky vidlice činí 49 mm, zdvih odpružení je 120 mm vpředu a 90 mm vzadu. O zpomalení předního 21 palcového kola z lehké slitiny se stará dvojice kotoučových brzd s čtyřpístkovým pevným třmenem. Čtyřpístek brzdí také zadní osmnáctipalcové kolo.

1 BMW R 18 Roctane (9)1 BMW R 18 Roctane (3)1 BMW R 18 Roctane (14)

Stejně jako všichni ostatní členové rodiny R 18 nabízí i nové R 18 Roctane architekturu přímo navrženou pro přestavby. Odhalené kryty hlav válců a kryt bloku motoru jsou navíc navrženy tak, aby byly umístěny mimo olejový systém mazání, což umožňuje jejich velmi snadnou výměnu.

1 BMW R 18 Roctane (1)1 BMW R 18 Roctane (10)1 BMW R 18 Roctane (11)1 BMW R 18 Roctane (2)1 BMW R 18 Roctane (4)1 BMW R 18 Roctane (5)1 BMW R 18 Roctane (6)1 BMW R 18 Roctane (7)1 BMW R 18 Roctane (16)1 BMW R 18 Roctane (17)1 BMW R 18 Roctane (19)1 BMW R 18 Roctane (20)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama