Reklama

Aprilia RSV4 1100 Factory 2019: závodní adrenalin

Aprilia přináší svým zákazníkům s motocyklem RSV4 1100 Factory stejný zážitek z jízdy, jako mají závodní jezdci týmu Aprilia Racing. Do rukou se vám dostane nejrychlejší, nejvýkonnější a také nejlehčí verze modelu RSV4.

Aprilia RSV4 1100 Factory se může pochlubit výjimečnými výkony v kombinaci se zdokonalenými variantami závodního rámu a podvozku a souboru elektronicky řízených systémů. designérské centrum Aprilia v souladu s exkluzivitou tohoto modelu pracovalo na tom, aby byl model RSV4 1100 Factory jedinečný a rozpoznatelný dokonce i podle barev a pečlivě zpracovaných detailů.

Barevné kombinace umocňují exkluzivní charakter prestižních materiálů, jako jsou uhlíkové kompozity (přední blatník, boční panely, ochranný kryt koncovky výfukové soustavy a aerodynamické prvky), v kontrastu s homologovanou koncovkou výfukové soustavy Akrapovič v odstínu titanu, stejné barvě, jakou mají i kovaná kola z lehké slitiny. Pro grafické řešení kapotáže byla zvolena atraktivní zcela černá matná barva, která nechává vyniknout kráse dvojitého rámu a kyvné vidlice z hliníku.

Vzhledem k neuvěřitelným výkonům modelu RSV4 1100 Factory použila značka Aprilia poprvé na sériově vyráběném superbiku aerodynamické prvky na kapotáži, které jsou odvozeny z prototypu RS-GP, vyvinutého závodním týmem Aprilia Racing. Díky speciálnímu tvaru a geometrie optimalizované v aerodynamickém tunelu vytvářejí tyto aerodynamické prvky přítlak, který zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Tím přispívají k potlačení tendence ke zdvihání předního kola při výjezdu ze zatáčky a zároveň zvyšují stabilitu při intenzivním brzdění.

1 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 (1)1 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 (2)1 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 (6)

Aprilia RSV4 1100 Factory poskytuje sportovním jezdcům nejvyšší myslitelné výkony v kombinaci s charakterem a nenapodobitelným zvukem motoru V4 z Noale. Poté, co v roce 2017 dosáhla sériově vyráběná silniční verze nejvyššího výkonu 201 koní, činí nyní V4 značky Aprilia další evoluční krok zvýšením zdvihového objemu na 1078 ccm. Toho bylo dosaženo použitím nových pístů a zvětšením vrtání ze 78 na 81 mm. Zdvih 52,3 mm zůstal beze změny. Ventilový rozvod dostal optimalizované časování sacích ventilů. Motor se pyšní výkonem 217 koní při 13 200 1/min, točivý moment dosahuje maxima 122 .m při 11 000 1/min.

V neposlední řadě byla optimalizována výfuková soustava, a to nejen uspořádáním sběrného výfukového potrubí, ale také standardním použitím titanové koncovky Akrapovič, homologované pro silniční provoz, která je výrazně lehčí než předchozí verze. Nový model Aprilia RSV4 1100 Factory těží také z vylepšeného nastavení souboru elektronicky řízených systémů APRC, které zahrnují osmistupňovou kontrolou trakce, třístupňovou kontrolkou wheelie a launch, oboustranný quickshifter, tempomat a pit limiter pro omezení rychlosti v uličce do boxů. Aprilia je také vybavena náklonovým ABS a třemi přednastavenými režimy motoru: Sport, Track a Race.

Aprilia disponuje výjimečným rozsahem možných nastavení u standardního podvozku. Superbike Aprilia je jediný, u něhož si může jezdec nastavit polohu motoru v rámu, úhel hlavy řízení, výšku čepu kyvné vidlice a výšku zádě, samozřejmě nad rámec zcela nastavitelného odpružení. Stejně jako u opravdového závodního motocyklu.

1 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 (3)1 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 (4)1 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 (5)

Jednou z výjimečných vlastností modelu RSV4, jíž se dosud žádný jiný motocykl nevyrovnal, byly vždy vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost v důležité fázi brzdění a průjezdu zatáčkou, aby bylo možné dosahovat vysokých rychlostí v zatáčkách. Aprilia posouvá u nového modelu RSV4 1100 Factory laťku v tomto ohledu ještě o kus výš, mimo jiné i díky změnám v konstrukci přední části motocyklu, které zahrnují také nové nastavení vidlice Öhlins NIX, jež má o 5 mm delší pracovní zdvih (celkem 125 mm). Systém odpružení doplňují další dva prestižní prvky značky Öhlins: nastavitelné tlumiče řady TTX a tlumič řízení, rovněž nastavitelný. Ještě vyšší stabilitu a preciznost při výjezdu za zatáčky zaručují u nového modelu RSV4 1100 Factory změny v konstrukci kyvné vidlice, která je nyní výrazně tužší.

Lehčí a efektivnější přední třmeny Brembo Stylema nahradily třmeny M50, které lze kombinovat s dvojicí kanálů pro přívod chladicího vzduchu z uhlíkového kompozitu (podobné řešení používá Aprilia Racing u závodního motocyklu RS-GP), které snižují provozní teplotu a zaručují výjimečné brzdné výkony dokonce i za nejextrémnějších podmínek. Pohotovostní hmotnost motocyklu RSV4 1100 Factory s plnou palivovou nádrží je 199 kg díky nové titanové koncovce výfukové soustavy a novému, mimořádně lehkému lithium-iontovému akumulátoru Bosch.

Za zmínku rozhodně stojí i panel přístrojů s barevným displejem TFT, který je opravdovým digitálním počítačem s výjimečnými funkcemi zobrazování, nyní v ještě dokonalejší podobě díky vyššímu jasu. Dva nastavitelné módy zobrazování (Road a Race, oba s režimy podsvícení pro denní a noční provoz) zahrnují velký počet ukazatelů. Jako příslušenství se dodává APRILIA MIA, multimediální platforma Aprilia, která umožňuje připojení chytrého telefonu k motocyklu prostřednictvím Bluetooth. Poprvé zahrnuje také systém kalibrace elektronických nastavení pro jednotlivé úseky trati s daty, která lze následně stáhnout do přenosného počítače (nebo zobrazit přímo na chytrém telefonu) za účelem analýzy, podobně jako u závodních motocyklů.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama