Reklama

Praëm SP3: designová záležitost z Francie

Motocykl, který vám dnes představujeme je snad nejunikátnější Honda VTR 1000 SP1, jakou jsme kdy viděli. Francouzští designéři z tohoto litrového dvouválce dokázali vykouzlit jedinečný klenot.

Ačkoliv VTRko už má svoji slávu dávno za sebou, nic nebrání tomu, aby byl na jeho základech postaven další stroj, který bude lahodit oku diváka a konkrétně o motocyklu SP3 z dílny designérského centra Praëm budeme skutečně hovořit jako o výstavním kousku. Ačkoliv ani vteřinu nepochybuji o tom, že je tato mašina provozuschopná, ale ruku na srdce, měli byste tu odvahu, vyrazit s ní do ulic?

Za touto stavbou stojí dva zkušení návrháři, Sylvain a Florent Berneronovi, přičemž ten první by vám mohl být povědomý, neboť pracoval jako designér pro BMW Motorrad. Florent má zase velké zkušenosti z oblasti leteckého průmyslu. Designérské studio Praëm se specializuje na stavby výjimečných strojů s mnoha technologicky vyspělými komponenty, kterým dodává zvláštní punc jedinečnosti a okázalosti. Motocykl Praëm SP3 je jejich prvním zcela dokončeným dílem. Další siluety jejich chystaných projektů si můžete prohlédnout na webových stránkách Praëmu.

Ještě nikdy jsem na žádném motocyklu nespatřila přední kapotáž a ocasní část vyrobenou z mnoha tenkých hliníkových drátků, které jsou upevněny do skeletového rámu. Vypadá to naprosto dokonale a zcela určitě to muselo zabrat velké množství času a jemné mechanické práce. Možná bychom mohli pochybovat o funkčnosti a dobrém aerodynamickém tvaru, vždyť i štít má tak velký sklon, za který byste jen těžko schovávali, ale o to tu rozhodně nejde. Dominantou tohoto stroje je jeho celkový design a ten je opravdu unikátní.

Velké množství prvků je vyrobeno z karbonu, ať už jsou to blatníky nebo celokarbonová kola od firmy Rotobox, ale také kotouče keramických brzd Brembo s radiálními třmeny. Tlumící jednotky nejvyšší kvality jim dodal Öhlins, Rizoma se zase postarala o přepákování stupaček. O jedinečnosti tohoto stroje vypovídají i hodinky TAG Heuer Monaco, které tu nahrazují tradiční budíky. Netroufám si tu odhadnout cenu tohoto motocyklu, ale nepochybuji o tom, že přesahuje hranici jednoho milionu korun.

1 SP3 Praem (1)1 SP3 Praem (10)1 SP3 Praem (4)1 SP3 Praem (5)1 SP3 Praem (6)1 SP3 Praem (8)1 SP3 Praem (9)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama