Ducati Panigale V4 25° Anniversario 916: limitovaná edice
- Publikovno: 9.8.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Právem ji patří titul nejúspěšnější a nejoblíbenější superbike a to nejen na závodních okruzích, jaký kdy v Borgo Panigale vyrobili. Ducati 916 byla poprvé světu představena na podzim roku 1993, o rok později se dostává do prodeje a začíná psát svůj životní příběh. Čtvrtstoletí je důvod k oslavě a proto na její počest vnikla speciální edice Panigale V4.
Příběh Ducati 916 je velmi silný a mnoho fanoušků silničních sportovních motocyklů ji opečovává ve své garáži. Tato legenda navždy změnila závodnický svět, ostatně podobným stylem vtrhla na okruhy i Yamaha R1, ale Ducati 916 byla první.
Celý svět ohromila svým vzhledem a nádhernými tvary a během pár dní se stal nedostižným strojem na trati. Za tímto motocyklem nestojí nikdo jiný než legendární Massimo Tamburini, který dokázal postavit bezkonkurenční závodní motocykl. Dvouválec do L o zdvihovém objemu 916 ccm usadil do trubkového rámu, výfukové potrubí vyvedl pod sedlo a zadní kolo by letmo zavěšené. Nic převratného, ale vlastně v této sestavě geniálně fungující.
Model 916 se prodával až do roku 1998, kdy jej nahradila Ducati 996 s přepracovaným motorem. Mezitím však 916ka dominovala na závodním poli a pyšní se 120 vítěznými závody, získala 6 titulů Mistrů světa a 8 pohárů konstruktérů. Její doménou bylo Mistrovství světa Superbiků. Nejvíce titulů posbíral britský jezdec Carl Fogarty, který dokázal ovládnout šampionát v letech 1994, 1995 a 1998. Čtvrtý titul v roce 1999 přidal s modelem Ducati 996.
Letos je to 25 let, kdy se Ducati 916 poprvé dostává do prodejní sítě a vyjíždí na závodní okruhy a její úspěchy si rozhodně zaslouží řádně oslavit. Jak jinak než ji vzdát čest limitovanou edicí špičkového modelu italské stáje Panigale V4 s označením Panigale V4 25° Anniversario 916.
Vyrobeno bude pouze 500 kusů tohoto unikátního modelu a těšit se můžete na kvalitní komponenty, ať už je to podvozek s tlumiči Öhlins, kde vpředu je vidlice NIX30 a vzadu TTX36. Kovaná kola Marchesini jsou brzděna brzdiči Brembo Monoblock Stylema. Vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1103 ccm se pyšní výkonem 214 koní (157,5 kW) při 13 000 1/min a kroutícím momentem 124 Nm při 10 000 1/min. Zvuk motoru umocňuje titanová koncovka Akrapovič. Samozřejmostí je výbava špičkovými elektronickými asistenty jako je náklonové ABS, kontrola trakce, kontrolka Wheelie, Launch kontrol, Slide kontrol asistent a Ducati Power Launch. To vše dokonale využijete také díky obousměrnému bezspojkovému rychlořazení. Cena za tohoto krasavce je 41 900 eur, tedy 1,1 milionu korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.8.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki