Reklama

Suzuki Hayabusa 2017: s přeplňovaným motorem

Ještě teď mě lehce mrazí, když si vzpomenu na moje první setkání se Suzuki Hayabusa. Začala se vyrábět v roce 1999 a tenkrát to byl nejrychlejší produkční motocykl na světě.

Vidím to jak dnes, když si ho můj kamarád pořídil a přivezl domů. Je to už patnáct let, ale pořád si na ten okamžik pamatuji. Z toho motocyklu šel jedním slovem „strach“. Ne z jeho výkonu, ale z celkového vzhledu, svalnatý stroj, s aerodynamickým tvarem a agresivním pohledem. Když jsem pak dostala svolení projet se na ní, nikdy na ten zážitek z okamžité akcelerace, koňské síly a mnou nepředstavitelné rychlosti, nezapomenu. Podotýkám, že jsem v té době jezdila na Yamaze XJR 1300. Tenkrát byla Suzuki GSX 1300 R Hayabusa snem mnoho motorkářů, jen si vzpomeňte, kolika z vás visel doma její obrázek na stěně.

Několika světovými weby proběhla informace, že Suzuki utajeně pracuje na novém modelu Hayabusy s přeplňovaným motorem, který by měl mít obsah 1500 ccm a představit by nám jej mohli již koncem letošního roku. Nevím, co je na tom pravdy, Suzuki zarytě mlčí, ale je jasné, že Suzuki Hayabusa zoufale potřebuje novou generaci tohoto superstroje. Ovšem ne pouhý facelift, jak se to v mnoha případech děje a jak tomu bylo i vloni u Hayabusy kde zvýšili obsah z 1300 na 1340 ccm, ale opravdovou novou generaci, kterou by mohla konkurovat Ducati 1299 Panigale nebo přeplňované Kawasaki Ninja H2.

Ostatně něco se u Suzuki děje, alespoň tedy co se týče sportovní řady GSX-R, neboť vloni představila novou generaci Suzuki GSX R1000 a v Číně byl spatřen prototyp malého GSX-R 250. Předpokládám, že by se brzy mohly objevit i nové generace GSX-R 600 a GSX-R 750. Obliba silných supersportů u zákazníků stále roste a rozhodně by tedy Suzuki neměla váhat nad tím, jestli Busu oživit nebo ne. Její jméno je na trhu pořád silným hráčem.

Dokážete si představit kolik koní by produkovala nová Hayabusa s motorem o obsahu 1500 ccm, když litrová Kawasaki Ninja H2R pod sedlem ukrývá více než 300 koníků? Busa s přeplňovaným motorem by klidně mohla na zadní kolo přenášet výkon i více než 500 koní, dokážete si vůbec představit, takovou sílu u produkčně vyráběného motocyklu? Ano, zatím je to pouhá fikce, ale co když přece jenom ne?

Suzuki Hayabusa gsx 1300 RSuzuki GSX koncept



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama