Reklama

Suter MMX500: švýcarský supersport

Den D, kdy dojde k představení tohoto dvoutaktního závodního stroje byl stanoven na 29. listopad 2015.

Švýcarská firma Suter Racing Technology (SRT) je známá hlavně svými kvalitními motory, ale kdo sleduje motocyklové závody, tak ví, že ji může najít i v seriálu MotoGP. Od samého začátku své působnosti se zaměřuje na vysoce výkonné motory a vyvíjí také propracované systémy podvozku. Ve svém týmu mají k ruce kromě špičkového týmu specialistů, také zkušené jezdce jezdící Grand Prix. Vše si vyrábí doma ve Švýcarsku, spoléhají na kvalitu a šikovné ruce domorodců.

Specializují se na kompletní vývoj motorů a to nejen pro motocykly. Od prvního nákresu, přes návrh, samotný vývoj, až po závěrečné testování na svém vlastním dynamometru, to vše je realizováno na jednom místě. O kvalitě jejich motorů svědčí také prodejní čísla, která mají rok od roku vzrůstající tendenci.

Jejich další chystanou novinkou je závodní motocykl Suter MMX 500, dvoutaktní čtyřválec do V, který chce nechat těm nejodvážnějším jezdcům zažít vítězný pocit, který v době minulé zažívali závodníci v královské třídě MotoGP. Píšu záměrně v době minulé, neboť tento motocykl má motor se zdvihovým objemem 576 ccm. Přesně tak, doba, kdy se jezdily půllitry už je dávno pryč, ale Suter MMX500 vás do ní vrátí a to nejen svým motorem, ale i unikátním vzhledem.

Dvojitý hliníkový rám v sobě ukrývá kapalinou chlazený dvoudobý čtyřválec do V a není to žádný kliďas. Tohle „zvíře“, jak jej Švýcaři nazývají, produkuje výkon 195 koní při 13 tisících otáčkách. Samozřejmostí je přímé vstřikování a elektronicky řízené ventily, které jsou vyrobené z uhlíkových vláken. Tento materiál byl použit také při výrobě nádrže a veškeré kapotáže. Proto se také může motocykl chlubit váhou 127 kg, předpokládám, že se bude jednat o suchou hmotnost.

Přední obrácené vidlice USD jsou od firmy Öhlins, volbu zadního tlumiče nechávají čistě na zákazníkovi. Kotoučové brzdy zvolily od firmy Brembo, přední je dvojitá, zadní jednoduchá. Dalším doplňkem, který nepořídili ve Švýcarsku, je koncovka výfuku. Tu jim dodal slovinský výrobce Akrapovič a pokud si chcete poslechnout jak úžasně zní, pusťte si video níže.

Motocykl by měl dosahovat maximální rychlosti až 310 km/h a vzhledem k jeho velmi nízké váze, to bude doslova rychlostí blesku. Prodejní cena byla stanovena na 120 tisíc švýcarských franků, tedy 3 miliony korun a vyrobeno bude pouhých 99 kusů.

Možná by to mohl být zajímavý sběratelský kousek pro někoho, kdo si pořídil superžihadlo od Hondy, RC213V-S. Měl by doma dva závodní stroje jezdící v Grand Prix, ovšem každý patří do jiné éry tohoto seriálu.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený, čtyřdobý čtyřválec do V, elektronické vstřikování paliva. Zdvihový objem 576 ccm, vrtání a zdvih 56 x 58,5 mm. Největší výkon 195 k při 13 000 1/min, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Rám z lehké hliníkové slitiny, převrácená přední vidlice upside-down Öhlins, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka volitelná zákazníkem. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá, o průměru 320 mm, s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 218 mm, s dvoupístkovým třmenem. Kola litá 17“. Pneumatiky 125/75 ZR 17 vpředu a 205/75 ZR 17 vzadu. Suchá hmotnost 127 kg.

Cena: 120 000 švýcarských franků

Suter MMX500 MMX500 Suter1Suter MMX500 MMX500 Suter2Suter MMX500 MMX500 Suter3Suter MMX500 MMX500 Suter4Suter MMX500 MMX500 Suter5Suter MMX500 MMX500 Suter6



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama