Reklama

Ducati Panigale V4 s motorem Desmosedici Stradale V4 Hlavní obrázek k článku: Ducati Panigale V4 s motorem Desmosedici Stradale V4

Ducati oficiálně představila svůj nový motor Desmosedici Stradale V4, který si budete moci naživo prohlédnout v Miláně na výstavě EICMA a společně s ním byste tam mohli vidět i nový supersport Panigale V4, jehož bude srdcem. Zatím si můžete prohlédnou špionážní fotografie prototypu.

Do prodeje by se měl dostat v roce 2019. Z fotografií je patrné, že se až tolik neliší od současné star Ducati 1299 Panigale, stále si zachovává ostře řezané rysy a jak potvrdilo vedení firmy, netoužili nijak po zásadních změnách vzhledu. Čeho si ale můžeme všimnout jsou větší otvory pro světlomety, zřejmě kvůli přívodu vzduchu. Několik drobností se pozměnilo i na celkovém vzhledu, ať už na kapotáži nebo na ocasní části motocyklu. Pozměnil se i přední blatníček. Panigale V4 je vybavena semiaktivním podvozkem s odpružením Öhlins vpředu i vzadu a rozhodně mu na kráse neuberou kovaná hliníková kola značky Marchesini.

1 Ducati Panigale V4 (1)1 Ducati Panigale V4 (2)1 Ducati Panigale V4 (3)

Ovšem to nejkrásnější se ukrývá uvnitř motocyklu. Nový čtyřválcový motor Desmosedici Stradale V4, při jehož vývoji vycházeli inženýři ze zkušeností s motorem používaným ve strojích jezdící MotoGP a klidně můžeme říct, že je mu velmi podobný. Čtyřválec s úhly válců 90° má zdvihový objem 1103 ccm a výrobce uvádí, že má plynulý nástup výkonu již od nižších otáček, ovšem to pravé nastává až ve středních otáčkách a výš až k omezovači, který je nastaven na 14 tisíc otáček. Díky tomu museli zvětšit zdvih válců na 53,5 mm oproti závodnímu motoru GP, vrtání zůstalo beze změny, tedy 81 mm. Kompresní poměr je 14:1.

1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (6)1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (7)1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (4)

Motor má maximální výkon 210 koní při 13 000 1/min a kroutící moment je 120 N.m při 12 250 1/min. Samozřejmostí ve výbavě je rychlořazení Ducati Quick Shift a to nahoru i dolů. Ducati jak je u ní zvykem, použila desmodromický rozvod, tedy ventily jsou otevírány a zavírány vačkou.

1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (5)1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (1)1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (2)1 Ducati Desmosedici Stradale V4 (3)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama