Reklama

MV Agusta F4 R: extrémní bike už v prodeji

Pro rok 2012 se jeden z nejkrásnějších supersportovních motocyklů světa představil v ještě radikálnější podobě. Klíčovým je zde nový motor „Corsa Corta“.

Přemýšlíte, co za „žihadlo“ pořídit pro příští sezonu a chtěli byste něco výjimečného, s motorem o pořádném výkonu a co ve vašem okolí jen tak někdo nemá? Tak čtěte dál, protože nová MV Agusta F4 R bude možná novou hvězdou ve vaší pomyslné stáji jednostopých vozidel.

„Corsa Corta“ je název nového motoru, který je srdcem této Agusty. Řadový kapalinou chlazený čtyřválec o výkonu 998 ccm je oproti starší F4 kompletně přepracovaný a jeho poměr vrtání 79 mm vůči zdvihu 50,9 mm umožňuje dosáhnout extrémně vysokých otáček až 13 700 1/min. To jsou hodnoty, za které by se nemusel stydět ani závodní motocykl. Při 13 000 otáčkách dosahuje agregát největšího výkonu 195,2 koní a na to musí být veškeré komponenty motoru důkladně připraveny. Hlavy ventilů jak sacích, tak výfukových jsou větší a poprvé na motorce masové výroby jsou vyrobeny z titanu. Díky tomuto je jejich hmotnost snížena a to bez ohledu na jejich zvýšení v průměru (28,6 – 31,8 mm sání, 24,6 – 26 mm výfuk). Také výfukový systém s v konfiguraci 4-2-1-4 dostál změny pro zajištění optimální účinnosti a navíc oproti předchozí verzi je jeho zvuk ještě hezčí.

Palivový systém využívá čtyři škrtící klapky o průměru 49 mm a dvojité vstřikování paliva na válec spolu s variabilním sáním. Vnitřní tření motoru je sníženo na minimum, přenos hlavního převodového poměru umožňuje snížení otáček generátoru a vodního čerpadla a tím se omezuje příkon. Výjimečný čtřválec spolu se šestistupňovou převodovkou a spojkou, které zajišťuje přesné ovládání i při nejextrémnějším brzdění, je unikum značky MV Agusta. Elektronický systém řízení využívá nový algoritmus, jezdec si tak pohodlně pomocí nového ovládacího prvku na levé straně řidítek může vybrat ze dvou map. Pro pohodlí jezdce si můžete nastavit i sedlo motocyklu, či jeho stupačky.

Podvozek se skládá z těch nejlepších komponent. Tradicí zůstává trubkový hliníkový rám. Úhel hlavy řízení je 23,5°a je tak ideální pro kontrolu, stabilitu a ovládání motocyklu během řízení. Výjimečná je také zadní kyvná vidlice, která váží pouhých 5 kg. Proslulá je však Agusta hlavně v oblasti odpružení. Přední vidlice Marzocchi o průměru 50 mm, zadní tlumič Progressive je plně nastavitelný. O brzdění se vám postará dvojice disků na předním kole s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo, zadní kolo je bržděno jedním menším kotoučem.

Nová MV Agusta F4 R je již v prodeji. K dispozici je ve dvou barevných kombinacích (červená/šedá a bílá/šedá). Cena je stanovena na 18 800 eur.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený čtyřválec, 16 ventilů. Elektronické vstřikování. Vrtání a zdvih 79 x 50,9 mm, zdvihový objem 998 ccm, kompresní poměr 13,4:1. Největší výkon 143,5 kW (195 koní) při 13 000 1/min, maximální otáčky 13 700 1/min., největší točivý moment 112 N.m při 9100 1/min. Nejvyšší rychlost 297,6 km/h. U omezené verze je největší výkon 73 kW (100 koní) při 9000 1/min, max. otáčky 10 500 1/min., největší točivý moment 85 N.m při 6 000 1/min. Nejvyšší rychlost 249 km/h.

Pohoné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: páteřový rám z oceli a hliníku, přední vidlice USD Marzocchi o průměru 50mm, zdvih 120 mm, zadní odpružení Progressive s nastavitelným předpětím, zdvih 120 mm. Přední brzda dvoukotoučová čtyřpístková 320 mm, zadní brzda kotoučová jednopístková 210 mm. Kola hliníková 17", pneumatika vpředu 120/70 ZR 17 a vzadu 190/55 ZR 17, Celková délka 2100 mm, šířka 750 mm, rozvor 1430 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, suchá hmotnost 192 kg, objem palivové nádrže 17 litrů.

F4S201201F4S201202F4S201203F4S201204F4S201205F4S201207F4S201208F4S201210F4S201211F4S201212F4S201213F4S201214F4S201215F4S201216



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama