Reklama

John McGuinness na elektromotocyklu úspěšný

S motocyklem poháněným elektromotorem dokázal John McGuinness závod na jedno kolo vyhrát s více jak dvacetisekundovým náskokem a získat tak svůj jednadvacátý triumf na TT.

John McGuinness je druhým nejúspěšnějším jezdcem historie po Joey Dunlopovi, jenž na náročné trati TT slavil neuvěřitelných šestadvacet vítězství.

Mugen svému motocyklu věřil na zdolání hranice průměrné rychlosti na kolo na okruhu Snaefell Mountain Course, která pro e-biky činila 110 mil za hodinu (jejich vlastním cílem bylo 115 mph). Nakonec byl cíl splněn: za řídítka usedl John McGuinness a s mašinou Shinden San svoji třídu vyhrál. Navíc posunul rekord na hranici 117,37 mil za hodinu. Jen pro srovnání – superbikový rekord z roku 2013 činí 131,67 mph. Pro rok 2014 vzrostl výkon třífázového motoru o rovných 10 koňských sil na 134 koní. Točivý moment je víc než slušných 220 Nm. Shinden San váží 240 kilogramů a právě hmotnost je hlavní slabinou současných elektromotorek.

Na vývoji motoru se podílela zkušená firma Mission Motors, kolik úprav udělal Mugen, jestli vůbec nějaké se ale neví. Ředitel Mission Motors k tomuto tématu vydal následující prohlášení: „Představujeme vám některé nové technologie pro závodní motocykly Mugen Shinden San. Naši inženýři pracovali po boku týmu Mugen a učili se z jejich dat. Pro závod Isle of Man TT 2014 jsme byly součástí vývoje nového produktu, který opravdu posouvá hranice elektrických motocyklů jak na závodní dráze, tak mimo ni.“

mugen 219-750x500



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama