Zapomenuté okruhy: Circuit Crimea dříve a nyní
- Publikovno: 16.12.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Fanoušci silničních motocyklů si jistě vzpomenou, že v ukrajinském hlavním městě Kyjevě proběhlo začátkem února 2011 slavnostní představení supersportové stáje „Step Racing Team“ s jezdci Ginem Reou a Vladimírem Ivanovem.
Za tímto projektem stál český manažer Joska Kubíček a tým byl vlastně přejmenovaná královohradecká závodní stáj „Intermoto“.
My se ale nechceme zabývat Intermotem či panem Kubíčkem, nýbrž závodním okruhem „Crimea Circuit“, který byl součástí celého projektu.
Zatímco jezdci závodili v MS-Supersport a ne zrovna špatně: Brit Gino Rea nejenže vyhrál v Brně, ale získal ještě jedno další pódium. Na rok 2013 chtěl Rea startovat s wild card hned při prvním evropském závodě MS-Moto2 v Jerezu. Z tohoto plánu ale bohužel sešlo, Londýňan ztratil ještě před zimními testy IRTA své stabilní místo na startovním roštu - sponzor Circuit Crimea nezaplatil slíbené peníze!
Pokud se podíváme, jak vypadal v tu dobu Circuit Crimea, tak se ani nelze divit. Mluvit o nějakém sponzoringu by byla blbost. Uplynul ale rok a tři měsíce a jeden z nejambicióznějších, ovšem zmrazených motoristických objektů, vypadal úplně jinak.
Okruh v oblasti Evpatoria, sestávající se ze dvou tratí, měl tuto podobu: Trať Go-Kart, která byla zcela postavena a uvedena do provozu v roce 2012, a okruh GP, jehož konstrukce byla zakonzervována v témže roce.
Zasvěcenci ovšem říkají, že zde byl zcela „konkrétní“ důvod zastavení: Vývojářem projektu byl občan Ruské federace Anatolij Kučmin a projektu hrozilo reálné převzetí od státní ukrajinské moci. 16. března 2014 roku v národním referendu, kterého se zúčastnilo více než 85 % obyvatel Krymu, 96.77 % z nich hlasovalo ve prospěch zavedení autonomní republiky Ruské federace. Druhý den, 17. března, pak nejvyšší rada autonomní republiky Krym na mimořádném plenárním zasedání přijala usnesení o nezávislosti Krymu, pro tento návrh hlasovalo celkem 85 poslanců.
Vstup republiky Krym do Ruské federace s pohodlným speciálním daňovým statusem ovšem může i nadále otevřít nové možnosti pro tento projekt: Hlavní trať stále existuje, takže existuje naděje, že stavba bude pokračovat, neboť investiční fondy řízené na velká území by měly být vyřešeny mnohem snadněji.
Republika je stále součástí Ruska, a okruh GP Crimea by se mohl stát skutečností: Délka tratě je 4.857 m se 6 pravými a 6 levými zatáčkami s minimální šířkou 13 metrů a maximální 15 metrů. Leží v nadmořské výšce až 900 m, má kombinaci rychlých zatáček a rovinky, předpokládaná rychlost je přes 300 km/h.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 16.12.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki
Další z rubriky
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 18.4. - Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu.
- 17.4. - MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném
- 20.1. - Northern Talent Cup 2024: Letos bez Čechů
- 19.1. - Michek s týmem Orion vybojovali magické 10. místo na Dakaru!
- 19.1. - Ricky Brabec vyhrál Dakar Rallye 2024