Reklama

Sedmička legendárních motocyklů, kde rychlost hraje prim

Vysoká rychlost je nezpochybnitelně jeden z nejlákavějších aspektů u motocyklů. Čím je vyšší, tím je pro nás bike přitažlivější. Každé desetiletí má svého hrdinu, stroj, který by chtěl vyzkoušet kdokoliv z nás.

Kawasaki Ninja H2 (2015-současnost)

3 Kawasaki H2 Ninja353 Kawasaki H2 Ninja343 Kawasaki H2 Ninja33

Absolutně první produkčně vyrobený motocykl s motorem přeplňovaným kompresorem, který se vyrábí ručně. Zapomeňte na pásovou výrobu, tenhle supersport vám bude dělaný na míru, však také doba dodání je téměř rok. Jenomže tohle žádnému z jeho budoucích majitelů nevadí, rádi si počkají na stroj, který by chtěl vyzkoušet nejeden milovník vysokých rychlostí.

Kawasaki Ninja H2 patří mezi nejrychlejší supersporty současnosti, její výkon více než 200 koní a vysoký krouťák vás doslova rve ze sedla dolů. Jeho síla je děsivá i pro mnohé zkušené závodní jezdce a přesto, že má plno chyb jako je tuhá spojka, megaspotřeba paliva a doslova jepičí život zadní pneumatiky, chtěl by ji doma mít mnohý z nás. Vždyť je to stroj, který by nejspíš nenapadlo produkčně vyrábět žádného výrobce, ale Kawasaki ano. Pár motocyklů s přeplňovaným motorem už se v minulosti objevilo, ale Kawa je svým konstrukčním řešením absolutně překonala.

Cena: 700 tis. Kč

Kawasaki GPZ900R (1983-96)

1 Kawasaki GPZ 900 R1 Kawasaki GPZ 900 R1

Víte na jakém stroji se proháněl Tom Cruise ve slavném snímku Top Gun? Ano přesně tak, byla to Kawasaki GPZ900R, a téměř raketově se stala snem skoro každého mladého kluka. Nutno podotknout, že to však byl sám o sobě podařený stroj. Nebyl sice prvním, ale rozhodně byl největším strojem s kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem.

Byl dokonalou kombinací nejvyspělejších technologií, lehké váhy a pořádné dávky výkonu. To vše z něj dělalo stroj, který se vyráběl mnohem déle než jeho silnější sourozenec GPZ1000R, a který dokonce přežil nástup Kawasaki ZX10 v roce 1996. Pro některé trhy se totiž vyráběl i nadále. Jednoznačně tohle je legendární motocykl a jeho prodejní cena je relativně nízká.

Cena: průměrně 100 tis. Kč

Suzuki Hayabusa (1999-současnost)

1 Suzuki HayabusaSuzuki Hayabusa gsx 1300 R

Svého času patřila mezi nejrychlejší motocykly na světě. Nebyl pro ni problém dosáhnout rychlosti vyšší než 300 km/h, ovšem japonský výrobce dodržel kdysi uzavřenou džentlmenskou dohodu o nepřekročení této rychlosti a nastavil na ni svoje omezovače maximálky.

Na první pohled však nevypadá jako závratně rychlý stroj, spíše byste řekli, že je to cestovní motocykl. Je dlouhá a nízká, ale jakmile na ni usednete, zjistíte, že se skvěle řídí a rozhodně vás překvapí i nižší spotřeba vůči podávanému výkonu. Suzuki Hayabusa se vyrábí i nadále a dokonce by měla přijít v příštím roce s přeplňovaným motorem. „Busa“ je jednoznačně „svá“ a vymyká se zažitým konvencím.

Cena: 80 - 300 tis. Kč

Honda CBR900 FireBlade (1992-2003)

1 Honda CBR 900 Fireblade

Bavíme-li se o japonských strojích, tak nesmíme zapomenout na další legendu a tou je „Fároš.“ Ačkoliv je to „jenom“ šestistovka, patřila mezi lehké stroje a svým výkonem na kilogram své váhy rozhodně předčila všechny své možné konkurenty.

Jednoduchý, až možná i chladný vzhled, který mu vtiskl designér Tadeo Baba, z něj dělal stroj, který se těšil oblibě více než 25 let a ačkoliv má již jiný kabát, který sice ztratil kouzlo své jednoduchosti, pořád se Fireblade těší velké oblibě.

Cena: 50 - 300 tis. Kč

Laverda Jota (1976-1983)

1 Laverda Jota

Možná by se dal nazvat průkopníkem kopírovaných motocyklů. Tenhle Angličan se totiž těšil takové oblibě, že se brzy stal terčem pro první vyráběné kopie. Byly téměř tak dokonalé, že je od originálu dokázal odlišit jen málokdo. Proč tomu tak bylo? Důvod byl zcela jednoduchý a tou byla rychlost. Díky nově přepracovaným svodům a narovnání výfuků se zrychlil a usnadnil odchod splodin a ačkoliv to vlastně nikdo nečekal, mělo to razantní vliv na jeho rychlost. Bez problémů dokázal jezdit rychlostí kolem 220 km/h.

Cena: 300 - 450 tis. Kč

Vincent Black Shadow (1948-55)

1 Vincent Black Shadow

V poválečné době patřil tento stroj mezi nejpokrokovější motocykly. Byl poháněn dvouválcovým motorem s uspořádáním válců do V (45°) a měl i radikální řešení zadního odpružení. Dokázal celkem hravě jezdit rychlostí kolem 200 km/h a to byl v padesátých létech minulého století dost zásadní problém, neboť v té době byla nepsaná dohoda mezi výrobci automobilů, že jejich rodinné vozy nebudou jezdit rychlostí vyšší než 120 km/h.

Cena: 2 mil. Kč

Triumph Bonneville (1958-88)

1 Triumph Bonneville

Jednoduchý, lidmi milovaný sportovní motocykl ze šedesátých let. Dvouválec o výkonu 650 ccm vyšperkovaný o dva karburátory, který měl čisté a hladké linie a stal se prodejním trhákem po mnoho let. O svoji oblibu mezi zákazníky nepřicházel v žádném roce, zejména Angličané mu byli věrnými zákazníky. V současnosti jej ve své garáži vlastní i fotbalová legenda David Beckham.

Cena: 100 - 500 tis. Kč (záleží na roku výroby a typu modelu)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama