Reklama

Molot od Chak Motors: jednostopé Lamborghini

Lamborghini Aventador, tak přesně tohle auto se mi okamžitě vybavilo, když jsem poprvé spatřila fotografii motocyklu Molot od Chak Motors. Ostré lomené tvary, nadčasový design a sportovní charisma. Je ta podoba čistě náhodná?

Chak Motors je ruská motocyklová firma sídlící v Petrohradě, kterou založil Igor Chak, známý americký designer, který se narodil v Rusku. Jeho firma se zaměřuje na ručně stavěné motocykly, které jsou technologicky vyspělé. Používají nejnovější materiály, špičkové komponenty a mají unikátní vzhled. Každý detail je dokonale zpracován. Jsou zároveň i v maximální možné míře bezpečné díky nejlepším elektronickým asistentům, které jsou na trhu k mání.

1 molot (2)1 molot (4)1 molot (3)

Základním stavebním kamenem jim posloužil motocykl Honda CBR 1000 RR Fireblade z roku 2013 s řadovým litrovým čtyřválcem, který Chak považuje jako jeden s nejlepších sportovních náčiní na trhu. Kompletně odstrojili celý stroj až na holý rám, který celý přepracovali, aby byl lehčí, ale zároveň pevný. Došlo i na ostatní komponenty, nejčastěji byly vyráběny z hliníku nebo z karbonu, tím se jim podařilo snížit váhu motocyklu na rovných 200 kilogramů. Design Molota je velmi agresivní, ale zároveň má aerodynamické tvary. Téměř celý motocykl je zahalen do kapotáže, jakoby jeho stavitelé nechtěli, abychom viděli, co se ukrývá pod ní.

Všechna světla, včetně denního svícení a ukazatelů změny směru jízdy jsou vybavena technologií LED. Klasickou těžkou olověnou baterii vyměnili za lehčí a odolnější lithium-iontovou. Motocykl má rovněž USB zásuvku, umístěnou vzadu pod sedlem.

1 molot (20)1 molot (9)

Molot je vybaven špičkovým Prediktivním nouzovým brzdným systémem (PEBS), který je známý spíše v automobilovém světě, než u motocyklů. Chak však chtěl, aby jeho motocykl byl nejbezpečnějším strojem na světě, proto se rozhodl jej naimplementovat i do jeho vozidla. U motocyklů totiž rozhoduje každá milisekunda, stačí chvilková nepozornost a může se stát nehoda, mnohdy s fatálními následky. PEBS pracuje s dvěma radary umístěnými vpředu, s jedním s krátkým a s druhým s dlouhým dosahem a HD kamerou, která je namontována přímo na světlometu.

Jakmile před vámi nečekaně zabrzdí vozidlo, okamžitě se vám rozbliká varovné světlo na displeji a zároveň lehce zavibrují i řídítka. Pokud nezareagujete zmáčknutím brzdové páčky, vaše řídítka se rozvibrují silněji a systém sám lehce přibrzdí. PEBS dokáže použít i maximální brzdný efekt v případě, že se objeví nečekaná překážka. Nástup brzdného efektu je rychlejší než byste stačili zareagovat vy sami a díky ABS je také bezpečnější.

1 molot (18)1 molot (19)

Dalším bezpečnostním systémem je kontrolka mrtvého úhlu. Soustava dvou senzorů umístěných v zadní části motocyklu hlídá a upozorní vás rozsvícením kontrolky ve zpětném zrcátku a lehkým zavibrováním říditka, jakmile budete přejíždět do druhého pruhu a za vámi bude vozidlo, které vy ve vašem zrcátku nebudete vidět.

Asistent opuštění jízdního pruhu LDWS pro změnu hlídá vaši bdělost a jakmile bude zabočovat, nebo přejíždět z pruhu do pruhu bez použití směrovky, vyhodnotí to jako varovnou situaci a pošle vám signál v podobě lehkého zavibrování řídítka.

1 molot (14)1 molot (15)

Na přání vám mohou do motocyklu namontovat i „Černou skříňku“. Je to systém HD kamer umístěných vpředu i vzadu, které zaznamenávají vše, jakmile se dá motocykl do pohybu. Vše funguje podobně jako v letadla. Veškerá data se nahrávají na disk, který je uložen v krabičce vyrobené z materiálu odolnému vůči poškození, vodě i teplu. Data není možno vymazat ani upravit, můžete je pouze zkopírovat. Jakmile je disk zaplněn, záznamy kamer se automaticky vymažou, před tím vás však bude informovat na palubní desce indikací, že je váš disk téměř plný. Budete mít tak čas zkopírovat si data na externí disk.

1 molot (1)1 molot (5)1 molot (6)1 molot (7)1 molot (8)1 molot (10)1 molot (11)1 molot (12)1 molot (13)1 molot (16)1 molot (17)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama