Zavedením třetího závodu vznikly problémy pro jezdce a týmy
- Publikovno: 13.10.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Zavedení dodatečného třetího závodu WorldSBK v sezóně 2019 vyvolalo v paddocku v Argentině okruhu Circuito San Juan Villicum ne sice bouřlivé, ale hodně specifické diskuze jak mezi jezdci, tak mezi týmovými manažéry. A o co vlastně jde? Jde už o uzavřené smlouvy na rok 2019, které s třetím závodem vůbec nepočítaly!
Piloti týmů mají totiž uzavřené smlouvy se svými týmy, a to jak ti špičkoví, tak i ti horší: Například za vítězství v závodě dostane určitý jezdec 30.000 Euro, 15 tisíc za místo druhé a 5 tisíc za místo třetí. To platí třeba pro smlouvy továrních pilotů (Kawasaki, Ducati, Yamaha). A ty byly podepsány už před hodně dlouhou dobou.
Jiní zase dostávají bonusy za získané body.
Samozřejmě, že obsah smluv s jezdci je přísně tajný, takže sice nevybuchla žádná bomba, ale hodně se o tom diskutuje.
A zavedení třetího závodu zahrnuje pochopitelně nárůst technických nákladů (více najetých kilometrů, více výjezdů na trať, větší riziko nehod atd.).
A také obrovský nárůst smluvních nákladů, ačkoliv stále neznáme kalendář na rok 2019 a neexistují žádné záruky televizních přenosů!
Týmy se tak musí vypořádat s rostoucími náklady, které ale nejsou blíže specifikované.
Daniel Carrera - SBK Managing Director - sice říká: „Všichni naši partneři s tímto formátem 3 závodů souhlasí“, ale další podrobnosti už tak jasné nejsou!
Mezitím se ujasnilo, že body se budou rozdávat i za «SprintRace», ale: „Jisté je, že v sobotu dopoledne se pojede Qualifying a dle něho bude známo postavení na startovním roštu pro první víkendový závod. A co se týká bodového rozdělení za «SprintRace», tak se budou body sice rozdělovat, ale zatím jsme se nerozhodli jak. Týmoví manažeři dostali náš návrh a je několik možností: Body pouze pro Top-5, nebo Top-10. V každém případě vítěz «SprintRace» obdrží minimálně 12 bodů“, vysvětluje dále Carrera.
A to všechno musí být zakotveno v jezdecké smlouvě, které už ale v některých případech jsou pevně podepsané.
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 13.10.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki