Reklama

Zítra padne rozhodnutí v případě eventuální diskvalifikace Ducati

Problém je známý: Po úvodním závodě letošní sezóny podaly 4 továrny protest proti použití dodatečného «blatníčku» u 3 továrních jezdců Ducati s modelem GP19: Vítěze Doviziosa, dále u Petrucciho (6.) a Millera.

Protestovaly Honda, Aprilia, KTM a Suzuki. Naskýtá se pochopitelně otázka, proč neprotestovala Yamaha? Odpověď je jasná: Ta má sama «máslo na hlavě», kvůli nepovolené podobné součástce «aerodynamiky» ve Valencii 2018!, která odváděla vodu v případě mokrého závodu.

«FIM MotoGP Stewards Panel» hned po závodě ve složení Freddie Spencer (IRTA/USA), Bill Cumbow (FIM/USA) a Ralph Bohnhorst (FIM/D) protest týmů Aprilia Racing Team Gresini, Red Bull KTM Factory Racing, Repsol Honda Team a Team Suzuki Ecstar vzala sice na vědomí, ale tovární tým Ducati Corse nediskvalifikovali z důvodu, že nemají dostatek informací.

A co tedy všechny čeká? Jedná se o «Court of Appeal» v hlavním sídle FIM ve švýcarském Miesu u Ženevy, a ta bude zasedat zítra v 11 hodin; ze 12 členů byla vybrána trojice v následujícím složení: Složení «Commission du jury d’appel international» Anand Sashidharan (Indie), Lars Nilsson (Švédsko) a Sakari Vuorensola (Finsko). Jsou to 3 právníci a nezúčastňují se života v MotoGP a budou rozhodovat pouze na základě stávajících předpisů a důkazů, jako v normálním soudním procesu. Je také jasné, že nemají stejné znalosti z aerodynamiky, jako sportovní komisaři FIM, kteří protest v Kataru zamítli a vše tedy dospělo až k odvolacímu soudu.

A o co vlastně šlo? Tento dodatečný «blatníček» měl dle soupeřů aerodynamický efekt a ne jak prezentuje Gigi Dall'Igna - generální manažer Ducati Corse, pouze ochlazoval a chránil zadní pneumatiku.

Pokud by zítra rozhodnutí dopadlo ve prospěch Ducati a výsledek závodu v Kataru byl zůstal stejný, a druhá strana by na diskvalifikaci Doviho a spol. trvala, je ještě poslední instance a sice CAS, tedy nejvyšší soudní dvorec v Lausanne mimo rámec FIM a jeho rozhodnutí by bylo konečné, přičemž musí padnout ještě před následujícím závodem v Argentině.

Davide Brivio (Suzuki) říká jasně: „Chceme jasně vědět, co se smí a co nesmí. Před začátkem sezóny musela každá továrna nechat homologovat «Aero Body» a pouze jeden update bude během sezóny akceptován. A nesmí se to týkat «Downforce».“

Ducati si nechala od Technical Direktora Dannyho Aldridgeho před několika týdny schválit ochlazení zadní pneumatiky...! Ovšem čtyři z pěti zúčastněných továren v šampionátu vidí tuto součástku z jiného pohledu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama