Reklama

Strmý pokles prodejů motocyklů se nevyhýbá ani ČR

Pandemie viru COVID-19 se promítla také do poklesu zájmu o nové motocykly, čtyřkolky a skútry. Oficiální statistiky to ukazují jasně.

Po úspěšných dvou letech, kdy se prodeji nových strojů v ČR dařilo, tu máme první čtvrtletí letošního roku, kdy logicky promlouvá do statistik celosvětová pandemie a omezení výroby a prodejů téměř na všech trzích, Českou republiku nevyjímaje.

Celkově tedy registrace nových motocyklů v 1. čtvrtletí podle statistik SDA poklesly o 15,50% (z 3 401 ks na 2 874 ks, tj. o 527 ks). V březnu klesly meziročně dokonce o 41,77%. Pokud bude tento trend padesátiprocentního propadu pokračovat i v ostatních jarních měsících, je ohrožena většina prodejně úspěšných značek. Kdo ale dovede podávat dobré prodejní výsledky v době „koronavirové“ je japonská Honda a rakouské KTM. Nejde jen o atraktivitu jejích produktů, ale také o dostupnost jejich strojů. To italský koncern Piaggio nebo slavná Ducati má logicky pozastaveny výrobní závody.

Vraťme se ale ke shrnutí dosavadních prodejních výsledků na českém trhu. Za první tři měsíce zdejšímu trhu vévodí Honda s 445 registrovanými motocykly (15,48%), následují CF Moto – 340 ks (11,83%), KTM – 237 ks (8,25%), Yamaha – 229 ks (7,97%), BMW – 206 ks (7,17%), Linhai – 116 ks (4,04%), Kentoya – 116 ks (4,04%), Kawasaki – 98 ks (3,41%), Piaggio – 83 ks (2,89%), Hecht – 81 ks (2,82%), Harley Davidson – 81 ks (2,82%), atd.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama